Gevaren sodiumload

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gevaren sodiumload

Hallo alleen

Zoals sommigen misschien wel weten volgende week beginnen met een sodiumload van 10 dagen rond de 10 gram sodium. Maar kan het ook kwalijk wezen/ gevaarlijk zijn om ineens zo hoog te gaan zitten in sodium want je eet dan toch gauw 25 gram zout op een dag, wat toch fors boven je max uitgaat. Maar aangezien het van zo'n korte duur is zie ik er persoonlijk geen kwaad in, maar toch wordt er met een teveel aan sodium wel gewaarschuwd voor hoge bloeddruk ed.

Hoe denken jullie hierover? Hebben mensen hier toevallig onderzoeken over? (kheb gezocht maar niks gevonden waar ik wat mee kon..)

Gr
    Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
    People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
    BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Ik ben benieuwd naar de reactie. Wil er zelf ook wat mee gaan doen
    Stats: 74kg at 11%
    Vision: 85kg at 8%

Comment

Je zou hooguit een verhoogde bloeddruk voor 3-5 dagen moeten hebben vermoed ik zo. Ik heb hier geen onderzoeken voor, maar dit is wat ik denk. Gezien de tijd die nodig is om aldosteron in je systeem te verlagen.

Ik heb laatst wat zaken zitten lezen die sodium loading alweer tegenspraken en zeiden dat je er juist enkel plat door ging ogen. Je zou namelijk ook intramusculair vocht kwijtraken en daar oog je juist groot door. Ook zou je bloeddruk wat dalen doordat je zout kwijtraakt, waardoor je vasculariteit kwijtraakt.

Ikzelf ben nu ook even kwijt wat nou wijsheid is, maar ik zou het maar gewoon uitproberen en kijken wat het voor je doet.

Wanneer heb je die shoot? Anders zou ik proberen nog 1 week shit uit te proberen. Ikzelf heb daarom ook nog 1 week buffer ingebouwd mocht ik volgende week toch plat ogen als ik zout ga verlagen.

Beide standpunten klinken in mijn oren logisch, maar we zullen het toch zelf moeten ondervinden.

Hieronder overigens een link van de risico' van teveel shit op de lang(ere) termijn en deze zijn dus niet van toepassing voor jezelf.
      http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/zout.aspx
      Last edited by Iron Mind; 21-06-2014, 17:34.
      "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Iron Mind View Post
        Je zou hooguit een verhoogde bloeddruk voor 3-5 dagen moeten hebben vermoed ik zo. Ik heb hier geen onderzoeken voor, maar dit is wat ik denk. Gezien de tijd die nodig is om aldosteron in je systeem te verlagen.

Ik heb laatst wat zaken zitten lezen die sodium loading alweer tegenspraken en zeiden dat je er juist enkel plat door ging ogen. Je zou namelijk ook intramusculair vocht kwijtraken en daar oog je juist groot door. Ook zou je bloeddruk wat dalen doordat je zout kwijtraakt, waardoor je vasculariteit kwijtraakt.

Ikzelf ben nu ook even kwijt wat nou wijsheid is, maar ik zou het maar gewoon uitproberen en kijken wat het voor je doet.

Wanneer heb je die shoot? Anders zou ik proberen nog 1 week shit uit te proberen. Ikzelf heb daarom ook nog 1 week buffer ingebouwd mocht ik volgende week toch plat ogen als ik zout ga verlagen.

Beide standpunten klinken in mijn oren logisch, maar we zullen het toch zelf moeten ondervinden.

Hieronder overigens een link van de risico' van teveel shit op de lang(ere) termijn en deze zijn dus niet van toepassing voor jezelf.
        Zout | Voedingscentrum
        Aight thanks IM, idd ook veel verschillende dingen gelezen maar ik kwam tot de conclusie dat het weldegelijk een voordeel heeft, maar jij brengt me weer aan het twijfelen haha.. Dat het intramusculair vocht wegtrekt is inderdaad een groot nadeel omdat ik creatine gebruik om dit weer aan te trekken haha.. Ik wou dit doen voor de fotoshoot 6 juli maar heb geen tijd meer om het daarvoor te doen omdat je toch die 10 dagen wel nodig bent omdat de eerst 3-4 dagen alleen al nodig bent om de aldosteron te laten aanpassen aan de verhoogde sodiumintake. Zit nu erg in twijfel haha.

Maar als nog wel benieuwd naar verdere gevaren. Goeie link voor de gevaren op langer termijn, maar zo'n hoge bloeddruk op korte termijn is niet bepaald schadelijk?

Comment

Precies wat ijzeren gedachte zegt. Paar keer in je cut proberen zodat je kan zien wat het beste werrkt voor jou. Zelfde met depleten en laden. Paar keer proberen en spelen met de getallen om te kijken waar jij het beste op gaat. Zodat wanneer je podium op moet of shoot hebt of whatever je die stress niet meer hebt en precies je 'game plan' weet.

Aller makkelijkst is natuurlijk een coach met verstand van zaken

Over gevaar van sodium. Als het kort is kan het geen kwaad.
          Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Hoge bloeddruk voor korte tijd onschadelijk noemen is wat naïef, maar het is wellicht te overzien.. behoorlijk verschil
            Vele zijn je voorgegaan zelf ook wel eens geprobeerd maar zat lang niet op de hoeveelheid die jij noemt dus kan er weinig over zeggen
            "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Originally posted by Rickbeen View Post
              Aight thanks IM, idd ook veel verschillende dingen gelezen maar ik kwam tot de conclusie dat het weldegelijk een voordeel heeft, maar jij brengt me weer aan het twijfelen haha.. Dat het intramusculair vocht wegtrekt is inderdaad een groot nadeel omdat ik creatine gebruik om dit weer aan te trekken haha.. Ik wou dit doen voor de fotoshoot 6 juli maar heb geen tijd meer om het daarvoor te doen omdat je toch die 10 dagen wel nodig bent omdat de eerst 3-4 dagen alleen al nodig bent om de aldosteron te laten aanpassen aan de verhoogde sodiumintake. Zit nu erg in twijfel haha.

Maar als nog wel benieuwd naar verdere gevaren. Goeie link voor de gevaren op langer termijn, maar zo'n hoge bloeddruk op korte termijn is niet bepaald schadelijk?
              Ik zou gewoon je ding blijven doen, man. Je wilt definitie tonen dat kan tenslotte niet met teveel vocht op je lijf. Dus raak het maar gewoon kwijt. Ikzelf denk dat je genoeg intramusculair vocht moet kunnen vasthouden.

Gewoon je plan blijven uitvoeren zou ik zeggen. Ik snap dat je niet naast de pot wil pissen met je shoot, maar stel dat je wat platter oogt dan normaal, maar wel met mega veel definitie dan is dat toch ook bruut. Je bent groot zat, dus als jij flink oppompt en netjes je carbs geladen hebt dan moet je gewoon groot ogen. 100% zout uit je voeding halen als je lager gaat zitten lukt toch niet. Dus je moet sowieso volume kunnen behouden.

Het was verder niet mijn bedoeling om je nu een mindfuck te geven, ik wilde het al eerder plaatsen hier op het forum, maar ben het weer vergeten. Maar nu jij er over begon dacht ik van ohja, even mijn dingetjes delen die ik gelezen had.

Verhoogde bloeddruk op de korte termijn is niet zozeer schadelijk. Je bloeddruk wordt bijv. ook mega hoog als jij zwaar aan het deadliften bent of rood aanloopt op het toilet, maar op de langere termijn kan dit je problemen opleveren. Ik voorzie dan ook geen problemen bij 10 dagen een hoge zoutinname, aangezien je systeem na 3-5 dagen in balans zou moeten zijn en anders moet je even een bloeddruk apparaat fixen.

Meten is weten..
              Last edited by Iron Mind; 21-06-2014, 17:49.
              "Straight outta gym"

Comment

Thanks mannen voor de reacties.

Inderdaad is het gewoon een kwestie van proberen.

@IM

Tuurlijk was dit je intentie niet, daar 'ken' ik je inmiddels wel goed genoeg voor haha.

We gaan het gewoon proberen. 4 dagen voor de shoot stoppen met zout, 3 dagen ervoor beginnen met laden. We zien wel wat eruit rolt, je komt er alleen maar wijzer uit..

Bedankt allen

Comment

Drop je cardio wel voor je shoot
                  Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Originally posted by Rickbeen View Post
                    Thanks mannen voor de reacties.

Inderdaad is het gewoon een kwestie van proberen.

@IM

Tuurlijk was dit je intentie niet, daar 'ken' ik je inmiddels wel goed genoeg voor haha.

We gaan het gewoon proberen. 4 dagen voor de shoot stoppen met zout, 3 dagen ervoor beginnen met laden. We zien wel wat eruit rolt, je komt er alleen maar wijzer uit..

Bedankt allen
                    Mindset van een kampioen. Precies, Wolffie. Gewoon je plan uitvoeren, lekker laden, genoeg vocht drinken. Helemaal zoutloos eten lukt toch niet, dus dan kom je alsnog wel op 2-3g. Zou genoeg moeten zijn om je spieren vol te laten zuigen met glucose, water en natrium.

Ik zou ook cardio vermijden voor de shoot en zware beensessies vermijden. Anders kan je straks geen lijnen meer op je benen trekken vanwege de spierpijn..

p.s. cardio met je vriendin mag wel, daar krijg je enkel meer test van
                    "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Ruhl View Post
                      Drop je cardio wel voor je shoot
                      Shoot is 5 juli btw, doe niet aan cardio haha. Heb tijdens me cut geen een x cardio gedaan haha, alleen naar school fietsen, in totaal 30 minuten per dag. En naar de gym, 20 minuten 3x per week. Das alles:P

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X