Originally posted by Aldo Raine
View Post
Chondrale ossificatie: kraakbeenverbening (indirecte verbening
Desmale ossificatie: Bindweefselverbening (directe verbening)
Osteoblasten--> Bot-Bouwers
Osteocyten:--> Bot-Bewoners
Osteoclasten--> Bot-Afbrekers
Osteoblasten maken de bot en Osteoclasten breken de bot af. Beide zijn continu actief en het proces van bouwen en afbreken blijft doorgaan.
(bron: Bohn Stafleu van Loghum, 2011)
Dit was het makkelijke gedeelte, nu komt het:
Bij de calcium homeostase zijn drie hormonen betrokken:
-Parathormoon (PTH) uit de bijschildklieren
-Calcitonine uit de C-cellen van de schildklier
-Omzettingsproduct van vitamine D
Door de invloed van deze hormonen op de opname van calcium uit het voedsel en op de calciumspiegel in het bloed en door hun werking op de botvormende en botafbrekende cellen in het skelet (osteoblasten en osteoclasten) kan de skeletontwikkeling ongestoord verlopen en wordt de calciumconcentratie in het bloed constant gehouden.
Vitamine D (cholecalciferol), die uit de voeding wordt gehaald en onder invloed van zonlicht wordt na hydroxylering tijdelijk in de lever opgeslagen, waarna de vitamine naar behoefte in de nieren wordt omgezet in 1,25-dihydroxy-D3.
(bron: WG Burgerhout, 2010)
Dus, vitamine D wordt in de huid onder invloed van zonlicht opgenomen en geproduceerd en vind er geen of nauwelijks opname van calcium en verbening plaats zonder vitamine D.
Ik weet niet of mevrouw midden in de winter onder de zon gaat zitten, maar vitamine D productie vind pas na 30 minuten in zonkracht 3 plaats.
Kort gezegd: Voor de calcium hoeft ze het niet te doen!
Als we kijken naar haar schema dan zien we de volgende verhoudingen:
-Eiwitten: 51,86%
-Koolhydraten: 42,73%
-Vetten: 5,41%
Weet jij wat ureum is? Dat is een afbraakstof dat vrijkomt bij de verbranding van eiwitten en het is zooooo slecht voor je. 51,86% eiwitten is veeeeel te veel..max 30% en in haar geval zou ik niet eens boven de 15/20% zitten, aangezien ze niet voor spiermassa gaat!!!
Als ze het voor de andere mineralen doet kan ze beter nootjes eten, dan heeft ze ook gelijk de enkelvoudig en meervoudig onverzadigde vetten binnen (Aldo Raine, walnoten bevatten wel vetten waar je slimmer door wordt , deze hoort ze niet links te laten liggen.
Dus kortgezegd: Je hebt niets aan zoveel melk, ik vind het dus te veel en de reden heb ik hierboven hopelijk duidelijk uitgelegd!
Comment