Kettlebell voedingsschmea

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kettlebell voedingsschmea

Hallo,

Ik wil gaan beginnen met regelmatig trainen met kettlebells. Ik ga dit 3/4 keer per week doen. Ik krijg hiervoor instructie en wil het later voor mezelf gaan doen. Ik wil hiervoor een goed voedingsschema samenstellen en zal zo'n 2400/2450 per dag nodig hebben (1.79m, 69kg). Op dit moment doe ik geen krachtsport maar wel zo nu en dan aan hardlopen. Ik volg geen speciaal voedingsschema.

Ik werk op ma/di/wo vaak tot 9 uur s'avonds. Tussendoor een paar boterhammen eten is natuurlijk prima te doen maar ik kan niet koken in de avond. Ik eet dan vaak een maaltijdsalade. Past dit in principe in een voedingsschema?

In de basis had ik zo iets in gedachten:

- 09.00: Goede bak brinta met melk.
    - 11.00: 2 tosti's hamkaas en een banaan.
    - 13.30: 3/4 bruine boterhammen met kipfilet/pindakaas.
    - 15.00: Fruit + evt 1/2 bruine boterhammen (ben niet gewend om zoveel naar binnen te werken).
    - 16.30-18.00 (flexibele pauze van een half uur): Maaltijdsalade (voorverpakt van de AH)
    - 21.00: Afhankelijk van de honger: soms koken (pasta meestal), of een uitsmijter bakken (2/3 eieren, ham, kaas, paprika, ui etc.)
    - 23.00 Bak kwark.

Zijn er op dit forum eigenlijk mensen die (uitsluitend) trainen met kettlebell?

Ik doe swings ter cardio, vind het geweldig voor conditie maar absoluut geen vervanging voor krachtsport.
    In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
    Squat 230 kilo
    Bankdrukken 137.5 kilo
    Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Dat lees ik meer inderdaad. Ik hoef niet echt een beest te worden, maar zie in de combinatie wel een hoop pluspunten. Lijkt een vrij complete workout te zijn. Wellicht dat ik later meer voor kracht zou willen gaan, dat is nu niet aan de orde.

Comment

dit is toch niet serieus he??
        Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

Hihihi, dat eten hebben de meeste hier s'morgens voor 9uur al weg.
          Kettlebell doen ook de meeste die het doen erbij, ik geloof niet dat er verder 1 is die het alleen doet.
          Je kunt gerust gaan trainen als n tijger hoor, zo snel ben je echt geen beest.
          Kijk hier eens rond, en zie.. Zoveel beesten lopen er niet rond. En ze trainen zich heus wel het apenzuur als ik zo hun trainingen bekijk.. Wat ik wel zie hier, zijn kerels/vrouwen en jongeren die goed hun best doen om mooie vormen te krijgen. En ook daar hebben ze een goed voeding schema bij..

Ik zeg je, maak een goed voeding schema met behulp van onze site. En ga lekker trainen.

Comment

Je hebt ze genoeg knul(is een sport an sich met records en al)maar niet hier
            In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
            Squat 230 kilo
            Bankdrukken 137.5 kilo
            Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Nou ik krijg het echt niet anders voor elkaar.
              Vandaag:
              8 volkoren boterhammen, 12 plakjes kipfilet (180 gram), 2 eieren, maaltijdsalade met kip, noten, spinazie en couscous, straks nog een uitsmijter met kipfilet en kaas op 2 volkoren boterhammen en voor het slapen nog 500g kwark. Zo raar is dat toch nie?

Comment

Kcals? E/K/V?

Comment

Originally posted by emilio75 View Post
                  Kcals? E/K/V?
                  Dit over de hele dag ongeveer: Kcal: 2439, E:144(24%), K:263(45%), V:81(31%).
                  Ik krijg er gewoon niet meer in

Edit: de kaas en pinda's zitten hier nog niet bij in.

Comment

als je wil cutten is het aantal kcal iig genoeg. Wil je spier opbouwen dan zal je toch echt wel richting de 3000 moeten gaan denk ik zo met jou gewicht, lengte en aantal trainingen per week.
                    Probeer anders 's ochtends eens havermout met melk/water. Ikzelf neem 's ochtends altijd een vloeibaar ontbijt omdat ik niet zoveel zin heb in eten 's ochtends.

Mocht je het niet weg krijgen: gooi 100 gram havermout in de blender met 500 gram melk, schepje whey poeder erbij voor de smaak en even 2 glazen weg tikken. Zijn al bijna 800 kcal bovenop de rest van je dagelijkse voeding.

Dan kan je weer 2 broodjes kipfilet schrappen en zou je rond de 3000 kcals zitten.

Comment

Wacht. Even compleet:
                      Kcal: 2640
                      E: 161
                      K: 278
                      V: 89.

Comment

Ik wil inderdaad opbouwen. Train (bijna) dagelijks. Whey wou ik er eigenlijk uit laten maar veel meer dan dit ga ik niet redden om zelf binnen te krijgen. Toch maar aan de whey dus..

Comment

Eet eens wat minder brood en wissel af, scheelt aanzienlijk als je meer wilt binnen krijgen. Dit stelt echt niets voor, moet daar ook ongeveer op teren nu en vind het verrekte weinig.

Comment

Kettlebell Workout DVD

Originally posted by henk01 View Post
                            Hallo,

Ik wil gaan beginnen met regelmatig trainen met kettlebells. Ik ga dit 3/4 keer per week doen. Ik krijg hiervoor instructie en wil het later voor mezelf gaan doen. Ik wil hiervoor een goed voedingsschema samenstellen en zal zo'n 2400/2450 per dag nodig hebben (1.79m, 69kg). Op dit moment doe ik geen krachtsport maar wel zo nu en dan aan hardlopen. Ik volg geen speciaal voedingsschema.

Ik werk op ma/di/wo vaak tot 9 uur s'avonds. Tussendoor een paar boterhammen eten is natuurlijk prima te doen maar ik kan niet koken in de avond. Ik eet dan vaak een maaltijdsalade. Past dit in principe in een voedingsschema?

In de basis had ik zo iets in gedachten:

- 09.00: Goede bak brinta met melk.
                            - 11.00: 2 tosti's hamkaas en een banaan.
                            - 13.30: 3/4 bruine boterhammen met kipfilet/pindakaas.
                            - 15.00: Fruit + evt 1/2 bruine boterhammen (ben niet gewend om zoveel naar binnen te werken).
                            - 16.30-18.00 (flexibele pauze van een half uur): Maaltijdsalade (voorverpakt van de AH)
                            - 21.00: Afhankelijk van de honger: soms koken (pasta meestal), of een uitsmijter bakken (2/3 eieren, ham, kaas, paprika, ui etc.)
                            - 23.00 Bak kwark.

Zijn er op dit forum eigenlijk mensen die (uitsluitend) trainen met kettlebell?
                            Mocht je nog informatie zoek voor de Kelltebell workout die je thuis kan doen adviseer ik om eens kijken op http://www.kelltebellworkoutdvd.nl

Comment

Mocht je nog informatie zoek voor de Kelltebell workout die je thuis kan doen adviseer ik om eens kijken op http://www.kettlebellworkoutdvd.nl

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X