sla

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• sla

Beste allemaal

Ik heb al een tijdje een vraag
    Ik eet nogal veel sla alleen bij mij thuis zeggen ze dat er nitraat en/of nitriet in sla zit en dat dat in je lichaam kan worden omgezet in bijv een kankerverwekkende stof
    Dus ze lopen nogal te zeuren en dat is soms best wel irritant
    Is dit nu echt waar of is dit al een beetje achterhaald
    Heeft iemand hier antwoord op of niet?
    You don't quit when you're tired.
    You quit when you're done.

Google
    Daar boven op de berg

Comment

Lijkt mij een broodje aap verhaal, maarrrrr waarom zou je veel sla eten? Echt groeien doeje er niet op..
      The expert in anything was once a beginner..

Comment

Sowieso niet verkeerd om je groenten een beetje te wisselen
        Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Over nitraat en nitriet: gevaarlijk of niet? | Mens en Gezondheid: Gezonde voeding
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

Afwisseling is zeker niet verkeerd maar ik eet ook 4/5 x per week sla.(met komkommer/tomaat)

Maar dan wel in combinatie met andere groenten.

Dierproeven hebben aangetoond dat nitrosaminen mogelijk kankerverwekkend zijn. Nitrosaminen kunnen zich binden aan het DNA en na verloop van tijd tumoren veroorzaken. Dat het eten van nitraatrijk voedsel invloed heeft op het ontstaan van maag- en darmkanker bij mensen, is niet wetenschappelijk bewezen. Omdat mensen de schadelijke nitrosamines ook binnenkrijgen via bijvoorbeeld sigarettenrook of cosmetica, is het specifieke risico van nitraat en nitriet in voedsel moeilijk aan te tonen[quaote]

Het is sowieso erg lastig om zulke theorieen te onderbouwen,aangezien de proeven die het aantonen(bijna) altijd op dieren gedaan zijn.

edit:ik zie dat inferno me voor is.
            Last edited by rain; 29-09-2013, 08:36.
            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by rainman View Post
              Afwisseling is zeker niet verkeerd maar ik eet ook 4/5 x per week sla.(met komkommer/tomaat)

Maar dan wel in combinatie met andere groenten.

Dierproeven hebben aangetoond dat nitrosaminen mogelijk kankerverwekkend zijn. Nitrosaminen kunnen zich binden aan het DNA en na verloop van tijd tumoren veroorzaken. Dat het eten van nitraatrijk voedsel invloed heeft op het ontstaan van maag- en darmkanker bij mensen, is niet wetenschappelijk bewezen. Omdat mensen de schadelijke nitrosamines ook binnenkrijgen via bijvoorbeeld sigarettenrook of cosmetica, is het specifieke risico van nitraat en nitriet in voedsel moeilijk aan te tonen[quaote]

Het is sowieso erg lastig om zulke theorieen te onderbouwen,aangezien de proeven die het aantonen(bijna) altijd op dieren gedaan zijn.

edit:ik zie dat inferno me voor is.
              tomaat werkt weer tegen veroudering

Comment

Drinkwater. Wanneer de bodem intensief bemest wordt, komt het nitraat na verloop van jaren uiteindelijk in het grondwater terecht. In gebieden waar grondwater wordt gebruikt als grondstof voor drinkwater blijkt dit water steeds meer nitraat te bevatten. Boven zandgronden in zuid- en oost Nederland komen nitraatgehaltes van 20-50 mg per liter voor[quote]

Dus teveel water drinken is ook niet goed
                DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                  tomaat werkt weer tegen veroudering
                  Pfff,had je dat niet eerder kunnen zeggen!

De enige reden dat ik fitness,is om mijn ouwe kop te compenseren.
                  DIVIDE ET IMPERA

Comment

Pfff,had je dat niet eerder kunnen zeggen!

De enige reden dat ik fitness,is om mijn ouwe kop te compenseren.
                    Hahahaha sorry!

Nitriet wordt ook vaak als conserveringsmiddel gebruikt toch? Bijzonder dat sla enzo dan meer onder vuur ligt

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                      Hahahaha sorry!

Nitriet wordt ook vaak als conserveringsmiddel gebruikt toch? Bijzonder dat sla enzo dan meer onder vuur ligt

Gemiddeld krijgen we 75 tot 150 milligram nitraten per dag binnen[bron]. Deze hoeveelheid is voor 75 tot 90% afkomstig van groenten. Conserveermiddelen en drinkwater maken samen gemiddeld ongeveer 15 tot 20% van de inname uit.

Maar het is allemaal zwaar overtrokken,het doet me een beetje denken aan het 'Stevia'verhaal,maar dan light.

Waarschijnlijk in gang gezet door een anti-sla comite om andere producten te promoten.
                      DIVIDE ET IMPERA

Comment

Ja. Iets met gefrustreerde dikke mensen

Comment

Ik eet het ook met andere groenten, meestal eet ik sla bij een éénpansmaaltijd, zoals pasta, iets met rijst of met weekelijkse junk: een pizza en sla.
                          en soms ook sla en daarbij dan mais of bonen of iets in die trant, dus afwisseling is er wel genoeg denk ik.
                          You don't quit when you're tired.
                          You quit when you're done.

Comment

[QUOTE=rainman;1152721]Drinkwater. Wanneer de bodem intensief bemest wordt, komt het nitraat na verloop van jaren uiteindelijk in het grondwater terecht. In gebieden waar grondwater wordt gebruikt als grondstof voor drinkwater blijkt dit water steeds meer nitraat te bevatten. Boven zandgronden in zuid- en oost Nederland komen nitraatgehaltes van 20-50 mg per liter voor

Dus teveel water drinken is ook niet goed
                            gebeurt niet door de mestregeling en de controle door middel van grondwateronderzoek door het nemen van monsters.
                            Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
                            People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
                            BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

[QUOTE=Rickbeen;1152761]
                              Drinkwater. Wanneer de bodem intensief bemest wordt, komt het nitraat na verloop van jaren uiteindelijk in het grondwater terecht. In gebieden waar grondwater wordt gebruikt als grondstof voor drinkwater blijkt dit water steeds meer nitraat te bevatten. Boven zandgronden in zuid- en oost Nederland komen nitraatgehaltes van 20-50 mg per liter voor
                              gebeurt niet door de mestregeling en de controle door middel van grondwateronderzoek door het nemen van monsters.
                              Ik had al zo,n voorgevoel dat jij zou reageren.

Zelf heb ik er geen verstand van en geloof ik je helemaal maar laten we het er op houden dat niet alles volgens de regels gaat in Nederland.
                              DIVIDE ET IMPERA

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X