Hulp bij voedingschema aub

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Harde maar wel eerlijke feedback:
    Er klopt geen ene drol van je hele schema.

Je BMR = alle kcal die jij verbrand in totale rust (de hele dag niet zou bewegen) = 1800 kcal
    Daar bovenop tel je de kcal die je verbrand met bewegen/sporten etc.

In jouw geval komen we dan uit op een behoefte van ongeveer 2700-2800 kcal
    aangezien je wilt aankomen en spiermassa wilt opbouwen neem je wat extra.

Bijvoorbeeld:
    3200 kcal, E225, k375, V88
    ------------------------------

waar gaat het mis in jouw schema?
    Jouw schema bevat volgens jou 3817 kcal. Als je echt dagelijks 3817 kcal binnen zou krijgen, ben jij in no time tonnetje rond en nee geen spieren. 3200 is ruim voldoende om spieren op te bouwen. Meer betekent niet mee spieropbouw, wel meer vetopbouw.

aan de andere kant zegt jouw schema dat je de volgende macro's binnenkrijgt:
    E214 x 4 = 856
    K416 x 4 = 1664
    V101 x 9 = 909

als we dit optellen komen we op: 3429 kcal
    We zitten dus met een probleem. Oftewel jouw totale kcal kloppen niet? of jouw EKV kloppen niet.

Ik heb je excel nagelopen en je formules kloppen niet. Tevens heb je soms punten gebruikt tussen getallen in plaats van komma's waardoor excel deze waarden niet als getallen herkend. En zo klopt er nog een heleboel niet.

Verder kwam ik ook nog iets tegen:
    4 bruine boterhammen E10,00 K37,00 V3,00 230,00
    4 snee bruinbrood wegen ongeveer 130-140g en bevatten 300-320 kcal. Jij zit er met 230 kcal dus ongeveer 70-90 kcal naast. Je eet deze 4 snee 2x per dag dus dan onderschat je je kcal inname sowieso al minimaal met 140-180 kcal.
    ------------------------

Ik heb wat aanpassingen gedaan in de excel (alle punten vervangen door komma's en de formules goed ingevuld). Ook heb ik een extra tabel aangemaakt die de kcal berekend aan de hand van opgetelde EKV. Dit is een tweede controle om de totale kcal per product te controleren. Zoals je kan zien was het totaal ergens 119 kcal en jij vulde 1,99 kcal in.

Als ik dan verder kijk als enkel de cijfertjes, dan kan je voeding ook gewoon veel beter. Want puur de macro's kloppend maken is wat anders als een goed voeding schema maken. (als is dit wel een groot deel van de basis).

Ga dus opnieuw aan de tekentafel. Tip: Eigenlijk wilde ik overigens je topic meteen weg klikken omdat je erg ongeduldig bent. Velen kunnen een beetje geduld waarderen. Als je er zelf niet uitkomt of je wil gewoon snel een goed schema, kan ik je eventueel ook helpen met het maken van een voeding schema (zie mijn handtekening).

In ieder geval veel succes.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
    X