Ik lees overal op het internet vanalles over hoeveel calorieën je precies moet binnenkrijgen om geen massa te verliezen of erbij te krijgen. Ze zeiden dat het voor mij rond de 2300 zou zitten. Weten jullie of deze berekeningen allemaal werken? (bv. freedieting.com) Weten jullie ook precies hoeveel calorieën je daar boven moet zitten voor een clean bulk? ik las rond 10%. En er wordt voor cutten gezegd dat je de 2300 dan moet aanhouden en 4 keer in de week moet gaan hardlopen, terwijl andere just zeggen dat je er 20% onder moet gaan zitten en heel weinig cardio moet doen. Hoor graag wat jullie hierover te zeggen hebben! wil over iets meer dan een maand namelijk gaan cutten voor de zomer.
cutten en clean bulken, op hoeveel calorieën?
Collapse
X
-
Cleanbulk is naar mijn mening: 200-350 kcal boven onderhoud, wat leidt tot 0,2kg - 0,35kg gewichtstoename per week. Alles daarboven zal zeer waarschijnlijk vet zijn. Hoe meer spiermassa je hebt, des te minder je kunt opbouwen, dus des te lager je moet zitten in die range van 200-350.
Cutten: je kunt cutten op 1000 kcal of 2000 kcal of 4000 kcal, het is afhankelijk van je gewicht/onderhoud, net als met bulken, dus adhv jouw vraag valt er geen advies te geven. Over het algemeen kun je 20-40% onder je onderhoudsniveau eten om gewicht te verliezen. Elke 100 kcal per dag onder je onderhoud zorgt voor 0,1kg gewichtsverlies. Zit je er 500 kcal onder, dan verlies je dus 0,5kg per week, etc.
Als je cardio doet, dan verbrand je meer kcal en dus vet. Je kunt dan eventueel wat meer eten, of niet, en iets sneller vet verliezen. Het is wel van belang dat je de gewichten bijhoudt die je tilt in de gym. Als deze hard omlaag gaan, dan dien je je kcal met 10% te verhogen omdat je geen spiermassa kwijt wilt raken.
Beantwoord dat je vraag?
-
Je kunt er alleen achterkomen door het in de praktijk te testen. Bereken je onderhoud adhv een formule zoals de katch-mcardle-formule en test het uit. Doe er bijv. een voorzichtige 200 kcal bovenop (voor het geval je onderhoud lager blijkt te zijn) en houd je gewicht dagelijks bij. Als je bijv. 0,4kg per week aankomt ipv de verwachtte 0,2 dan is je onderhoud wat je op dat moment eet -400 kcal. Je kunt er dan wat afhalen om in die 200-350 range te vallen.
Comment
-
Originally posted by Dynamix View PostCleanbulk is naar mijn mening: 200-350 kcal boven onderhoud, wat leidt tot 0,2kg - 0,35kg gewichtstoename per week. Alles daarboven zal zeer waarschijnlijk vet zijn. Hoe meer spiermassa je hebt, des te minder je kunt opbouwen, dus des te lager je moet zitten in die range van 200-350.
Cutten: je kunt cutten op 1000 kcal of 2000 kcal of 4000 kcal, het is afhankelijk van je gewicht/onderhoud, net als met bulken, dus adhv jouw vraag valt er geen advies te geven. Over het algemeen kun je 20-40% onder je onderhoudsniveau eten om gewicht te verliezen. Elke 100 kcal per dag onder je onderhoud zorgt voor 0,1kg gewichtsverlies. Zit je er 500 kcal onder, dan verlies je dus 0,5kg per week, etc.
Als je cardio doet, dan verbrand je meer kcal en dus vet. Je kunt dan eventueel wat meer eten, of niet, en iets sneller vet verliezen. Het is wel van belang dat je de gewichten bijhoudt die je tilt in de gym. Als deze hard omlaag gaan, dan dien je je kcal met 10% te verhogen omdat je geen spiermassa kwijt wilt raken.
Beantwoord dat je vraag?
Comment
-
Maar bij elke kilo die je kwijt raakt veranderd je onderhoud ook :P
ff serieus.
Het blijft constant meten en aanpassen.
Wat doet dit na 2/3 week?
Oke dan gaan we dit en dit aanpassen.
Weer 2/3 week proberen.
Aanpassen.Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.
Comment
-
Originally posted by liquid sword View Post100 cal/dag onder onderhoud = 700 cal per week
7000 cal is 1 kg / 700 cal is dus 0,1 kg
Moest er ook even over nadenken
verder credits aan Dyna hoor, tof dat iemand de moeite en tijd neemt om iemand zo goed mogelijk te beantwoorden.
Comment
-
Originally posted by generation_iron View Post*in theorie, praktijk kan wel eens anders uitpakken.
verder credits aan Dyna hoor, tof dat iemand de moeite en tijd neemt om iemand zo goed mogelijk te beantwoorden.
natuurlijk moet je constant bijsturen en leer je je lichaam steeds beter kennen. maar dat neemt tijd in beslag, zoals ik zelf ook dikwijls genoeg merk...
Comment
-
Originally posted by liquid sword View PostJe moet ergens van vertrekken en dan zijn dat wel goede vuistregels vind ik.
natuurlijk moet je constant bijsturen en leer je je lichaam steeds beter kennen. maar dat neemt tijd in beslag, zoals ik zelf ook dikwijls genoeg merk...
leuk zo'n vuistregel, maar ik heb er geen klote aan.
Comment
-
Originally posted by generation_iron View Posttja.. ik ben bijv 10+ % gezakt in vet en slechts 5 kg aan lichaamsgewicht verloren. Startgewicht was 88,5 kg.
leuk zo'n vuistregel, maar ik heb er geen klote aan.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...2 dagen geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...3 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....3 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment