Goedemiddag medemembers!
Na enkele maanden regelmatig gekeken te hebben op het forum, heb ik vandaag ook een account aangemaakt om zo ook mee te kunnen discussieren. Nu heb ik zelf ook enkele vragen over mijn eigen eetschema en eventuele aanvullingen. Graag hoop ik dat jullie me zouden willen helpen.
Na 2 jaar ongeveer 2x in de week getrained te hebben, ben ik in Mei van het afgelopen jaar begonnen met 6x in de week trainen en een voedingschema om in spiermassa aan te komen en dus nog niet zeer gericht op het droog trainen. Onderstaand het voedingsschema die ik vanaf mei tot heden heb aangehouden.
voedingsschema
07:00
100g Brinta
30g Whey
10:30
3 sneetje volkoren brood
13:00
5 sneetjes volkoren brood
30g Whey
15:00
3 Sneetjes brood
1 kiwi
1 banaan
25g noten
18:30 na de training
30g Whey
19:00
75g zilvervliesrijst(ongekookt, gekookt 150) of 3 grote aardappels
200g kipfilet of visfilet
400g groente
20:30
500g magere kwark
25g noten
Totaal 2415 kcal
201g eiwitten
320g koolydraten
60g vet
Mijn beginstats waren in mei:
21 jaar
1,86 cm
Man
83 Kilo
21% vet
Vervolgens in November
84,7 kg
14,7% vet
Dus tot november ben ik juist afgevallen met dit schema, daarna is mijn vetpercentage licht gestegen en mijn gewicht fors toegenomen met hetzelfde eetschema.
Februari
88,2 kg
15,5% vet
Nu vindt ik het best apart dat ik opeens weer aan begin te komen in vet i.p.v. dalen, terwijl ik ook forser in spiermassa groei met hetzelfde eetschema en hetzelfde trainpatroon. Nu wil ik graag over 2 weken beginnen met cutten.
Nu heb ik enkele vragen als leek.
1. Hebben jullie e.v.t. nog enkele tips met betrekking op het schema?
2. Graag zou ik over 2 weken willen beginnen met cutten voor een periode van 2 á 3 maanden tot ik op circa 8 á 9% vet zit, daarna wil ik verder gaan bulken. Wat moet ik precies aanpassen aan het eetschema? Of juist helemaal omgooien? Mag ik bv. geen brood meer eten als je efficiënt wil cutten?
Alvast hartelijk dank voor de feedback!
Na enkele maanden regelmatig gekeken te hebben op het forum, heb ik vandaag ook een account aangemaakt om zo ook mee te kunnen discussieren. Nu heb ik zelf ook enkele vragen over mijn eigen eetschema en eventuele aanvullingen. Graag hoop ik dat jullie me zouden willen helpen.
Na 2 jaar ongeveer 2x in de week getrained te hebben, ben ik in Mei van het afgelopen jaar begonnen met 6x in de week trainen en een voedingschema om in spiermassa aan te komen en dus nog niet zeer gericht op het droog trainen. Onderstaand het voedingsschema die ik vanaf mei tot heden heb aangehouden.
voedingsschema
07:00
100g Brinta
30g Whey
10:30
3 sneetje volkoren brood
13:00
5 sneetjes volkoren brood
30g Whey
15:00
3 Sneetjes brood
1 kiwi
1 banaan
25g noten
18:30 na de training
30g Whey
19:00
75g zilvervliesrijst(ongekookt, gekookt 150) of 3 grote aardappels
200g kipfilet of visfilet
400g groente
20:30
500g magere kwark
25g noten
Totaal 2415 kcal
201g eiwitten
320g koolydraten
60g vet
Mijn beginstats waren in mei:
21 jaar
1,86 cm
Man
83 Kilo
21% vet
Vervolgens in November
84,7 kg
14,7% vet
Dus tot november ben ik juist afgevallen met dit schema, daarna is mijn vetpercentage licht gestegen en mijn gewicht fors toegenomen met hetzelfde eetschema.
Februari
88,2 kg
15,5% vet
Nu vindt ik het best apart dat ik opeens weer aan begin te komen in vet i.p.v. dalen, terwijl ik ook forser in spiermassa groei met hetzelfde eetschema en hetzelfde trainpatroon. Nu wil ik graag over 2 weken beginnen met cutten.
Nu heb ik enkele vragen als leek.
1. Hebben jullie e.v.t. nog enkele tips met betrekking op het schema?
2. Graag zou ik over 2 weken willen beginnen met cutten voor een periode van 2 á 3 maanden tot ik op circa 8 á 9% vet zit, daarna wil ik verder gaan bulken. Wat moet ik precies aanpassen aan het eetschema? Of juist helemaal omgooien? Mag ik bv. geen brood meer eten als je efficiënt wil cutten?
Alvast hartelijk dank voor de feedback!
Comment