Waar halen jullie je eiwit uit?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Waar halen jullie je eiwit uit?

Volgens het eetschema moet ik zo'n 130 gr eiwit per dag eten. Ik kom nu aan ongeveer 100 gr per dag, maar ik weet niet zo goed hoe ik aan meer nog moet komen. Ik mag geen melkeiwit en lactose dus dat helpt ook niet

Ik eet nu een bak biogarde (500gr), 3 eieren (waarvan 1 zonder eigeel) en 2x een rijstproteïne shake (waarvan 11 gram eiwit per shake). Maar die zijn best duur...Ik zou meer kip kunnen eten, maar zou dat het doen?

Gewoon even nieuwsgierig dus wat jullie zoal eten om het aantal gram te halen Want volgens mij moeten de mannen hier wel 2x zoveel eiwitten eten haha
    You don't have to be great to start, you have to start to be great

Vis? Vlees(kip, biefstuk, mager varkensvlees)
    Zit weinig eiwit in je shake trouwens.

Ik gooi altijd 40 gram poeder erin, zit ik op zo'n 30-32 gram eiwit. (whey van B&fitshop)
    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
    Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
      Vis? Vlees(kip, biefstuk, mager varkensvlees)
      Zit weinig eiwit in je shake trouwens.

Ik gooi altijd 40 gram poeder erin, zit ik op zo'n 30-32 gram eiwit. (whey van B&fitshop)
      Ja klopt heb 'speciale' shake zonder koemelk en lactose die hebben sowieso al minder eiwitten in zich....kan eventueel ook 2 schepjes in mijn water doen of 3...dan kom ik ook aan de 30 gram...alleen dan is mijn potje zo leeg en vind ik het echt duur worden (a) even mijn baas om opslag vragen

Comment

Kwark, eieren, kip, shakes.
        Eieren zijn god-tier voedsel qua voedingswaarden gewoon 7-8 per dag pocheren koken bakken etc etc.

Comment

Originally posted by akito View Post
          Kwark, eieren, kip, shakes.
          Eieren zijn god-tier voedsel qua voedingswaarden gewoon 7-8 per dag pocheren koken bakken etc etc.
          7 tot 8 per dag!!!....ik vond 3 al veel haha even wennen ook natuurlijk

Comment

Originally posted by Lisa_87 View Post
            Ja klopt heb 'speciale' shake zonder koemelk en lactose die hebben sowieso al minder eiwitten in zich....kan eventueel ook 2 schepjes in mijn water doen of 3...dan kom ik ook aan de 30 gram...alleen dan is mijn potje zo leeg en vind ik het echt duur worden (a) even mijn baas om opslag vragen
            Je geeft aan dat je geen melkeiwit en lactose mag, maar je eet vervolgens wel een bak kwark (waar behoorlijk wat van beiden inzit).

Wellicht kun je in plaats van een rijst proteine shake een whey isolaat nemen. Deze hebben meestal vrijwel geen kh en lactose en de kans is groot dat je deze gewoon goed verdraagt.
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Klopt Dynobet...kan verwarrend klinken...maar biogarde is rechtsdraaiend melkzuur (gewone kwark of yoghurt is linksdraaiend). Rechtsdraaiend melkzuur heeft ander soort bacterie en wordt door je darmen beter verteerd daar kan ik wel tegen...het is dus niet de "gewone kwark"

dank je wel! zal eens kijken naar een whey isolaat!

Comment

Kan je huttenkase wellicht ook proberen? Broodbelg in de vorm van kipfilet, kalkoenfilet of paardenrookvlees?

En vis dan?

Comment

Huttenkase mag ik niet, maar als broodbeleg eet ik vaak houmous (ook eiwitrijk), pindakaas, cashewnotenpasta en allergievrij spul...maar kalkoenfilet of kipfilet eigenlijk nooit...goede tip thanx!

Comment

Het nadeel van het broodbeleg dat jij kiest is dat het geen compleet aminozuurprofiel heeft waardoor maximale eiwitsynthese niet bewerk gesteld wordt. Lijkt me best zonde als je voor spiermassa traint.

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                      Het nadeel van het broodbeleg dat jij kiest is dat het geen compleet aminozuurprofiel heeft waardoor maximale eiwitsynthese niet bewerk gesteld wordt. Lijkt me best zonde als je voor spiermassa traint.
                      dit is nieuw voor mij...wat houdt dit in en wat voor beleg past daar wel bij? ik train idd wel voor spiermassa, maar ben nu aan het cutten ook. Mijn vetpercentage moet nog wat omlaag eerst

Comment

dit is nieuw voor mij...wat houdt dit in en wat voor beleg past daar wel bij? ik train idd wel voor spiermassa, maar ben nu aan het cutten ook. Mijn vetpercentage moet nog wat omlaag eerst
                        Dit houdt vrijwel in dat er in dat soort producten, weinig essentiele aminozuren zitten. Echter zijn het de essentiele aminozuren(met name leucine) dat eiwitsynthese(het maken van eiwitten in je lichaam) vergroot. Voor spierbehoud geldt dit natuurlijk ook.

Broodbeleg die ik eerder noemde, zijn beter.

Comment

uit een ei
                          Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

Je hebt meer soorten eiwit dat alleen rijst of whey. Zoals beef, ei, soja, en 'mindere' soorten zoals doperwten en hennep (dacht dat bij beiden de biologische waarde rond de 60 zat).

Schapen- en geitenmelk is toch ook linksdraaiend? Mogen producten daarvan dan ook niet? Wat meeste mensen met een koemelkallergie, mogen die wel
                            Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Dus dit is een dure eiwitbron voor je: veel geld voor slechts 11 gram. Dan kan je beter overwegen om die shake niet te nemen en meer van iets anders te kopen.

Simpelweg gezegd: "eiwitten" is een verzamelnaam. Eiwitten zijn opgebouwd uit kleinere bouwstenen die aminozuren heten. Afhankelijk van de eiwitbron (vlees, vis, melkproducten, ei) is de samenstelling ervan anders. Je lichaam heeft alle aminozuren nodig dus is het verstandig om een variëteit aan eiwitbronnen in je voedingsschema te hebben. Je lichaam is in staat om sommige aminozuren om te zetten in andere. Bijvoorbeeld als je een overschot van de ene hebt en een tekort van de andere. Er zijn echter ook aminozuren die je lichaam niet zelf aan kan maken en waarvoor je volledig afhankelijk bent van je voeding. Dit zijn de zogenaamde "essentiële aminozuren".

Voorbeelden van eiwitbronnen (de meesten zijn al genoemd): vlees, vis, eieren, zuivel, tofu, sommige peulvruchten.
                              Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X