Ik heb uitvoerig geprobeerd uit te zoeken hoe dit zit, wel tal van artikelen en forum onderwerpen over cutten/bulken/cleanbulken. Maar niks over het trainen op onderhoud als je je fysiek hebt bereikt.
Stel, ik heb mijn ideale fysiek bereikt.
Ik zit laag in vetpercentage, toename in spiermassa en vind het wel prima zo.
Onderhoud 2500 cal., dit is voor mijn gevoel veel lastiger dan cutten en bulken.
Want het wil nog weleens schommelen, 200/400 cal erboven of eronder.
En hoe zit het dan als je zondigt of een junkdag hebt?
Je komt een keer 1000 of meer boven je onderhoud word dit dan direct opgeslagen in vet?
Dit werkt lijkt mij dan weer anders als met cutten/bulken.
In de cut fase als je er een keer met 2000 overheen knalt, zit je nog steeds in een tekort van -1500 als je 500 dagelijks in de cut zit.
Hoe compenseer je dit in onderhoud en is het geen hele moeilijke strijd om constant in de middellijn te blijven?
Stel, ik heb mijn ideale fysiek bereikt.
Ik zit laag in vetpercentage, toename in spiermassa en vind het wel prima zo.
Onderhoud 2500 cal., dit is voor mijn gevoel veel lastiger dan cutten en bulken.
Want het wil nog weleens schommelen, 200/400 cal erboven of eronder.
En hoe zit het dan als je zondigt of een junkdag hebt?
Je komt een keer 1000 of meer boven je onderhoud word dit dan direct opgeslagen in vet?
Dit werkt lijkt mij dan weer anders als met cutten/bulken.
In de cut fase als je er een keer met 2000 overheen knalt, zit je nog steeds in een tekort van -1500 als je 500 dagelijks in de cut zit.
Hoe compenseer je dit in onderhoud en is het geen hele moeilijke strijd om constant in de middellijn te blijven?
Comment