Hulp gevraagt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp gevraagt

Ben nu al weer heel wat jaartje verder, heb het idee dat ik iets niet goed doe
    Daarom wil ik het één en andere is laten beoordelen door andere.
    Ik ben op het moment 42, 77 kg met zo'n 13 percentage vet en 1,81.
    Ik wil nu onder hand wel eens een keer wat massa aan gaan zetten en sterker worden.
    Ik heb al berekeningen gedaan zoals BMR, die zit op give and take 1750Kcal, ik fiets
    elke werk dag totaal 50 min (16km), verder sport ik 4 keer per week, 2 keer thuis en
    2 keer op de sport school.
    Op het werk zit ik voornamelijk achter een bureau, dus standaard onderhoud is
    1.2 x bmr, 2100Kcal.
    Als ik daar het fietsen, zo'n 350kcal per werk dag en 4 x keer kracht training (400Kcal)
    bij elkaar op tel, 1750+1600 Kcal=3350, verdeelt over 7 dagen is 558kcal per dag.
    Kom ik uit op gemiddeld 2658 kcal onderhoud incl sportieve toeslag.

Nu heb ik een schema met op trainingsdagen 2886 kcal en op niet training's dagen
    2421Kcal, dat zou dan betekenen op de dagen dat ik train, iets boven onderhoud en
    visa versa op niet trainingsdagen zit.

Zal het schema toevoegen:
    voedingsschema nieuw Week 36 2014.pdf

Graag hoop ik dat er mensen zijn die me hier iets mee willen helpen

Mijn Stats waren voor de vakantie, BP 93kg, SQ 132kg, DL 166kg.
    Dit zijn de 1RM berekend door app op basis van reps x het gewicht, ook wel
    het aantal reps gedeeld door 30 + 1 endan keer het gepakte gewicht.

Edit: Ik heb de berekening gedaan eiwitten 2.5 x vvm en vet 1x
    lichaams gewicht en de rest op gevuld koolhydraten
    Last edited by MI666; 01-09-2014, 10:46.

Eigenlijk zeg je nu dus dat je gemiddeld op onderhoud eet en dat je dan niet snapt dat je geen massa aan zet?
    Winners are not those who never fail, but those who never quit!

Comment

Als je nu onderhand wat massa wil gaan aanzetten, is het misschieenn slim wat meer te gaan eten

Comment

Uhh ja haha.
        Maar voor de vakantie zat ik rond de 3000, zodoende het nu even opnieuw op een rijtje
        gezet, ik wil nu weer op gaan bouwen.
        Ik weet dat het een langer termijn iets is vandaar dat ik het liever rustig aan doe.
        Of... is dat de verkeerde manier van denken.
        Goed aankomen is moeilijk, vet daar in tegen heb je zo aan gezet en vooral op mijn leeftijd en
        zie het dan maar eens weer er af te krijgen.
        vandaar de vraag, heb ik zo een goede basis schema neer gezet, qua verdeling en voedingen.
        Zo ja, dan weet ik dat het niet aan mijn manier van eten ligt en kan ik het opschroeven, snap ie

Comment

Of de voeding echt tot in de puntjes goed zit voor je , zou je toch proefsgewijs moeten ondervinden.
          Niemand die jouw daar nou een zelfverzekerd antwoord op kan geven als je het zelf al niet weet.
          Je berekeningen kloppen wel , dus ik zou het gewoon is proberen om het iets op te schroeven zoals je zelf zegt en kijken wat het voor je gaat opleveren en daarna aanpassen mocht het nodig zijn.

Wat je ook kan doen is contact opnemen met Dynobet hier op dit forum.
          Hij kan alles tot in de puntjes voor je verzorgen , als dat je een beter gevoel geeft nou.
          Is misschien ook een idee voor je.
          Last edited by Lethal; 01-09-2014, 14:20.

Comment

Niet bang zijn om vet te pakken, dat hoort er nu eenmaal bij. Kom je niet aan en je vetpercentage zakt niet.. dan zal je meer moeten eten.

Comment

Ik ben gewoon wat onzeker denk ik, hou me eigen hier een paar weken aan en
              dan zie ik wel.
              Bij verhoging, wat is dan verstandiger, meer koolhydraten of eiwitten?

Comment

Originally posted by MI666 View Post
                Ik ben gewoon wat onzeker denk ik, hou me eigen hier een paar weken aan en
                dan zie ik wel.
                Bij verhoging, wat is dan verstandiger, meer koolhydraten of eiwitten?
                Je hebt eigenlijk maar 1.8 gram eiwit per kg lichaamgewicht nodig, dus met 2.5 keer je vvm zit je ook goed, als je dus gaat verhogen zou ik verhogen in koolhydraten

Comment

Originally posted by Baazel View Post
                  Je hebt eigenlijk maar 1.8 gram eiwit per kg lichaamgewicht nodig, dus met 2.5 keer je vvm zit je ook goed, als je dus gaat verhogen zou ik verhogen in koolhydraten
                  Waar baseer je dat op.

Comment

Komt inderdaad een heel eind op het zelfde neer als berekend heb ja.
                    Ik dacht iemand die niet sport heeft iets van rond de 0,7x eiwit nodig, iemand
                    die sport 1,5 en voor iemand die bv kracht training doet rond de 2 tot 3 gram.
                    En wat ik op maak wat ik gelezen heb, ga je omhoog op het moment dat je of in
                    in de cut zit, want koolhydraten zetten eerder om in vet en mocht je de energie
                    nodig hebben dan verbrand je lichaam de eiwitten voor energie.
                    Vandaar de verhoging van eiwitten om te zorgen dat je spieren genoeg eiwitten krijgen.
                    Of dat als je in een kuur zit, omdat je spieren meer herstel kunnen verwerken en daarom
                    meer eiwitten nodig hebben.
                    Correct if I'm wrong, please

Comment

Hallo,

Ik ben opzoek naar iemand die een goeie eetschema kan maken voor mij..
                      ben bereid om er voor te betalen..
                      Ik heb al heel lang nie meer getraind maar ben van plan 3 x a 4 x te gaan trainen in de week.. Maar weet niet zo goed waar ik moet beginnen kwa voeding enz..
                      Hoop dat iemand mij wegwijs wil maken..

mvg mike

Comment

Dynobet maakt zeer goede schema's incl duidelijke uitleg+begeleiding voor een kleine vergoeding.
                        Pm hem anders.
                        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Thanksssss.. Top

Comment

Originally posted by MI666 View Post
                            Komt inderdaad een heel eind op het zelfde neer als berekend heb ja.
                            Ik dacht iemand die niet sport heeft iets van rond de 0,7x eiwit nodig, iemand
                            die sport 1,5 en voor iemand die bv kracht training doet rond de 2 tot 3 gram.
                            En wat ik op maak wat ik gelezen heb, ga je omhoog op het moment dat je of in
                            in de cut zit, want koolhydraten zetten eerder om in vet en mocht je de energie
                            nodig hebben dan verbrand je lichaam de eiwitten voor energie.
                            Vandaar de verhoging van eiwitten om te zorgen dat je spieren genoeg eiwitten krijgen.
                            Of dat als je in een kuur zit, omdat je spieren meer herstel kunnen verwerken en daarom
                            meer eiwitten nodig hebben.
                            Correct if I'm wrong, please
                            Eiwitten verhogen in de cut is vanwege je caloriedeficit. Er zal dan meer eiwit gebruikt worden voor energie, vandaar het verhogen van de eiwitten.

Comment

Juist, komt op het zelfde neer hahaha
                              Moet wel zeggen, heb de koolhydraten nu iets verhoogd en het lijkt als
                              of ik voller begint te worden, shirtjes beginnen iets krapper te zitten.
                              Maar.... dat zou ook maar zo vocht kunnen zijn, vanwege het verhogen
                              van de Carbs.
                              Van het weekend weer eens op de schaal gaan staan.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X