MC donalds etc

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by dynobet View Post
    Deze is trouwens niet verkeerd:
    BURGER KINGĀ® - TASTE IS KING

Net als deze:

Is in ieder geval een betere keuze als de normale triple whopper
    Idd beter als de normale woppers, Vraag me alleen af hoeveel zout erin zit.
    Mind is everything.

Comment

Originally posted by resike View Post
      Idd beter als de normale woppers, Vraag me alleen af hoeveel zout erin zit.
      Evenveel. Het zout zit meestal voor het grootste deel in het vlees.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Hoe zit het dan met subway? Is dat kwalitatief beter? Dat idee heb ik namelijk wel
        Ik doe een gok

Comment

Dat heb ik ook inderdaad, zitten wel wat suikers in, maar vetten zitten relatief laag en zout lijkt me ook niet echt veel. Eiwitten zitten er wel in.

Bijvoorbeeld de chicken fajita (die ik af en toe wel eens neem, lees 1 x in de maand ofzo)
          Voedingswaarden tabel | Subway.nl

Doe dit x 2 en je hebt mijn broodje, gewoon 30 cm.

Comment

Originally posted by NickP View Post
            Dat heb ik ook inderdaad, zitten wel wat suikers in, maar vetten zitten relatief laag en zout lijkt me ook niet echt veel. Eiwitten zitten er wel in.

Bijvoorbeeld de chicken fajita (die ik af en toe wel eens neem, lees 1 x in de maand ofzo)
            Voedingswaarden tabel | Subway.nl
            Noms, m'n favoriet :P
            One Love, One Game, One Desire.
            BP: 2x 110kg, SQ: 1x 130kg, DL: 5x 130kg

Comment

Deze is trouwens niet verkeerd:
              Lijkt een beetje op de broodjes kip die ik tegenwoordig maak voor de lunch op de high carb dagen.
              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have ā€œawesome techniqueā€ are usually the biggest disastersā€”their ego just doesnā€™t let them see it.
              - Dave Tate

Comment

Deze is ook wel...apart.

Keuringsdienst van waarde dvd2 gehakt - YouTube
                Mind is everything.

Comment

Goede kwaliteit gehakt is erg moeilijk te vinden. Ik heb een Duitse vriendin en het is typisch Duits om rauw gehakt met ui te eten op een hard broodje (en ik vind dit ook echt uber lekker). In Nederland hebben we helaas nog geen slager gevonden waar we het gehakt van dusdanige kwaliteit vinden, dat we dit kunnen gebruiken om deze specialiteit te maken.

https://www.google.nl/search?q=brot+...tchen&tbm=isch

Albert Hein gehakt is het meest ranzige gehakt wat ik ooit geproefd heb. Ik wist nooit hoe dit komt, maar mede dankzij resike weet ik nu waarom.
                  More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Lijkt wel een soort filet americain achtig maar dan ziet het er een stuk lekkerder/verser uit. Is er enige plek waar je goed gehakt kan bestellen/halen om zoiets te maken Dyno? Wil het echt graag een x proberen!

Comment

Goede kwaliteit gehakt is erg moeilijk te vinden. Ik heb een Duitse vriendin en het is typisch Duits om rauw gehakt met ui te eten op een hard broodje (en ik vind dit ook echt uber lekker). In Nederland hebben we helaas nog geen slager gevonden waar we het gehakt van dusdanige kwaliteit vinden, dat we dit kunnen gebruiken om deze specialiteit te maken.

https://www.google.nl/search?q=brot+...tchen&tbm=isch

Albert Hein gehakt is het meest ranzige gehakt wat ik ooit geproefd heb. Ik wist nooit hoe dit komt, maar mede dankzij resike weet ik nu waarom.
                      Tja, dan moet je toch maar een stuk Zuidamerikaans rundvlees door de molen halen. Maar dat is weer zo zonde.
                      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have ā€œawesome techniqueā€ are usually the biggest disastersā€”their ego just doesnā€™t let them see it.
                      - Dave Tate

Comment

is dat geen tartaar?

Comment

Originally posted by aktito View Post
                          Lijkt wel een soort filet americain achtig maar dan ziet het er een stuk lekkerder/verser uit. Is er enige plek waar je goed gehakt kan bestellen/halen om zoiets te maken Dyno? Wil het echt graag een x proberen!
                          Het het even precies uitgezocht. Het heet Mett. Mett is niet hetzelfde als gehakt. Gehakt kan van alle soorten vlees zoals rund, kip, varken of lam zijn. Mett is gehakt gemaakt van bepaalde delen van het varken (oa schouder).

Om dit gemalen vlees als Mett te mogen verkopen en niet als gehakt, moet het "gehakt" ook aan bepaalde kwaliteitsnormen voldoen. Zo zijn er regels qua temperatuur, bereiding, kwaliteit vlees, etc. Tevens moet Mett vers gemalen worden op de dag dat het verkocht wordt. Door deze regels is de kwaliteit van Mett vaak hoger als die van gehakt. En is deze ook geschikt voor rauwe consumptie.

De ouders van mijn vriendin kopen altijd Mett vanwege de hogere kwaliteit. Zij eten dit dus soms op brood, maar verwenden het ook zoals men normaal gehakt gebruikt.

Mett is qua product een beetje te vergelijken met steak tartaar. Steak tartaar is echter gemaakt van dagvers mager rundvlees van uitstekende kwaliteit (zoals ossenhaas), Terwijl Mett dus gemaakt wordt van dagvers vlees van bepaalde delen varken.

Comment

Originally posted by nickyy View Post
                            is dat geen tartaar?
                            Nee, maar je zat tegen mijn verwachting in toch aardig in de buurt.

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                              Tja, dan moet je toch maar een stuk Zuidamerikaans rundvlees door de molen halen. Maar dat is weer zo zonde.
                              De bovenbuurman van mijn tante die gebruikt zulk vlees voor het maken van een echt ongelofelijk lekkere steak tartaar. Dan beetje ansjovis, kappertjes, beetje zout en peper erbij. Dan lekker dat rauwe eigeeltje erop. Alles mengen, verse kruiden als topping en klaar.

Een echte steak tartaar doet absoluut niet onder voor een mooie steak van uitstekende kwaliteit. Sterker nog als een echte vakman het heeft bereid zou ik zelfs kiezen voor de steak tartaar.

Comment

Nee, maar je zat tegen mijn verwachting in toch aardig in de buurt.
                                Niet zulke hoge verwachtingen van mij?

Een random vraag eigenlijk, maar hoe zat het met frikandellen die niet gefrituurd werden? (las hier ergens ooit dat ze van kip resistanten waren en wanneer ze gegrilled worden dat ze dan geen vet bevatten)

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X