Mening huidig (cut) eetschema gevraagt.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Maar wel genoeg worst om er toch een opmerking over te maken?!

OT- ik neem er nu 3 per dag.
    Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
    Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Originally posted by Mvos View Post
      Maar wel genoeg worst om er toch een opmerking over te maken?!

OT- ik neem er nu 3 per dag.
      Wat is je reden daarachter? Om genoeg binnen te krijgen?
      Heb namelijk geen verstand van vitaminen en je hoort wel vaker dingen over vitamine c

Comment

complete link - Take Vitamin C Post-Workout To Lower Cortisol & Recover Faster | Poliquin Article

Include vitamin C in your post-workout shake to help clear cortisol from the body and speed recovery. Vitamin C is often used only for immune protection, but studies show that it plays an integral role in helping to remove cortisol and minimize the catabolic stress response in a timely fashion.

For example, a study published last year in the European Journal of Applied Physiology tested the effect of giving physically active men 800 mg of vitamin C for six weeks and perform a session of high-intensity shuttle running for 90 minutes. Results showed that the vitamin C produced lower cortisol levels post-workout than a placebo group, and the vitamin C group cleared cortisol much more rapidly with significantly lower cortisol at 1 hour of recovery.

Other studies show similar effects of vitamin C as an anti-catabolic supplement:
        • A 2008 study had untrained men take 1,000 mg of vitamin C pre-workout and do 30 minutes of moderate exercise. Post-workout cortisol levels declined much faster than a placebo group and the effect was evident immediately after exercise, and at 2 and 24 hours post-workout.
        • Another 2008 study had trained men take 1,500 mg of vitamin C for 8 days and perform 120 minutes of cycling at moderate speed in a humid, 93 degree environment. Cortisol response was 57 percent lower after exercise in the vitamin C group compared to a placebo.
        • A 2006 study tested the effect of giving 1,000 mg of vitamin C a day for two weeks to trained men who performed a 2.5 hour run at 60 percent of maximal. Cortisol was significantly lower post-workout than a placebo group.

All of the studies mentioned also tested the effect of vitamin C on various other inflammatory biomarkers and found no significant differences on these measurements. Researchers are still unclear why vitamin C is so effective at lowering the cortisol response to intense training, while not having much effect on inflammation. However, we do know that vitamin C is released from the adrenal glands during physical stress when cortisol is also released. The purpose of vitamin C may be to quench the oxidative biomarkers produced when cortisol is elevated, or some other unidentified effect. Researchers write that the data indicate that vitamin C may actually have “hormone-like” properties, indicating the overwhelming value in getting more of this nutrient.

A few things to note: All of these studies tested the effect of giving vitamin C for different periods of time and not immediately post-workout. The first point is to take it everyday or for an extended duration, and you might as well take it post-workout because that will help clear any excess caffeine or other stimulants left in your system. Best results will come from a 2 gram dose, which is slightly higher than those seen in the studies above.

Another benefit of taking a large dose of vitamin C daily is that over time it will also elevate testosterone. Human studies into the effect are sparse, but two recent studies show vitamin C supplementation for 30 days can improve testosterone levels in diabetic rats. Testosterone is typically very low in diabetics, and in one studies, the vitamin C totally restored testosterone levels and the rats recovered normal reproductive function. In the other, vitamin C partially restored testosterone and reproduction.

These results are impressive and suggest an even larger daily dose taken at multiple times throughout the day is preferred. Consider taking 10 grams of vitamin C spaced throughout the day.

Comment

En de onderzoeken werken met 1000-2000 mg. Één zo'n capsule bedraagt 1000 mg en TS wil naast zijn groente en fruit 3 van die dingen vreten. Dan is mijn conclusie dat hij meer binnenkrijgt (namelijk sowieso één capsule meer) dan nuttig is en dus geld verspilt. Of zie ik iets over het hoofd?
          Ik doe een gok

Comment

Laatste alinea?

en natuurlijk gelijk je houding van "dat zal me een worst wezen" is niet zo heel netjes.
            had je hem bv dit corisol verhaal kunnen uitleggen,dan had je hem nog iets geleerd.
            Last edited by Mvos; 16-12-2013, 17:50.

Comment

Ik heb alles uitgerekend, en je komt op ongeveer de volgende kcal en EKV waarden uit:
              Kcal: 2700, E220, K365, V29.

Mensen met een hoog vet% (zoals jij) verliezen op een iets groter kcal deficiet vaak weinig tot geen spiermassa. Ik zou het daarom ook iets anders aanpakken. qua kcal mag je echt wel wat dieper gaan.

Qua eiwitten ligt de eiwitbehoefte die jij hebt een stuk lager. Ook de koolhydraten mogen significant lager. De vetten mogen echter wel wat hoger.

Ik zou het volgende doen:
              - 4x per week intensieve krachttraining (2x benen, 2x bovenlichaam)
              - Kcal trainingsdagen: 2600: E200, K300, V66
              - Kcal rustdagen: 2200: E200, K200, V66
              (gemiddeld is dit bij 4x per week trainen: 2428 kcal).

Uitgaande van een behoefte van rond de 3150 kcal, eet je dan 722 kcal onder behoefte gemiddeld gezien. Dit is een calorie reductie van 23% (wat nog steeds acceptabel is). Je zult hiermee wel veel beter en sneller resultaat zien.
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Top weer Dyno! Hulde voor de moeite.

Comment

Originally posted by Mvos View Post
                  Laatste alinea?

en natuurlijk gelijk je houding van "dat zal me een worst wezen" is niet zo heel netjes.
                  had je hem bv dit corisol verhaal kunnen uitleggen,dan had je hem nog iets geleerd.

Die alinea heb ik idd over het hoofd gezien. Je hebt gelijk Ik heb echter niet het vermoeden dat het genoeg zal helpen om het bij mensen die geen wedstrijdambities hebben, rendabel te maken. Maar wat wel of niet rendabel is, hangt natuurlijk af van de persoon en diens budget. Slik jij 10 capsules per dag?

Over mijn houding: Ik denk dat je mijn opmerking wat te serieus opvat. Smiley niet gezien? Daarnaast
                  wist ik niet dat vitamine c van invloed was op cortisol. Ik dacht enkel op de weerstand en dat was ook de reden dat ts dit nam. Ik heb ts er in ieder geval op gewezen dat het voor zijn weerstand waarschijnlijk niet nodig was. Als hij dat besluit te negeren zonder verdere argumentatie, dan is dat vooral jammer voor zijn portemonnee, want die capsules zijn best duur. Daar wilde ik hem op wijzen, maar dat schoot kennelijk in het verkeerde keelgat. In eerste instantie heb ik ts gewoon geprobeerd te helpen dus ik kan niet zeggen dat ik niet netjes was.
                  Ik doe een gok

Comment

Meer dan 2 gram VitC per dag kan ondanks dat het een in-water-oplosbaar en makkelijk uit te scheiden vitamine is feitelijk als overdosis worden beschouwd, en dat hier negatieve-effecten aan vast hangen staat vast: denk hierbij in de eerste plaats aan maag-darmklachten maar ook aan zaken als verminderde koper-opname en verhoogde ijzeropname met mogelijk een overdosis als gevolg(iets wat eigenlijk alleen mogelijk is door hoge dosis ijzer in multivit/sup, maar goed die slikt TS) bijwerkingen hiervan zijn o.a. chronische vermoeidheid.
                    Er bestaat overigens geen geconstateerde LD50 voor vitamine-c dus een overdosis in de zin van dusdanige verhoogde concentraties vitamine C dat deze fataal wordt is (in mensen) nog niet vastgesteld.
                    Voor de TS is dit waarschijnlijk verwaarloosbaar maar het is niet zo dat omdat een vitamine niet in-vet-oplosbaar is dat men maar onbeperkt kan slikken. Zou 10 gram per dag om eerlijk te zijn, naast overbodig, dus ook als vrij onwenselijk beschouwen.
                    Last edited by akito; 16-12-2013, 18:32.

Comment

Voor de topic starter is dit inderdaad niet van belang gezien zijn stats.
                      Die moet gewoon dyno zijn schema gaan volgen en dan komt hij er wel.

Dus het verschil wedstrijd ambities en gewoon afvallen is er zeker.

Mijn totaal aantal gram p.d is 4 ,waarbij degene na de training erg interessant is.
                      En dat is ook iets is waar meer mensen niet vanaf weten.
                      Last edited by Mvos; 16-12-2013, 18:38.

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                        Ik heb alles uitgerekend, en je komt op ongeveer de volgende kcal en EKV waarden uit:
                        Kcal: 2700, E220, K365, V29.

Mensen met een hoog vet% (zoals jij) verliezen op een iets groter kcal deficiet vaak weinig tot geen spiermassa. Ik zou het daarom ook iets anders aanpakken. qua kcal mag je echt wel wat dieper gaan.

Qua eiwitten ligt de eiwitbehoefte die jij hebt een stuk lager. Ook de koolhydraten mogen significant lager. De vetten mogen echter wel wat hoger.

Ik zou het volgende doen:
                        - 4x per week intensieve krachttraining (2x benen, 2x bovenlichaam)
                        - Kcal trainingsdagen: 2600: E200, K300, V66
                        - Kcal rustdagen: 2200: E200, K200, V66
                        (gemiddeld is dit bij 4x per week trainen: 2428 kcal).

Uitgaande van een behoefte van rond de 3150 kcal, eet je dan 722 kcal onder behoefte gemiddeld gezien. Dit is een calorie reductie van 23% (wat nog steeds acceptabel is). Je zult hiermee wel veel beter en sneller resultaat zien.
                        Kijk hier ben ik iets mee!
                        hartstikke bedankt man.
                        Control the weight, Don't let the weight control you..

Comment

Mvos ook bedankt voor de reactie's
                          Control the weight, Don't let the weight control you..

Comment

Iemand reacties op mijn cut schema topic hierboven

Comment

Pak ff een excel sheet van het forum en zet er alles in, met dagelijkse behoefte BF etc. etc.

Zo is het moeilijk te zien of je goed zit of niet. Zorg dat je Carbs laag zijn, bij een ontbijt of voor een training kan dat wat hoger zijn.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X