Fysiek bereikt + onderhoud trainen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

5-10... eerste maanden pak je er al 2-3 meestal en voor de rest is het gewoon consequent naar de gym gaan. Je moet echt al alles fout doen wil je tot een bepaald punt niet groeien in 90% van de gevallen. Maar goed, de stelling was meer "wat als je tevreden bent" en ik denk dat je op dat punt best kunt komen en onderhouden met wat broscience.

Dat het niet wenselijk is of ideaal is heel wat anders. Dat je wss op een bepaald punt niet verder komt ook maar ik ken 2 mensen in mijn omgeving die natty 3 x per week naar de gym gaan, niet echt rekening houden met voeding (af en toe shakie), bagger schema hebben en op zich een aardige fysiek hebben en daar wel content mee zijn en dit ook op deze manier onderhouden. Dat ze hier geen superlatieven en complimenten zouden ontvangen is wat anders. Maar daar is toch niks mis mee? Kan prima. Dat jij wat ambitieuzer bent net als de meesten hier waaronder ikzelf ook staat daar los van.
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
      En nee ik denk niet dat het lastig is om zon fysiek te onderhouden. Omdat mensen niet bewust op onderhoud trainen, maar gewoon maximaal spiergroei.
      Daar ben ik het wel mee eens. De meeste mensen hebben ergens toch de drang om zichzelf te overtreffen wanneer zij ergens mee bezig zijn.

Er zijn niet veel mensen, denk ik, die naar de sportschool gaan en denken: "Zo, vandaag ga ik weer eens diezelfde bp sessie doen van van de afgelopen 2 jaar. Lekker weer 12 reps met 50kg, 10 reps met 60kg, 8 reps met 70kg, 6 reps met 80kg en 4 reps met 90kg. Want ik wil niet vooruit gaan, ik wil geen gram spiermassa aankomen want ik train op onderhoud."
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

Het lijkt me zoiezo erg lastig om werkelijk alles op onderhoud te trainen.
        Ik bv train mn armen heel weinig (onderhoud) maar aan de andere kant krijgen ze met veel oefeningen nogal op hun klote. Dus is het een beetje krom om te zeggen dat ik ze op onderhoud train.
        Wat me wel mogelijk lijkt: dat je gewoon jezelf te pletter blijft trainen maar het niet meer zo nauw neemt met de rest.. Voeding.
        Maar ik ken ook geen enkele bbr die alleen op onderhoud traint. Allemaal willen ze nog wel iets verbeteren (zo ook ik) Als bbr ben je ook nooit klaar in mijn ogen, en van vele anderen.

Toch moet je vreselijk je best blijven doen om n bepaald fysiek vast te kunnen houden.
        Wat je ook veranderd, het lichaam zal er toch op reageren door of af te vlakken of vet aan te gaan komen.
        Train je als n trut bv, zal toch je spiermassa gaan hangen.
        Heb ik zelf ook gehad, en ik kan je zeggen het ziet er niet uit gewoon. Hangtieten en biceps die leunen op je onderarm. Ook de rugspieren gaan verzwakken en dat is mooi joh, net of je vet hebt wat zwiebelt van de ene naar de andere kant....
        Wil je een goede fysiek houden, kost het net zoveel aandacht als iemand die nog moet groeien.

Comment

Ik wil de mensen bedanken tot dusver voor de reacties.
          Ik ben er wel wat wijzer van geworden.

Kijk het is namelijk zo, trainen/voeding is mijn hobby en dit was nog een vraagstuk van mij.

Voor mij is het heel belangrijk om op de middenweg te blijven en niet door te schieten naar het obsessieve. Mijn doel is laag in vet percentage en van daaruit 7a10 kilo vvm spiermassa.

Dan ben ik tevreden met het eventuele resultaat, tuurlijk zal ik altijd een doel voor in het oog hebben. Alleen het moet allemaal wel behapbaar blijven. ( prive leven, uren en tijd etc.) Je kan in deze wereld en namelijk makkelijk in doorslaan, tot het extreme aan toe. Ik ken mezelf namelijk al te goed, ben gedreven en ambitieus en laat dat nou net een valkuil van mezelf zijn.

Tevredenheid is voor mij het allerbelangrijkste, blij zijn met het resultaat die ik straks ga behalen en het daar dan grotendeels bij laten.
          Last edited by richard1234; 27-03-2014, 19:21.

Comment

Originally posted by richard1234 View Post

Dan ben ik tevreden met het eventuele resultaat, tuurlijk zal ik altijd een doel voor in het oog hebben. Alleen het moet allemaal wel behapbaar blijven. ( prive leven, uren en tijd etc.) Je kan in deze wereld en namelijk makkelijk in doorslaan, tot het extreme aan toe. Ik ken mezelf namelijk al te goed, ben gedreven en ambitieus en laat dat nou net een valkuil van mezelf zijn.
            De
            Tevredenheid is voor mij het allerbelangrijkste, blij zijn met het resultaat die ik straks ga behalen en het daar dan grotendeels bij laten.
            Dat klinkt mij bekend in de oren.

Succes!
            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Als je op een gegeven moment vrij tevreden bent is het denk ik gemakkelijker om te periodiseren met de 'striktheid' van je voeding dan constant proberen precies op onderhoud te gaan zitten.

Paar weekjes lekker eten met slechts richtlijnen ipv strakke schema's, word je weer net wat vetter ga je weer een weekje strikt cutten, etc etc
              "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Originally posted by richard1234 View Post
                Ik wil de mensen bedanken tot dusver voor de reacties.
                Ik ben er wel wat wijzer van geworden.

Kijk het is namelijk zo, trainen/voeding is mijn hobby en dit was nog een vraagstuk van mij.

Voor mij is het heel belangrijk om op de middenweg te blijven en niet door te schieten naar het obsessieve. Mijn doel is laag in vet percentage en van daaruit 7a10 kilo vvm spiermassa.

Ik snap best wel dat je informatie wilt inwinnen hierover, daar niet van. Het is alleen zo dat de vraag die jij stelt nu niet zoveel zin heeft. Probeer eerst maar eens jou doel te bereiken, dat vergt al de nodige energie en tijd. En wanneer het zover is dan zie je wel verder.
                I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                  Ik snap best wel dat je informatie wilt inwinnen hierover, daar niet van. Het is alleen zo dat de vraag die jij stelt nu niet zoveel zin heeft. Probeer eerst maar eens jou doel te bereiken, dat vergt al de nodige energie en tijd. En wanneer het zover is dan zie je wel verder.
                  Zeker weten, en dan zal het afhankelijk van de stats nu ook nog wel even duren eer je er 7 tot 10kg spiermassa bij hebt. Maar geloof me, je bent nooit helemaal tevreden hoeveel spiermassa je ook bezit.
                  Je houd altijd verbeter punten. Ben je een beginner dan kan die 7 a 10 kg wel in 1 jaar haalbaar zijn, train je al lang kan het zelfs wel eens 3 tot 4 jaar gaan duren naturel. Het is net hoever je van je nat max afzit.
                  Ik heb wel eens n heel jaar bezig geweest om 3 kg te winnen.
                  1 klein foutje in je voeding of training kan zoveel betekenen, of als je een beetje stress hebt door wat dan ook.
                  1 van deze zaken kan er al voor zorgen dat je niet wint maar verliest op dat moment.
                  Het is net wat mn voorgangers al zeggen, zorg eerst maar dat je tevreden bent............

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X