Is zuivel slecht voor je?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik kan het wat betreft lactose-intolerantie en die melk eiwitten ook niet tot in de puntjes uitleggen , omdat ik geen voedseldeskundige ben ofzo.
    Wel weet ik dat wei en casseine uit de melk wordt gehaald doormiddel van verhitting ook geloof ik.
    De structuur wordt dan kapot gemaakt waardoor de opname voor ons makkelijker is.
    Dat de structuur dan alsnog te groot is voor de meesten mensen en in ons bloed terecht kan komen , kan een allergische reactie teweeg brengen.
    De stoffen worden dan als lichaamsvreemd gezien , we kunnen er niks mee.

Rauwe melk is eigenlijk ook veel gezonder en beter voor je , ook omdat de opname makkelijker zou zijn.
    Maar dat koop je niet even in de supermarkt.

Comment

Als je lactose intolerant (of in bepaalde mate) kan je (of in bepaalde mate) er niet goed tegen. Het is niet slecht, maar de valkuil is wel om ongeveer al je voeding uit zuivel te halen omdat het gemakkelijk is, daar ben ik geen voorstander van.
      In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Originally posted by Lethal View Post
        Zouden we dat met al onze technologie van tegenwoordig ook de eiwitten niet eruit kunnen halen en eetbaar maken ?
        Als je de structuur goed kapot zou maken door goed te kauwen , zal er eventueel wel een kleine opname kans in zitten ?
        Misschien is een koe dan nou net een slecht voorbeeld hierin , maar je begreep mijn punt misschien wel.

Wij kunnen bepaalde aminozuren aanmaken naar behoefte , dat klopt.
        En sommigen ook weer niet volgens de wetenschap.
        Ga eens terug naar de basis. Verschil in aminozuren, hoe een eiwit wordt afgebroken, en de verschillende essentiële en niet essentiële aminozuren. Ik hoop dat je dan zelf inziet dat je punt nergens op slaat

Ik.xou het met alle liefde willen uitleggen, maar is teveel voor op mijn bagger telefoon die steeds vastloopt
        Last edited by Patriciaaa; 28-11-2014, 07:53.
        Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Ben wel benieuwd hoeveel liefde je in je hebt dan , ben wel nieuwsgierig naar je uitleg.
          Misschien dat je een keer achter een computer ofzoiets kan kruipen om het jezelf makkelijker te maken.

Comment

Ben wel benieuwd hoeveel liefde je in je hebt dan , ben wel nieuwsgierig naar je uitleg.
            Misschien dat je een keer achter een computer ofzoiets kan kruipen om het jezelf makkelijker te maken.
            Google hetgeen wat Patricia aanhaalt. Zal zeker meer duidelijk worden daardoor.
            "Straight outta gym"

Comment

Ik kan het wat betreft lactose-intolerantie en die melk eiwitten ook niet tot in de puntjes uitleggen , omdat ik geen voedseldeskundige ben ofzo.
              Wel weet ik dat wei en casseine uit de melk wordt gehaald doormiddel van verhitting ook geloof ik.
              De structuur wordt dan kapot gemaakt waardoor de opname voor ons makkelijker is.
              Dat de structuur dan alsnog te groot is voor de meesten mensen en in ons bloed terecht kan komen , kan een allergische reactie teweeg brengen.
              De stoffen worden dan als lichaamsvreemd gezien , we kunnen er niks mee.

Rauwe melk is eigenlijk ook veel gezonder en beter voor je , ook omdat de opname makkelijker zou zijn.
              Maar dat koop je niet even in de supermarkt.

Dat is niet waar. Eiwitten kunnen niet in je bloed terechtkomen want ze passen niet door je darmwand. In je maag en darmen worden door enzymen en maagzuur de eiwitten afgebroken tot polypeptiden (ketens van aminozuren). Dan worden ze in de dunne darm verder afgebroken tot di- en tripeptiden. (ketens van 2-3 aminozuren). Di en tri peptiden kunnen de darmwand wel in, maar ze kunnen deze niet passeren. Ze kunnen dus helemaal niet in je bloed komen. In de darmwand worden ze geknipt tot losse aminozuren waardoor ze wel de darmwand kunnen passeren en dus in je bloed terecht komen. Als je niet genoeg lactase hebt (enzym dat lactose afbreekt) dan duurt het dus een stuk langer voor deze polypeptiden om afgebroken te worden zodat ze je darmwand kunnen passeren. Het verhaal dat eiwitten te groot zijn en in je bloed terechtkomen is onzin. Ten eerste heb je nooit eiwitten in je bloed, alleen maar aminozuren. Ten tweede, alles groter dan een aminozuur kan je bloed niet in want het komt niet door je darmwand heen.

Wat ik hier boven heb beschreven is trouwens ook hoe Whey Isolaat werkt. Dat zijn vooral polypeptiden, dus je lichaam hoeft niet eerst de eiwitten af te breken waardoor ze sneller opgenomen worden
              Last edited by Gus; 28-11-2014, 14:50.
              BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Je zou gelijk kunnen hebben hoor Gus.
                Moeilijke woorden allemaal , wordt er niet makkelijker op als je niet exact weet wat die woorden betekenen.
                Dan lijkt het al gauw heel interessant.

Volgens mij haal ik in mijn verhaal ook 2 dingen door mekaar , dat is een koemelkallergie en lactose-intolerantie.
                Waarbij er bij een allergie , als het goed is , de eiwitten zeker wel de darmwand passeren omdat er geen opname mogelijk is en in het bloed terecht komen.
                Je zou jezelf zelfs kunnen vergiftigen dan , zoals met de meesten allergische reacties.
                Ik zal er later nog is voor de zekerheid naar kijken , niet dat ik hier onzin loop te vertellen.
                Deze 2 staan ook dicht bij mekaar wat betreft klachten , koemelk allergie en lactose-intolerantie.
                Kan er ook naast zitten.

Wat zou volgens jouw het verschil zijn?

Comment

Koemelkallergie is inderdaad iets anders dan Lactose-intolerantie.

Bij lactose-intolerantie heeft je lichaam niet genoeg enzymen om lactose af te breken.

Bij koemelkallergie ziet je lichaam de eiwitten uit melk als gevaarlijk en produceert er antistoffen tegen. Dit zorgt voor allergische reacties.

Ik heb even dit plaatje er bij gehaald zodat het wat duidelijker is hoe lichaam eiwitten op neemt in het bloed. Hetzelfde geldt ook voor vet en koolhydraten. Je moet ze eigenlijk allemaal zien als lego bouwwerkjes. In je verteringsstelsel zitten allemaal stofjes (enzymen) die deze legobouwwerkjes afbreken tot losse legosteentjes. Deze losse legosteentjes zijn klein genoeg en kunnen door de darmwand opgenomen worden in het bloed.

Dit is wat er in de dunne darm gebeurt:

BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X