Binching; ik kan het niet helpen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by xmorena View Post
    Heb het eetschema bekeken maar vind het lastig om in te schatten hoeveel gram ik van iets eet (bijvoorbeeld 1 plak kaas) en bij brood staat ook eenheid; gram... ??

Edit;

Talaleh15; doe krachttraining inderdaad. Wat bedoel je met bepaalde hormonen naar de klote?

Ik zal eens aan de slag gaan met dat eetschema en concreet opschrijven wat ik op een dag eet. Wil ook nog wel eens per dag verschillen ivm werk en afspraken/cliëntbezoeken.
    1. Goed dat je aan krachttraining doet, wat versta je hieronder? Niet om onaardig te doen, maar een beetje machines gebruiken is niet voldoende. Is grotendeels van je training krachttraining?

2. Door te weinig eten, zoals patricia al aangaf krijg je een tekort aan vitamines en mineralen en andere belangrijke voedingsstoffen. Daardoor kunnen bepaalde hormonen minder goed gaan werken, waardoor je uiteindelijke doel (strakker worden) steeds moeilijker gaat worden.

3. Het Binging is een gevolg van schommelingen in je insuline. HONGER zelf betekent eigenlijk: je lichaam heeft het energie opgemaakt dat in je bloed zit(glucose), en gaat nu op zoek naar ander energie. En aangezien eiwitten en koolhydraten makkelijker worden omgezet in energie (glucose), zal nooit het vet gebruik worden als energie(mits je voldoende vetcellen in je bloed hebt).

Raad je dus zeker aan om eerst even kritisch naar je voeding te kijken.

Comment

Talaleh; ik vat het ook niet onaardig op
      ik train 1,5 uur en de eerste 30 minuten begin ik met abs, squats, lunges etc (oefeningen van zwow progamma)
      Daarna train ik eerst de grote spiergroepen in de rug en schouders (wel met apparaten) en vervolgens de kleinere zoals biceps en triceps, 3x 12reps en dan pak ik het gewicht niet te zwaar zodat ik de reps niet gemakkelijk, maar wel uit kan houden. Benen train ik eerst met leg-press en dan calves.
      Training sluit ik af met stretching en wat yoga/pilates achtige oefeningen.

Tips zijn uiteraard altijd welkom!

Edit, alweer; Eetschema van myfitnesspal en kom er achter dat ik op een normale dag 500!! caloriën te kort kom.
      Last edited by xmorena; 13-03-2014, 21:45.

Comment

Ik denk dat je een van de weinigen hier op het forum bent die de pecs niet traint

Qua trainingsschema: ik weet niet wat zwow is, maar normaal gesproken kun je abs beter ergens aan het eind van je training doen. Die heb je namelijk bij een hoop oefeningen nodig voor stabiliteit.

En je e/k/v/ verhouding? Ik vermoed te weinig vetten, klopt dat?
        Ik doe een gok

Comment

Met pecs bedoel je pectorales denk ik? Borst? Train inderdaad weinig borst, maar wil ook graag wat borsten overhouden :P
          Eiwitten/Koolhydraten/Vetten;
          totaal 1.416 134 62 80 1.024 36
          Je dagelijkse doel 1.980 248 66 99 2.300 74
          Resterend Cal; 564 K; 114 V; 4 E; 19 N; 1.276 S; 38
          Ik heb hier doel aangegeven dat ik wil aankomen.

Comment

Valt mee 1400 kcal, heb erger gezien. Als ik jou was, zou ik een voedingsschema maken en trainingsschema.

1. Het trainingsschema baseren op een full body schema + circa 10-15 minuten normale cardio
            2. Het voedingsschema beginnen op ongeveer 1400 kcal. Voeg dan circa 100 kcal per week toe en houd je cardio gelijk. Verhoog het tot circa 1900 kcal en pas dan opnieuw je doelen aan.
            3. Zorg dat je voldoende vitamines / mineralen in je dieet hebt.
            4. Minimaal 30 gram vezels per dag eten, bij voorkeur ochtend en avond.
            5. Zout-inname beperkt houden. Bijvoorbeeld alleen je avondeten kruiden met beetje zout. Of kant en klare mix kopen.
            6. Houdt je omvangen en vetpercentage (met huidplooimeter), goed in de gaten.

Na deze punten te hebben gedaan en alles minimaal 4 weken ''perfect'' te hebben gedaan, dan kan je beginnen met strakker worden.

Comment

Dat wordt dan even puzzelen Als je er nou ook nog de producten bij vermeld (en hun voedingswaarden) dan kunnen we je daar ook nog mee helpen.

Als ik jou was, zou ik trouwens gaan cleanbulken. Dan eet je op rustdagen op onderhoud en op trainingsdagen eet je ca. 300 kcal boven onderhoud. Op die manier kom je niet onnodig veel vet aan, maar kun je alsnog gainen.
              Ik doe een gok

Comment

Haha oke, hier het hele schema; (is wat ik gisteren gegeten heb en dus niet) elke dag
                Ontbijt Calorieën Koolhydraten Vet Eiwit Natrium Suiker
                Alpro Soya - Vanilla Yoghurt, 100 ml 75 10 2 4 0 9
                Dole - Banaan, 150 gr 129 28 0 2 2 27
                Voedingsmiddel toevoegen Snelle hulpmiddelen 204 38 2 6 2 36
                Middageten
                Donker Brood - Meergranen, 2 snee 148 30 2 6 0 0
                Beleg - Kaas 48+ Belegen, 2 plak 230 0 19 15 492 0
                Ei Gebakken - Heel, 2 ei 220 1 18 14 0 0
                Voedingsmiddel toevoegen Snelle hulpmiddelen 598 31 39 35 492 0
                Avondeten
                Olivieri - Tortellini With Beef (Canada), 1 cup cooked 347 63 5 13 400 0
                Zalm Gebakken - Zalm Gebakken, 100 gram 215 0 15 20 0 0
                Jumbo - Spinazie (Gewassen), 200 g 52 2 1 6 130 0
                Voedingsmiddel toevoegen Snelle hulpmiddelen 614 65 21 39 530 0
                Tussendoortjes
                Voedingsmiddel toevoegen Snelle hulpmiddelen
                Totaal 1.416 134 62 80 1.024 36
                Resterend 564 114 4 19 1.276 38
                Calorieën Koolhydraten Vet Eiwit Natrium Suiker
                Echt bedankt voor jullie tips! Maar hoewel ik dacht dat ik best thuis was in fitness termen, moeten jullie me nog even uitleggen wat je bedoeld met boven en onder onderhoud zitten.
                Voel me echt dom zo haha
                Last edited by xmorena; 13-03-2014, 22:10.

Comment

Maakt niet uit, iedereen moet leren. Al legt iedereen het over het algemeen liever uit aan een (eventueel aantrekkelijke) vrouw dan aan de zoveelste jongeman hier die wel wil trainen en denkt dat ie binnen een jaar de nieuwe arnold schwarzenegger is.

Je onderhoud is het aantal calorieen dat je lichaam verbruikt op een dag. Als je onder onderhoud zit krijgt je lichaam dus te weinig calorieen binnen en zal hij vet (en eventueel spier, als er al weinig vet zit) verbranden. Dit wil je dus niet
                  Boven onderhoud wil dus zeggen teveel calorieen.

Comment

Haha, begrijpelijk.
                    Maar hoe weet ik hoeveel ik dagelijks gebruik?

Comment

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...alculator.html
                      BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Maar dat is je theoretische behoefte. In de praktijk kan die nog wel eens verschillen en het wordt dus even uitzoeken wat jouw daadwerkelijke onderhoud is. Ik meen dat er ergens een sticky rondzweeft over het vinden van je daadwerkelijke onderhoud, maar die kan ik zo 1 2 3 niet vinden.
                        Het is in ieder geval van belang dat je je progressie bijhoudt. Dat kan door het meten van omtrekken en het bijhouden van je gewicht (bijv. iedere maandagochtend na toiletbezoek en voor het ontbijt) en natuurlijk de spiegel. Zet je teveel vet aan? Dan eet je teveel.
                        Ik doe een gok

Comment

Met pecs bedoel je pectorales denk ik? Borst? Train inderdaad weinig borst, maar wil ook graag wat borsten overhouden :P
                          Borsten zijn vetweefsel. Ik zou JUIST borst trainen om ze stevig te houden

Comment

Ik heb/had het ook heel erg. Nu zit ik hier zelf pas 4 dagen op het forum haha, maar ik herken zo wat je zegt.

Mede door tips van hier de Kcal omhoog gegooid naar 2000 (ipv de 1400/1500 die ik at) en veel meer eiwitten en kh toegevoegd en ik voel mezelf nu al zoveel energieker en minder chagrijnig. (Ja, ik werd serieus chagrijnig 's avonds voor de tv als ik niks lekkers kon pakken). Nu geniet ik gewoon al veel meer omdat ik niet zo'n raar/slap gevoel in mijn lijf heb.

Succes ermee!

Comment

Ja inderdaad Pumpin, ik word er ook gewoon chagrijnig van! Ben sinds vandaag begonnen met een eet-dagboek om te kijken hoeveel ik eigenlijk eet op een dag en dan eens zien of de tips van de mannen hier werken!

Comment

Eiwitten/Koolhydraten/Vetten;
                                totaal 1.416 134 62 80 1.024 36
                                Resterend Cal; 564 K; 114 V; 4 E; 19 N; 1.276 S; 38
                                Ik heb hier doel aangegeven dat ik wil aankomen.
                                Sorry meisje, maar hier begrijp je iets niet helemaal.
                                Waarom zou je borsten verliezen door de borst te trainen?
                                Jullie borsten bestaan voor een groot deel uit vet, dat vet verlies je alleen als je te laag gaat in de voeding.
                                Als jouw borstspieren groeien zullen de borsten ook worden gelift en vooruit gedrukt, dus levert het een grotere borst op..
                                Je verliest borsten als je veel te laag gaat in je bf..

Aangezien plaatselijk vetverbranden bijna onmogelijk is ligt het dus niet aan het trainen van de borst.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X