Om allerlei redenen wil ik per dag toch 1 glas melk drinken en begon zonder na te denken met magere melk. Tot mijn grote schrik las ik hier ergens dat het drinken van magere melk niet echt verstandig is. Dit omdat magere melk bewerkt moet worden waarbij ook chemische processen aan te pas komen. Verder las ik dat het beter is om volle melk te drinken. Klopt dit verhaal een beetje?
Ik wil dan ook beginnen met biologische volle melk van Arla. Is dat verstandig? Of is het troep? Wat drinken jullie (de mensen die wel melk drinken)? Of is het beter om een ander soort melk te drinken?
Biologische volle melk van Arla:
Voedingswaarde per 100 ml:
Thx!
Ik wil dan ook beginnen met biologische volle melk van Arla. Is dat verstandig? Of is het troep? Wat drinken jullie (de mensen die wel melk drinken)? Of is het beter om een ander soort melk te drinken?
Biologische volle melk van Arla:
Voedingswaarde per 100 ml:
Energie Vet waarvan verzadigd Koolhydraten waarvan suikers Eiwit Zout Calcium Vitamine B2 Vitamine B12 |
270 kJ (65 kcal) 3,5 g 2,5 g 4,5 g 4,5 g 3,5 g 0,11 mg 120 mg (15% van de ADH) 0,18 mg (13% van de ADH) 0,50 μg (20% van de ADH) |
Thx!
Comment