Over naar cutten?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Over naar cutten?

Goedemiddag medemembers!

Na enkele maanden regelmatig gekeken te hebben op het forum, heb ik vandaag ook een account aangemaakt om zo ook mee te kunnen discussieren. Nu heb ik zelf ook enkele vragen over mijn eigen eetschema en eventuele aanvullingen. Graag hoop ik dat jullie me zouden willen helpen.

Na 2 jaar ongeveer 2x in de week getrained te hebben, ben ik in Mei van het afgelopen jaar begonnen met 6x in de week trainen en een voedingschema om in spiermassa aan te komen en dus nog niet zeer gericht op het droog trainen. Onderstaand het voedingsschema die ik vanaf mei tot heden heb aangehouden.

voedingsschema
    07:00
    100g Brinta
    30g Whey

10:30
    3 sneetje volkoren brood

13:00
    5 sneetjes volkoren brood
    30g Whey

15:00
    3 Sneetjes brood
    1 kiwi
    1 banaan
    25g noten

18:30 na de training
    30g Whey

19:00
    75g zilvervliesrijst(ongekookt, gekookt 150) of 3 grote aardappels
    200g kipfilet of visfilet
    400g groente

20:30
    500g magere kwark
    25g noten

Totaal 2415 kcal
    201g eiwitten
    320g koolydraten
    60g vet

Mijn beginstats waren in mei:
    21 jaar
    1,86 cm
    Man
    83 Kilo
    21% vet

Vervolgens in November
    84,7 kg
    14,7% vet

Dus tot november ben ik juist afgevallen met dit schema, daarna is mijn vetpercentage licht gestegen en mijn gewicht fors toegenomen met hetzelfde eetschema.

Februari
    88,2 kg
    15,5% vet

Nu vindt ik het best apart dat ik opeens weer aan begin te komen in vet i.p.v. dalen, terwijl ik ook forser in spiermassa groei met hetzelfde eetschema en hetzelfde trainpatroon. Nu wil ik graag over 2 weken beginnen met cutten.

Nu heb ik enkele vragen als leek.

1. Hebben jullie e.v.t. nog enkele tips met betrekking op het schema?
    2. Graag zou ik over 2 weken willen beginnen met cutten voor een periode van 2 á 3 maanden tot ik op circa 8 á 9% vet zit, daarna wil ik verder gaan bulken. Wat moet ik precies aanpassen aan het eetschema? Of juist helemaal omgooien? Mag ik bv. geen brood meer eten als je efficiënt wil cutten?

Alvast hartelijk dank voor de feedback!

Waarom 6x pw trainen? Met 4x pw trainen zul je net zo veel of zelfs meer bereiken dan met je huidige trainingsschema.

Kan me alleen niet voorstellen dat je met 2400 kcals kan aankomen. Hou je je wel aan dit schema? Klein detail maar zou de banaan naar het ontbijt verplaatsen.

Wat ik zou willen adviseren is om een verschil van circa 400 kcals aan te houden tussen trainings- en niet-trainingsdagen, omdat je simpelweg meer verbrand op trainingsdagen.

Het aantal kcals moet je zo hoog stellen dat je 300 tot 500 gram per week afval. Val je meer af skip je wat cardio of eet je wat meer. Val je minder af dan verhoog je de cardio of verlaag je de kcals die je eet.
    181 cm 85 kg 14%
    Deadlift: 1*180 kg, Squat: 1*155 kg, Paused Bench: 1*110 kg, MP: 1*80 kg

Comment

Vind 3 shakes ook wat veel, sowieso die om 13:00 vervangen voor iets anders. Eieren of blik tonijn bijvoorbeeld.
      Brood kan prima in een cut, zolang je totale kh inname niet te hoog is. Ik zou wel aanraden om niet teveel brood in een cut schema te doen, zit ook wat zout in etc. Rijst is een prima vervanger daarvoor. En wat eet je op je brood dan?

Je moet je eetschema ook aanpassen aan je gewicht. Wordt je zwaarder, moet je ook hoger zitten in kcal en dat werkt andersom net zo. Op onderhoud eten en wat HIIT doen om af te vallen.

Comment

Originally posted by Arend-jan View Post
        Waarom 6x pw trainen? Met 4x pw trainen zul je net zo veel of zelfs meer bereiken dan met je huidige trainingsschema.

Kan me alleen niet voorstellen dat je met 2400 kcals kan aankomen. Hou je je wel aan dit schema? Klein detail maar zou de banaan naar het ontbijt verplaatsen.

Wat ik zou willen adviseren is om een verschil van circa 400 kcals aan te houden tussen trainings- en niet-trainingsdagen, omdat je simpelweg meer verbrand op trainingsdagen.

Het aantal kcals moet je zo hoog stellen dat je 300 tot 500 gram per week afval. Val je meer af skip je wat cardio of eet je wat meer. Val je minder af dan verhoog je de cardio of verlaag je de kcals die je eet.
        Ik hou me streng aan het eetschema, daarom is het ook opvallend dat ik na 5 maanden van afvallen(lees vetpercentage) opeens flink ben aangekomen en hetzelfde vetpercentage heb behouden.

Comment

zou je banaan na je training kunnen doen, en eventueel de middag whey vervangen door de eerder genoemde vis eieren of gewoon wat kipfilet. verder gewoon proberen en kijken wat het doet
          je kan evt nog proberen je carbs wat te laten zakken en je vet wat te uppen

Comment

-verwijderd-
            Last edited by Arniedoelens; 19-02-2015, 16:22.

Comment

-verwijderd-

Comment

allereerst bedankt voor je reactie!

Ik hou me streng aan het eetschema, daarom is het ook opvallend dat ik na 5 maanden van afvallen(lees vetpercentage) opeens flink ben aangekomen en hetzelfde vetpercentage heb behouden. De afgelopen maanden heb ik maar 1 cheatdag genomen. verder rook en drink ik niet. Ook geen frisdrank maar wel 3,5 liter water.

Ik snap niet wat je precies bedoelt met dat je beter 4x kan trainen. Ik train 6x in de week 1,5 uur lang. Borst-schoudersdag, rug-bicepsdag en triceps-benen dag, dan 1 dag rust en dan weer opnieuw. Waarom zou 4x dan beter zijn.?

Comment

Banaan naar ontbijt, why?

Comment

Originally posted by tinybite View Post
                    Vind 3 shakes ook wat veel, sowieso die om 13:00 vervangen voor iets anders. Eieren of blik tonijn bijvoorbeeld.
                    Brood kan prima in een cut, zolang je totale kh inname niet te hoog is. Ik zou wel aanraden om niet teveel brood in een cut schema te doen, zit ook wat zout in etc. Rijst is een prima vervanger daarvoor. En wat eet je op je brood dan?

Je moet je eetschema ook aanpassen aan je gewicht. Wordt je zwaarder, moet je ook hoger zitten in kcal en dat werkt andersom net zo. Op onderhoud eten en wat HIIT doen om af te vallen.
                    Wat is er mis met zout tijdens de cut?

Comment

Houd vocht vast, als je graag een droge look wilt kan dat wat tegen werken.

Comment

Ja, maar je gaat er niet sneller door afvallen. En op een hoog vetpercentage zul je toch geen droge look krijgen .

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
                          Ja, maar je gaat er niet sneller door afvallen. En op een hoog vetpercentage zul je toch geen droge look krijgen .
                          Dat snap ik. Maar TS wilt gaan cutten naar 8 of 9%.

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
                            Dat maakt inderdaad weinig uit.
                            Wel als je aan het eind van je cut bent en echt droog wilt staan of voor een wedstrijd.
                            Al is teveel zout niet goed uiteraard.
                            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Waar baseer je die 2400 KCAL op? Als jij 6 keer per week sport, met jou stats, zou je op onderhoud al rond de 3500 binnen moeten krijgen. Wil je cutten, komt dat neer op 3000-3100 KCAL per dag. Het kan natuurlijk zo zijn, doordat je veel te weinig binnenkrijgt, dat je lichaam van alles vast houdt en je daardoor in vet aankomt. Correct me if i'm wrong (ben ook nog aan het leren) maar ik denk dat je met meer eten meer in massa gaat groeien ipv een hoger vet percentage.

Daarnaast, zoals mede members aangeven, is 4 keer per week KT genoeg om een spurt te maken. Hoe ziet je train schema er nu uit?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X