oats pannekoeken...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by dynobet View Post
    Ultra fine oats = havermout vermalen tot poeder. Je wilt dus weten wat het verschil is tussen havermout en tarwebloem? Dat komt een beetje op hetzelfde neer als het verschil tussen witbrood en volkoren brood.

Havermout bevat meer vezels, vitamines, mineralen en zorgt voor een langdurigere afgifte van glucose in vergelijking met tarwebloem (GI / GL).
    Juist dat vroeg ik me af, oats eet ik zelf al een tijdje maar die kan ik dus ook gebruiken voor pannenkoeken, mooi voor de variatie. Voortaan dus de pannenkoeken met oats, bedankt
    The expert in anything was once a beginner..

Comment

Ik doe de pannekoeken zelf met normaal havermout geen meel dus. Dit maakt ze nog dikker en lekker imo.
      Pan hoog vuur en na het beslag erin te hebben gegoten en middel vuur zodat het warm kan worden. Als de bovenkant dan niet meer vloeibaar is maar iets meer pudding-achtig is. Omdraaien door middel van gooi techniek (met alle gevaren van dien) of met een grote spatel ofzo. Dan nog even op het vuur laten. Ik doe het meestal redelijk kort voor de 2de keer dan is het nog wat vochtiger. Ze zien er dan wel meer uit als american pancakes (dus dikker en minder flexibel)

Comment

Havermout pannenkoeken smaken vaak naar schoenzool vind ik

Comment

Originally posted by diasog View Post
          Havermout pannenkoeken smaken vaak naar schoenzool vind ik
          Hahaha diasog, ik dacht dat ook de eerste keer, maarja als je iets wilt bereiken moet je het maar gewoon eten .

Ben blij dat me pa chef kok is, die maakt gelukkig al mijn maaltijden dus geen gezeur met die pannenkoeken

Comment

Dan heb jij het beter bekeken hehe

Comment

Enigste is als me moeder ze maakt, ze wat minder lukken af en toe maarja, ze doet gelukkig haar best

Comment

10a15 gr vanille whey derbij en je hebt een lekker pannekoek, ik steek ze in wafelijzer en deze zijn echt lekker het is als een cheatmeal voor mij smaken bijna naar echte waffels lol

Comment

Had ze vanmiddag voor mijn kinderen gemaakt. Succes

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                    Ultra fine oats = havermout vermalen tot poeder. Je wilt dus weten wat het verschil is tussen havermout en tarwebloem? Dat komt een beetje op hetzelfde neer als het verschil tussen witbrood en volkoren brood.

Havermout bevat meer vezels, vitamines, mineralen en zorgt voor een langdurigere afgifte van glucose in vergelijking met tarwebloem (GI / GL).
                    Er is ook volkoren tarwemeel en daarmee zou je een andere vergelijking krijgen qua voedingswaarde en je krijgt een ander bakresultaat. Haver is van nature glutenvrij en daardoor vallen baksels eerder uit elkaar. Je kunt wat gemalen vlozaad/fiberhusk toevoegen om dit tegen te gaan.

Als je echt glutenvrij moet eten, is gewone havermout niet geschikt omdat het altijd 'besmet' is met gluten.

Comment

Wat bij mij altijd helpt, is het beslag een half uurtje te laten staan. Zo hebben de vezels tijd om vol te trekken en wordt het beslag wat dikker en de pannekoeken een stuk makkelijker te bakken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X