Voedingsschema tips? Vet gaat niet voldoende weg...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema tips? Vet gaat niet voldoende weg...

Goedemiddag,

Ik ben al een tijd bezig met sporten, 4-6 per week (3 x full body en 2-3 x cardio/hardlopen). Doel is om me vetpercentage te verlagen.

Bijgesloten heb ik mijn voedingsschema. Graag zou ik jullie om advies willen vragen voor eventuele verbeteringen. Ik heb het gevoel dat ik teveel brood eet, en dat dat de reden is dat me buik niet verdwijnt.

Zelf ben ik 29 jaar, man, weeg 89 kg en ben 1,80 m.

Ondertussen ben ik ook aan het overschakelen naar ander trainingsschema. UB/LB 4 x per week + 1-2 x per week cardio of hardlopen (lees joggen).

Mochten jullie meer info nodig hebben, hoor ik dit graag van jullie.

Alvast bedankt voor de moeite.

Mvg
    Attached Files

Ziet er op zich prima uit. Dat teveel brood verhaal is onzin en slaat nergens op.
    Hoeveel at je voor dat je aan dit schema begon? Want het is theoretisch wel een goed schema want je onderhoud ligt op 3000 en je gaat ongeveer 2500 eten. Maar misschien ligt je onderhoud wel lager? Of is je metabolisme vertraagd door te lang te weinig gegeten te hebben? Heb je crash diƫten gevolgd?
    Misschien is het handig om even te vermelden hoeveel je normaal voordat je aan dit schema begon at. stel dat is 2100kcal. dan moet je opbouwen tot je onderhoud niveau (3000kcal) met ongeveer 100-200kcal per week.
    Wanneer je bij de 3000kcal bent kun je met dit schema beginnen (dus weer 2500kcal gaan eten) en om de 4 weken ongeveer een weekje op onderhoud eten zodat je metabolisme snel blijft. Of je moet refeed dagen houden (google of zoek maar eens op)

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel

Comment

Zijn vetten mogen anders wel een stuk hoger.
      Ik doe een gok

Comment

Idd zie t nu ook..
        Was helemaal vergeten naar de verhoudingen te kijken :$
        225gr eiwit
        220gr koolhydraten
        90gr vet

Dit zou ik aanhouden

Comment

en wat vind jij niet voldoende? hoelang ben je bezig en hoeveel val je af? Op een maand tijd zou je max 2 kg mogen afvallen, indien je meer afvalt gaan er waarschijnlijk ook meer spieren verloren.
          hoe bak jij je kip? in olijfolie? dan moet je die ook tellen.
          brood lijkt me geen probleem.

Comment

Bedankt voor jullie reacties, super! Voor de jaarwisseling at ik juist teveel en ongezond, daardoor was ik ook veel (vet) aangekomen. Daarna ben ik gaan sporten om weer in shape te komen. Wellicht heb ik toen iets onder de 2500 Kcal gezeten. Ondertussen houd ik het bijgesloten schema behoorlijk goed aan. Alleen met avondeten kan er wel is eens meer in de pan belanden dan in het schema opgegeven. Ik maak altijd graag de restjes op

Alle kip bak ik in olijfolie, die zal ik er ook bijzetten voortaan. Is het verder aan te raden om een avocado extra te eten? Voor goede vetten? Of op een ander moment op de dag een handje noten?

Vanaf januari tot nu toe ben ik bezig, en eigenlijk stabiel gebleven qua kilo's. Wel zie ik dat met vet verdwijnt, en dat alles er strakker en gespierder uit ziet. Ik was bang dat met name de Kh te hoog zouden zitten vanwege het brood. Maar ik ben blij dat dit een fabel lijkt.

Comment

Ik zou hoger gaan in (goede) vetten maar dezelfde kcal aan houden.
              Ongeveer aanhouden wat ik net zei.

Comment

Bedankt, ik zal kijken wat ik kan omzetten. Moeten de vetten tenkoste gaan van de eiwitten of Kcal? Wat adviseer je?

Comment

Nope, vetten en eiwitten hoog houden. Verminderen in koolhydraten.

225gr eiwit
                  220gr koolhydraten
                  90gr vet

Dit zei ik net en dit is de verhouding die ik zou aan houden en dit is ook zon 2600kcal. Dus net zoveel als dat je nu hebt.

Comment

Ik gooide ook mooi die dieet margarine eruit.

Comment

Waarom is die dieet margarine niet handig? Wat zou een beter alternatief zijn. Bedankt voor jullie reacties!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X