Tijdens trainen ammoniak lucht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tijdens trainen ammoniak lucht

Ik heb dus tijdens het trainen de laatste 3 weken erg veel last van een ammoniak lucht als ik hard met de ijzers aan het sleuren ben.
    Na mijn idee eet ik voldoende.
    Ben 33 jaar 95KG en eet 3550Kcal 488gram koolhydraten 190gram eiwit en 99gram vet

Kan iemand mij vertellen wat ik hier aan kan doen.

Misschien even aan de baas van sportschool vragen of aan mede sporters! Snap alleen niet waarom je je voeding erbij vermeld. Daar heeft het Niks mee te maken.
    Hard work Pays off!

Comment

Ammoniak is slecht. Eet je lichaam zichzelf op.

Meer eten.
      Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Originally posted by Whahaha View Post
        Misschien even aan de baas van sportschool vragen of aan mede sporters! Snap alleen niet waarom je je voeding erbij vermeld. Daar heeft het Niks mee te maken.
        Ik heb het erbij vermeld omdat ik regelmatig lees dat het een tekort aan voeding of een teveel aan eiwitten kan zijn.

Comment

Naar mij weten bullshit. Kan je iets posten waarin dat vermeld word?
          Hard work Pays off!

Comment

te kort aan voeding heb ik ook wel is maar dan krijg ik 2,000 kcal binnen en bijna geen eiwitten en verbrand ik veel te veel
            Daar boven op de berg

Comment

volgens mij is het een tekort aan vocht ,maar zal het ff voor je opzoeken
              Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

zweet ammoniak!!! [Archive] - MixFight.nl

Comment

hier wat leesvoer

Ammoniakgeur tijdens sporten

15 jul 2010 - 22:58 - S. Stienstra
                  Iedere fanatieke sporter heeft het wel eens gehad, die vervelende geur van ammoniak bij intensief zweten.

Maar wat gebeurt er precies in het lichaam dat zorgt voor de afstoot van deze ammoniakgeur? Wat betekent dit nou precies? En hoe kunnen we dit eventueel voorkomen?
                  Het proces dat zorgt voor de ammoniakgeur

De sterke indringende geur van ammoniak, ook wel in de chemie aangeduid als NH3, is onder andere terug te vinden in schoonmaakproducten of dus wanneer mensen zweten.

NH3 bestaat uit een stikstofatoom (N) en drie waterstofatomen (H). Stikstof in het menselijk lichaam komt alleen voor in aminozuren. Aminozuren zijn in principe de bouwstoffen van eiwitten. Dus de diverse eiwitten (bijv. whey of caseïne(melkeiwit)) hebben verschillende aminozuurketens wat het eiwit zijn specifieke kenmerken geeft. Eiwitten zijn met name belangrijk voor onze lichaamscellen; transport, structuur, chemische omzettingen, communicatie en regulatie. Dat is dan ook de reden dat we dagelijks onze portie eiwitten nodig hebben.

Wat er precies gebeurt in het lichaam dat deze ammoniakgeur veroorzaakt is het resultaat van de verbranding van deze amminozuren. Het lichaam zal in eerste instantie altijd eerst koolhydraten als primaire brandstof willen gebruiken, maar zal wanneer de opslag van deze energiebron als glycogeen is uitgeput, overgaan op de verbranding van aminozuren en vetten. Vooral wanneer de intensiteit van de sportactiviteit hoog blijft zal het lichaam aminozuren gaan gebruiken als energie. Bij lage intensiteit zal dit eerder vet zijn.

Om het aminozuur als brandstof te gebruiken, wordt het atoom stikstof gescheiden van het aminozuur. Wat overblijft wordt vervolgens omgezet naar glucose. En dit is de energiebron die als brandstof voor je lichaam gebruikt kan worden.

Stikstof blijft dus achter in het lichaam, en wordt grotendeels door de lever verwerkt tot (NH2)2CO (ureum) en afgevoerd via de nieren naar urine. Wanneer je nieren te veel ureum te verwerkt krijgen, dan zal het via het zweet (en zelfs soms via het speeksel) verder uitgescheiden worden. En dit is de reden dat je een ammoniakgeur ruikt.
                  Hoe voorkom ik een ammoniakgeur?

Zowel zweten als urineren vraagt water van je lichaam. Wanneer je te weinig drinkt wordt de uitscheiding van ammoniak niet verdund, waardoor het sterker ruikt. Constant genoeg water drinken tijdens intensief sporten is dus belangrijk.

Maar voorkomen is beter dan genezen. Naast genoeg drinken is het belangrijk om voordat je een intensieve training begint genoeg glycogeenopslag te hebben. Dat doe je dus door genoeg koolhydraten te eten de perioden voordat je sport. Behalve wanneer je wilt afvallen en dus vet wilt verbranden. Maar dan is een hoge intensiteit sowieso niet gewenst. Maar is vetbranding tijdens een caloriearm dieet door middel van een relatief lage intensiteit gunstiger. Daarbij wil ik overigens niet zeggen dat sporten op hoge intensiteit niet gunstig is bij afvallen. Integendeel. Op hoge intensiteit sporten is uitstekend voor je conditie en metabolisme, en juist enorm bijdragend aan de effectiviteit van vetverbranding. Echter, zal deze vorm van trainen juist moeten plaatsvinden buiten afvalperiodes.

Dus:

1. Genoeg water drinken
                  2. Vooraf genoeg koolhydraten eten
                  3. (bij lange intensieve trainingen) Sportdrank drinken tijdens de activiteit om koolhydraatreserves aan te vullen

Comment

hoop dat je er wat aan hebt

Comment

Kort gezegd moet ik mijn koolhydraten opvoeren, en water drinken doe ik de hele dag en tijdens trainen soms wel 1.5liter.

Comment

Wat eet je vlak voor training?
                        of eet je bv 3 uur voor training?

Zonder brandstof komt de auto nergens
                        Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Ik eet altijd aardig wat 1/2 uur tot een uur voor een training.
                          Maar een banaantje voor het trainen scheelt al veel.
                          DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by Ruhl View Post
                            Wat eet je vlak voor training?
                            of eet je bv 3 uur voor training?

Zonder brandstof komt de auto nergens
                            https://encrypted-tbn2.gstatic.com/i...M1iNaQRWBH2GmT

anders krijg je dit
                            Hard work Pays off!

Comment

3 uur van tevoren heb ik nog 3 bruine boterhammen met kipfilet gegeten en 40 gram muesli met100grm kwark en 20 gram noten.
                              45minuten voor de training nog een shake met 35gram koolhydraten en 25 gram whey en een banaan

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X