Voedingsschema tips/ alternatieven

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema tips/ alternatieven

Sinds 4 weken heb ik toegegeven aan het volgen van een voedingsschema.
    Deze heb ik door een PT "op maat" laten maken en natuurlijk een prijs voor betaald.

Nu, na 4 weken merk ik niet echt verschil. De bedoeling is om shredded/ ripped te worden. Lichaamsvet is niet bizar, maar ben de love handles/ taille vet erg zat en het vervelende beetje buikvet wilt ook maar niet weg.

Mijn huidige stats
    Lengte: 1.77
    Gewicht: 74,5
    Vetpercentage: 17% (dit moet lager, maar wil maar niet lukken)
    Sport: 3 x per week fitness (UB/ LB schema Dynobet) & 2 tot 3 x per week thai boks ernaast. Dus 5 a 6 dagen p/w actief.

Voedingsschema:

08:00uur: 2 scoops Whey proteine shake + 1 scoop brinta = 46gr eiwit/20gr koolhydraten

10:30uur: 1 scoop brinta met 1 scoop whey shake + 3 eieren omelet + 1 blik tonijn in water = 60gr eiwit/20gr koolhydraten (hier voeg ik wat rode peper en rode ui bij en minimaal zout en peper)

13:00uur: 200gr Kipfilet/Vis met groente (geen koolhydraten) = 46gr eiwit

15:00uur: 1 scoop Whey Proteine shake + 2 sinaasappel 23gr eiwit

17:00uur: 200gr Kip/Vis of Biefstuk en salade = 46gr eiwit/100gr Koolhydraten

Ongeveer 45min na je maaltijd Gym trainen. Direct na trainen 1 snee witbrood met aarbei jam.
    Bij thuis komst 1 scoop Whey proteine shake = 23gr eiwit

21:00uur: 200gr Kipfilet of Vis (geen roodvlees) = 46gr eiwit
    Na 9 uur geen eten meer (alleen groente als je echt trek hebt)

Totaal eiwit: ongeveer 285gr Eiwit en ongeveer 140gr Koolhydraten

Ik heb het gevoel dat dit niet goed (genoeg) is. Graag jullie tips, aanvullingen of alternatieven. Want ik heb het gevoel dat het niet aanslaat en me taille en buikvet valt me het meest op.

Snoep, zout, en ongezonde vetten probeer ik zoveel mogelijk te vermijden.

Je eet teveel calorieen. En sowieso teveel eiwit.

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
      Je eet teveel calorieen. En sowieso teveel eiwit.
      Teveel? Volgens deze PT, zou ik middels deze schema laag in me koolhydraten zitten waarmee ik eerder droger zou worden en de vele eiwit zou ervoor moeten zorgen dat de spiermassa niet afbreekt.. ??

Comment

Ik zie geen calorieen? En hoezo bespreek je het niet met je pt aangezien je er voor betaald heb!
        Last edited by Assie321; 02-04-2014, 21:53.

Comment

Originally posted by Imran1987 View Post
          Teveel? Volgens deze PT, zou ik middels deze schema laag in me koolhydraten zitten waarmee ik eerder droger zou worden en de vele eiwit zou ervoor moeten zorgen dat de spiermassa niet afbreekt.. ??
          Je PT is een dweil. Bedoel het niet vervelend maar iemand die geld voor deze onzin vraagt verdient geen schoonheidsprijs. Dat witbrood na de training dat vast voor een über anabole insulinepiek zorgt is kers op de slagroom. 4 shakes Géén rood vlees (want?)

Zorg voor voldoende proteïne (170 gr is voor jou al méér dan voldoende) voldoende vetten (70 gram wil do the job) en vul de rest aan met koolhydraten.

Wannéér je het eet maakt niet zoveel uit maar het is meestel wel lekker voldoende koolhydraten rond je training te eten.

Daarnaast vind ik het vreemd dat de beste man een panklaar schema aanlevert aangezien hij nooit kennis kan hebben van je daadwerkelijke onderhoud. Mocht hij toch aan willen passen op termijn dan had hij je omtrent dit wel mogen informeren.

Iedere dag een blik tonijn zou ik je ook niet aanraden wegens zware metalen die erin zitten (2 blikjes per week kan prima)

---------------

Er is niks mis met lowcarb hoor maar het is niet heilig ofzo. Maak daarnaast ook een schema met dingen die je zelf lekker vindt, je moet het tenslotte iedere dag eten.

Maak een schema op een geschat onderhoud en pas gelang de resultaten die je boekt aan. Ik zou niet meer naar de gast luisteren die dit voor je gemaakt heeft, maar dat is slechts mijn mening.
          Last edited by pescatore; 02-04-2014, 22:07.
          Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Thanks voor je feedback, ik krijg zelf namelijk ook de indruk dat dit niet echt de bedoeling kan zijn. Ik zou het liefst afwisselend (berust op onderhoud) willen eten en daardoor naar me doel willen trainen. Maar nu, 4 weken later ben ik erg opzoek naar een oplossing, zegmaar..

Originally posted by pescatore View Post
            Je PT is een dweil. Bedoel het niet vervelend maar iemand die geld voor deze onzin vraagt verdient geen schoonheidsprijs. Dat witbrood na de training dat vast voor een über anabole insulinepiek zorgt is kers op de slagroom. 4 shakes Géén rood vlees (want?)

Zorg voor voldoende proteïne (170 gr is voor jou al méér dan voldoende) voldoende vetten (70 gram wil do the job) en vul de rest aan met koolhydraten.

Wannéér je het eet maakt niet zoveel uit maar het is meestel wel lekker voldoende koolhydraten rond je training te eten.

Daarnaast vind ik het vreemd dat de beste man een panklaar schema aanlevert aangezien hij nooit kennis kan hebben van je daadwerkelijke onderhoud. Mocht hij toch aan willen passen op termijn dan had hij je omtrent dit wel mogen informeren.

Iedere dag een blik tonijn zou ik je ook niet aanraden wegens zware metalen die erin zitten (2 blikjes per week kan prima)

---------------

Er is niks mis met lowcarb hoor maar het is niet heilig ofzo. Maak daarnaast ook een schema met dingen die je zelf lekker vindt, je moet het tenslotte iedere dag eten.

Maak een schema op een geschat onderhoud en pas gelang de resultaten die je boekt aan. Ik zou niet meer naar de gast luisteren die dit voor je gemaakt heeft, maar dat is slechts mijn mening.

Comment

De oplossing is:

1. zorg dat je erachter komt wat je onderhoudsniveau is
              2. ga daar zo'n 500 kcal per dag onder zitten om af te vallen (eet meer op trainingsdagen)
              3. bepaal hoeveel eiwitten, koolhydraten en vetten je per dag moet eten
              4. deel je voedingsschema in zoals jij dat wilt, met de producten die jij uitkiest, zolang je aan je kcal, eiwitten, koolhydraten en vetten komt.

Zoals Pescatore al zegt; je 'PT' is een aap. Als je iemand een kant en klaar voedingsschema geeft zonder te weten wat diegene zijn onderhoud is, dan weet diegene blijkbaar niet dat calorieen bestaan en leeft diegene waarschijnlijk nog in de wetenschap dat je afvalt als je je volpropt met gezonde dingen.

Comment

Dynami, je tips heeft geholpen. Heb via de sticky's zelf nu een en ander op orde, en ik moet toegevn dat ik vooruitgang boek. Thanks!

Originally posted by Dynamix View Post
                De oplossing is:

1. zorg dat je erachter komt wat je onderhoudsniveau is
                2. ga daar zo'n 500 kcal per dag onder zitten om af te vallen (eet meer op trainingsdagen)
                3. bepaal hoeveel eiwitten, koolhydraten en vetten je per dag moet eten
                4. deel je voedingsschema in zoals jij dat wilt, met de producten die jij uitkiest, zolang je aan je kcal, eiwitten, koolhydraten en vetten komt.

Zoals Pescatore al zegt; je 'PT' is een aap. Als je iemand een kant en klaar voedingsschema geeft zonder te weten wat diegene zijn onderhoud is, dan weet diegene blijkbaar niet dat calorieen bestaan en leeft diegene waarschijnlijk nog in de wetenschap dat je afvalt als je je volpropt met gezonde dingen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X