Bulk voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Arend-jan View Post
    Door de suikers die erin zitten, waar je overdag niks mee kunt. Als het wel kan is het een stuk makkelijker.

Oke maakt dus blijkbaar niet uit haha
    Goed geraden

Nou, niks mee kunt.. het is energie. Als je het niet direct gebruikt wordt het opgeslagen als glycogeen (koolhydraatopslag voor korte-termijn energie), zit je glycogeenvoorraad vol, dan gaat het naar vet (lange-termijn opslag voor energie), maar je kunt overdag prima suikers eten, zal echt geen verschil maken.

Zorg dat je in de uren voor je training een goede maaltijd op hebt met genoeg eiwitten (30-50 gram of zoiets dergelijks zou voldoende moeten zijn) en een beetje koolhydraten voor energie als je traint. De meeste koolhydraten dien je te eten als je je training hebt gehad (hoeft niet gelijk, mag uren later ook) tevens eet je natuurlijk een boel eiwitten na je training.

Comment

Jij zegt nu dat je de meeste koolhydraten moet eten als je je training heb gehad. Dat bedoelde ik met die havermout voor de training. Na die shake krijg ik op die dag geen koolhydraten meer binnen. Vandaar dat ik het vroeg of ik hem beter voor of na de training kan nemen.

Ik denk zelf dat het nog steeds niet uit maak, omdat het complexe koolhydraten zijn en tegen die tijd dat ze opgenonen worden de training al voorbij is.
      181 cm 85 kg 14%
      Deadlift: 1*180 kg, Squat: 1*155 kg, Paused Bench: 1*110 kg, MP: 1*80 kg

Comment

Jij zegt nu dat je de meeste koolhydraten moet eten als je je training heb gehad. Dat bedoelde ik met die havermout voor de training. Na die shake krijg ik op die dag geen koolhydraten meer binnen. Vandaar dat ik het vroeg of ik hem beter voor of na de training kan nemen.

Ik denk zelf dat het nog steeds niet uit maak, omdat het complexe koolhydraten zijn en tegen die tijd dat ze opgenonen worden de training al voorbij is.
        Ik weet niet hoe laat je traint, maar als je laat traint, dan kun je die shake wel beter na het trainen nemen. Beter plan je je voeding zo in dat je toch wat meer koolhydraten na het trainen binnenkrijgt. Je hoeft niet 6x per dag te eten zoals het voedingsschema lijkt te suggereren btw; 2-3 keer per dag is ook prima.

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
          Ik weet niet hoe laat je traint, maar als je laat traint, dan kun je die shake wel beter na het trainen nemen. Beter plan je je voeding zo in dat je toch wat meer koolhydraten na het trainen binnenkrijgt. Je hoeft niet 6x per dag te eten zoals het voedingsschema lijkt te suggereren btw; 2-3 keer per dag is ook prima.
          Ja maar als ik echt laat train ga ik daarna ook vrij snel slapen. Zijn de koolhydraten dan nog steeds een slimme keus?
          181 cm 85 kg 14%

Comment

Ja maar als ik echt laat train ga ik daarna ook vrij snel slapen. Zijn de koolhydraten dan nog steeds een slimme keus?
            Absoluut! Dat verhaal over het niet meer verbranden van koolhydraten 's avonds is een compleet fabeltje. Zoals ik hierboven zei heb je een bepaalde koolhydraatopslag in je lichaam (glycogeen), dus daar gaan die koolhydraten naartoe. Je kunt zelfs alle koolhydraten eten voor het slapen gaan; het maakt niks uit.

Comment

Absoluut! Dat verhaal over het niet meer verbranden van koolhydraten 's avonds is een compleet fabeltje. Zoals ik hierboven zei heb je een bepaalde koolhydraatopslag in je lichaam (glycogeen), dus daar gaan die koolhydraten naartoe. Je kunt zelfs alle koolhydraten eten voor het slapen gaan; het maakt niks uit.
              He en wat vind jij er van als je nagenoeg alle koolhydraten uit brood en havermout haal?

Sochtends 90g havermout
              10 brood overdag
              En savonds weer 90g havermout

Ik denk zelf een koolhydraat is een koolhydraat en al zou je alles uit een bron halen dan zou het nog niet uitmaken.
              181 cm 85 kg 14%

Comment

He en wat vind jij er van als je nagenoeg alle koolhydraten uit brood en havermout haal?

Sochtends 90g havermout
                10 brood overdag
                En savonds weer 90g havermout

Ik denk zelf een koolhydraat is een koolhydraat en al zou je alles uit een bron halen dan zou het nog niet uitmaken.
                Het kan, alleen is het wel een beetje saai. Eet je nooit rijst, aardappelen, fruit oid?

Comment

Het kan, alleen is het wel een beetje saai. Eet je nooit rijst, aardappelen, fruit oid?
                  Op trainingsdagen 2 banaantjes, op niet trainingsdagen 1.

Het liefste zou ik inderdaad rijst gaan eten, maar mn ouders willen wel dat ik groente blijf eten. En rijst met bloemkool of zoiets dergelijks lijkt me nou niet bepaald lekker. Al zijn er uiteraard wel groente waar ik het met rijst kan combineren. Aardappelen eet ik wel, maar dan heel weinig.

Rijst na de training is ook wel een optie.
                  181 cm 85 kg 14%

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X