Tijd om te cutten of doorbulken?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tijd om te cutten of doorbulken?

Hallo allemaal,

Ben nu alweer 1.5 jaar aan het fitnessen waar bij 1 jaar echt serieus 4x in de week. Ook ben ik de laatste driekwart jaar serieus op mijn voeding gaan letten en precies bij gaan houden ik allemaal binnen krijg.

Wel ben ik nog altijd aan het proberen met m'n macro's, ik zelf denk dat ik niet te veel KH moet binnen krijgen en dan liever voor wat meer Eiwitten en Vetten moet gaan.

Momenteel:
    197 cm
    102 kg
    3800 kcal
    295 g E
    380 g KH
    122 g V

Nu heb ik een soort van progressie foto's proberen te maken en nu was mijn vraag; moet ik nog ff doorgaan met bulken of moet ik gaan beginnen met cutten. Wil er voor de zomer (begin juli) iets meer gedefinieerd uitzien dan nu.

Jaar geleden:
    20131023_073230-1.jpg20131023_073747.jpg

En dit is nu
    20140403_133511.jpg20140403_133550.jpg20140403_133803.jpg

Ik zelf vind dat mijn vooruitgang voor een jaar een beetje tegenvalt, maar misschien zijn mijn verwachtingen gewoon te hoog.

Alvast bedankt voor het reageren

Ps. Mocht jullie iets opvallen aan mijn macro's, laat het aub weten want ben hier tenslotte om te leren

Bedoel het niet verkeerd maar het valt ook tegen, in zoverre ik zie geen verschil. Ik zou gaan bulken als een malle (met beleid uiteraard) maar je kan wel concluderen dat je hoogstwss veel te weinig eet. Wat betreft "zomerklaar zijn". Hoe vaak loop je nou zonder shirt en hoe verwacht je eruit te zien als je nu een paar % zakt? Besteed je tijd liever nuttiger en investeer in progressie.

Dus, je trainingsschema?

Wat betreft je macro's, je zit al hoog in vetten en zeker (onnodig hoog) in eiwitten. Ik snap niet wat er mis is met meer koolhydraten, er is geen enkele reden hiervoor.
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

50 gram eiwitten eraf en rest opvullen met koolhydraten > daar is niks mis mee.
      Koolhydraten zijn energie

Daarnaast valt je vooruitgang in een jaar zeker tegen, maar je kan wel zeker verschil zien hoor. Voornamelijk je rug, alleen je poses zijn ook wat raar dus valt er vrij weinig te zien.
      Misschien heb je meer voeding nodig, je bent ook een vrij grote kerel.

Comment

Maar met bulken als een malle, op hoeveel kcal zou ik dan moeten gaan zitten? En misschien kwam het verkeerd over maar met zomerklaar bedoel ik niet dat ik er superdroog uitzie ofzo maar zit er niet op te wachten dat ik er veel dikker op word.

En hoog in vetten sta ik van te kijken want dit is mij de vorige keer juist aangeraden omdat ik juist zoveel weeg en mijn vp redelijk hoog is (althans dat denk ik zelf). En zelf dacht ik altijd dat je van KH snel dik kan worden als dit te veel is.

Mijn trainingschema :
        (al de oefeningen 4x 10-8 waarbij er bij de 8 meer gewicht op gaat)

Maandag:-Barbell bench press
        -Incline bench press
        -Fly's (resistance elastiek, geen cable's) 4x 8-10
        -Dips 4x max
        -Triceps extensions
        -Triceps pushdown

Dinsdag:
        -Deadlifts
        -Chin up
        -Bb Row
        -Dumbell row
        -Hammer curls
        -barbell curls

Donderdag (hierin ben ik beperkt aan gezien ik thuis train)
        -Backsquat
        -Good mornings
        -Barbell lunges

Vrijdag
        -Shoulder dumbell press
        -Lateral raise
        -Front raise
        -Rear fly's
        -Military press
        -Dumbell shrugs

Buikspieren (maandag en vrijdag alles 3x10)
        -Cable crunch
        -Knee raise
        -Heel touches
        -Plank (60 sec)

Comment

En zit trouwens net naar de datum van die eerste foto te kijken, en dat ik het moment dat ik serieus met mijn voeding bezig ben, dat was oktober 2013, en nu is het april. dus eigenlijk maar een half jaar.

Veranderd dit het verhaal misschien?

Comment

En zit trouwens net naar de datum van die eerste foto te kijken, en dat is het moment dat ik serieus met mijn voeding bezig ben, dat was oktober 2013, en nu is het april. dus eigenlijk maar een half jaar.

Veranderd dit het verhaal misschien?

Comment

Geen reacties op mijn trainingsschema?

Comment

Originally posted by Tomba555 View Post
                Maar met bulken als een malle, op hoeveel kcal zou ik dan moeten gaan zitten? En misschien kwam het verkeerd over maar met zomerklaar bedoel ik niet dat ik er superdroog uitzie ofzo maar zit er niet op te wachten dat ik er veel dikker op word.

En hoog in vetten sta ik van te kijken want dit is mij de vorige keer juist aangeraden omdat ik juist zoveel weeg en mijn vp redelijk hoog is (althans dat denk ik zelf). En zelf dacht ik altijd dat je van KH snel dik kan worden als dit te veel is.

Mijn trainingschema :
                (al de oefeningen 4x 10-8 waarbij er bij de 8 meer gewicht op gaat)

Maandag:-Barbell bench press
                -Incline bench press
                -Fly's (resistance elastiek, geen cable's) 4x 8-10
                -Dips 4x max
                -Triceps extensions
                -Triceps pushdown

Dinsdag:
                -Deadlifts
                -Chin up
                -Bb Row
                -Dumbell row
                -Hammer curls
                -barbell curls

Donderdag (hierin ben ik beperkt aan gezien ik thuis train)
                -Backsquat
                -Good mornings
                -Barbell lunges

Vrijdag
                -Shoulder dumbell press
                -Lateral raise
                -Front raise
                -Rear fly's
                -Military press
                -Dumbell shrugs

Buikspieren (maandag en vrijdag alles 3x10)
                -Cable crunch
                -Knee raise
                -Heel touches
                -Plank (60 sec)
                Je wordt niet dik van vetten en ook niet van koolhydraten. Sterker nog te weinig vetten heeft een negatieve invloed op je hormonen en zo indirect op een gewenste situatie om vet te verliezen. Diegne die je verteld heeft dat je dik wordt van kh en vetten, doe jezelf een lol en luister er niet meer naar.

Je trainingschema is niet in balans. Wat ik daarmee bedoel is dat het evenredig veel oefeningen en sets zijn op alle spiergroepen en soms zelfs minder op grotere groepen (benen, borst, rug). Daarnaast kunnen de oefeningen en volgorde beter. Heb je dit schema zelf bedacht?
                Last edited by pescatore; 04-04-2014, 22:04.

Comment

Ik ben ooit begonnen met een trainingschema en heb dit in de loop der tijd aangepast met de op- en aanmerkingen die ik erop kreeg.

Wat zou er volgens jou moeten veranderen dan? Qua benen blijf ik denk ik beperkt omdat ik thuis fitness?

En nog even over die voeding. Raden jullie aan om te gaan proberen om meer KH te gaan eten bovenop het voedingsschema wat ik nu heb of moet ik een deel van de Eiwitten vervangen door KH?

Thanks voor het reageren!

Comment

Je vetten kunnen prima, zou iets lager in eiwitten gaan en je KH wat verhogen maar belangrijker nog ik zou me bezig gaan houden met uitzoeken waar je onderhoud zit. Dus ik zou:

E: 225
                    v: 120
                    kh: 420

En vanuit daar je kh per week gaan verhogen met 20 gr per week. Hou goed in de gaten wanneer je in gewicht aankomt. Is dit het geval dan eet je een tijdje op dit aantal kcal en kijkt wat het doet. Stagneer je verhoog je weer langzaam. Wees niet bang dat je op deze manier veel vet aankomt.

Nadeel van je vorige aanpak is dat het niet werkte zoals je ervaren hebt maar het voordeel is je kan nu gaan aanpakken wat er mis ging.

---------------

Training:

Ik zou afstand doen van dit schema, je bent niet beperkt je kan overal prima alternatieven voor vinden wat oefeningen betreft maar zorg iig dat er een logische opbouw inzit en vooral een goede balans.

Ik zou een bestaand schema nemen, aangezien je niet goed begrijpt hoe je zoiets opbouwt (no offense), dat goed is en voor oefeningen die je niet kan doen vanwege homegym alternatieven zoeken en bekijken hoe je dit kan ombouwen in je schema.
                    Last edited by pescatore; 04-04-2014, 22:29.

Comment

Oke, hier kan ik idd iets mee. Haha ben benieuwd wat m'n ouder gaan vinden van het "nog meer eten". Ze klagen nu al dat het niet aan te slepen is haha.

En met een bestaand voedingsschema lijkt het volgende me wel wat (van bodynet ofcourse)
                      Ik heb over de dikgedrukte een vraag...

Dag 1
                      Squat (back, front)
                      Stiff Legged Deadlift
                      Lunges
                      Pendlay Row
                      DB Row
                      Plank Holds

Dag 2
                      Bench Press 5x5
                      Push Press
                      Close Grip Bench Press
                      Incline Bench Press
                      Low Incline Flyes (optioneel voor borst massa)
                      Crucifix Flyes
                      (optioneel. kan in de toekomst toegevoegd worden)

Dag 3
                      Deadlift
                      Stiff Legged Deadlift
                      Chins
                      DB Row
                      Back Extention
                      DB Rear Delt Raise

Dag 4
                      Bench Press 5x5
                      Push Press
                      Close Grip Bench Press
                      Incline Bench Press
                      Low Incline Flyes (optioneel voor borst massa)
                      Crucifix Flyes
                      DB Hammer Curls (optioneel. kan in de toekomst toegevoegd worden)

Pendlay Row mag dit ook een barbell row zijn?
                      Low Incline Flyes Mss stomme vraag maar hier bedoelen ze gewoon een stand tussen recht en normaal incline mee?
                      Crucifix Flyes Is dit echt zo'n goede oefening, ik weet van mezelf dat ik namelijk nog niet zulke hele stabiele schouders heb?
                      Push PressesVerschilt deze veel van een millitary press? Ik heb namelijk het gevoel dat er helemaal niet veel schouders word meegepakt?

Ik hoop dat je me hier nog een beetje me kan helpen? (en sorry voor de lap tekst:P)

Gr.

Tom

Comment

Bedoelde een bestaand trainingsschema

Je kan eventueel Dynobet een pm sturen die maakt voedingsschema's met stukje begeleiding voor 25 euro (dacht ik) maar zelf maken is leerzaam.

Comment

Als je dit ingewikkeld vindt kun je mss beter voor ub/lb gaan uit de stickies. Das wat meer recht-toe-recht-aan.

http://forum.bodynet.nl/trainingssch...ngsschema.html

Om op een aantal vragen terug te komen, je kunt een aantal dingen wel variëren. Zo kun je rows meestal wel met andere varianten rows vervangen. Dit geldt ook voor een aantal presses ja. Maar ook andere compounds kun je wisselen als je ze liever doet/betere voorzieningen voor hebt (bijv dips ipv close grip bench om maar wat te noemen).
                          Last edited by pescatore; 04-04-2014, 22:59.

Comment

Maar dit schema is bestaand?

http://forum.bodynet.nl/trainingssch...en-schema.html

Comment

ow fack, zit te klunsen. T is al laat.

Maar dat trainingschema wat ik dus heb gevonden is nog niet helemaal geschikt voor mij begrijp ik?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X