Over naar cutten?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Chefferson View Post
    Waar baseer je die 2400 KCAL op? Als jij 6 keer per week sport, met jou stats, zou je op onderhoud al rond de 3500 binnen moeten krijgen. Wil je cutten, komt dat neer op 3000-3100 KCAL per dag. Het kan natuurlijk zo zijn, doordat je veel te weinig binnenkrijgt, dat je lichaam van alles vast houdt en je daardoor in vet aankomt. Correct me if i'm wrong (ben ook nog aan het leren) maar ik denk dat je met meer eten meer in massa gaat groeien ipv een hoger vet percentage.

Daarnaast, zoals mede members aangeven, is 4 keer per week KT genoeg om een spurt te maken. Hoe ziet je train schema er nu uit?
    Rug-bicepsdag dan borst-schoudersdag en dan benen-Triceps. Ongeveer 1,5 tot 2 uur per training. Dan 1 rustdag en dan weer opnieuw.

dat van aankomen als je te weinig eet in combinatie met sporten is natuurlijk onzin. ;-)
    Last edited by Arniedoelens; 20-02-2015, 11:49.

Comment

Originally posted by Arniedoelens View Post
      Rug-bicepsdag dan borst-schoudersdag en dan benen-Triceps. Ongeveer 1,5 tot 2 uur per training. Dan 1 rustdag en dan weer opnieuw.

dat van aankomen als je te weinig eet in combinatie met sporten is natuurlijk onzin. ;-)
      Ik hoef je waarschijnlijk niet te vertellen dat een effectieve training als een brand-driehoek is (je hebt drie factoren nodig; voeding, training en rust). Zonder 1 van deze factoren gaat letterlijk de fik eruit. En 1 dag rust per week is veel te weinig (ook al train je split). Stap eens over of bijvoorbeeld UB/LB (Dynobet heeft een prachtig schema) en je zult zien dat je effectiever gaat trainen.

En google maar eens op "aankomen door te weinig eten", ben benieuwd of je het dan nog steeds "onzin" vindt.

Comment

Het gaat niet per definitie om aankomen, maar met name om hoe je lichaam met de voeding omgaat (tragere verbranding etc.). Je lichaam gaat in een bepaald staat (ben de naam even kwijt) waardoor voeding niet zo effectief mogelijk gebruikt zal worden.

Comment

voedingsschema
          07:00
          100g Brinta
          30g Whey
          (neem je dit met melk? of met water?)

10:30
          3 sneetje volkoren brood
          (Eet je ook beleg op dit brood? of eet je droog brood?)

13:00
          5 sneetjes volkoren brood
          30g Whey

15:00
          3 Sneetjes brood
          1 kiwi
          1 banaan
          25g noten

18:30 na de training
          30g Whey
          (neem je dit met water of melk?)

19:00
          75g zilvervliesrijst(ongekookt, gekookt 150) of 3 grote aardappels
          200g kipfilet of visfilet
          400g groente
          (gebruik je iets van olijfolie of iets anders om vlees/vis of groenten in te bakken?).

20:30
          500g magere kwark
          25g noten

Totaal 2415 kcal
          201g eiwitten
          320g koolydraten
          60g vet
          ----------------------------------

Ben benieuwd naar je antwoorden.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ik hoef je waarschijnlijk niet te vertellen dat een effectieve training als een brand-driehoek is (je hebt drie factoren nodig; voeding, training en rust). Zonder 1 van deze factoren gaat letterlijk de fik eruit. En 1 dag rust per week is veel te weinig (ook al train je split). Stap eens over of bijvoorbeeld UB/LB (Dynobet heeft een prachtig schema) en je zult zien dat je effectiever gaat trainen.

En google maar eens op "aankomen door te weinig eten", ben benieuwd of je het dan nog steeds "onzin" vindt.
            Niemand hoeft te googlen, ik kan je nu al vertellen dat het onzin is. Ten hoogste kun je 'aankomen' tijdens een cut als je glycogeen of water vasthoudt. Als je minder kcal binnenkrijgt dan je nodig hebt, dan zul je altijd weefsel (vet, spier) verliezen, ook al kan dit soms 'verborgen' worden door het vasthouden van vocht.

Goed dat je mensen wilt helpen, maar niet te voorbarig zijn met advies hé, een paar dagen geleden had jij nog hulp nodig bij je eigen schema .

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
              Niemand hoeft te googlen, ik kan je nu al vertellen dat het onzin is. Ten hoogste kun je 'aankomen' tijdens een cut als je glycogeen of water vasthoudt. Als je minder kcal binnenkrijgt dan je nodig hebt, dan zul je altijd weefsel (vet, spier) verliezen, ook al kan dit soms 'verborgen' worden door het vasthouden van vocht.

Goed dat je mensen wilt helpen, maar niet te voorbarig zijn met advies hé, een paar dagen geleden had jij nog hulp nodig bij je eigen schema .
              Eens, absoluut, gaf ook al aan dat ik ook lerende ben . Maar ik kan je uit persoonlijke ervaringen vertellen dat door te weinig eten je lichaam niet optimaal voeding verwerkt. Net zoals mensen denken dat ze afvallen door maar niks meer te eten (je zal wel afvallen, maar enkel omdat je je lichaam sloopt ). Maar ook van deze discussie leer ik weer wat bij!

Comment

Eens, absoluut, gaf ook al aan dat ik ook lerende ben . Maar ik kan je uit persoonlijke ervaringen vertellen dat door te weinig eten je lichaam niet optimaal voeding verwerkt. Net zoals mensen denken dat ze afvallen door maar niks meer te eten (je zal wel afvallen, maar enkel omdat je je lichaam sloopt ). Maar ook van deze discussie leer ik weer wat bij!

Wat jij denk ik bedoelt is dat als men een tijd minder kcal tot zich neemt het lichaam 'went' aan de inname en je processen in het lichaam luier worden. Wanneer men weer meer gaat eten kan het lichaam het niet in een keer verwerken wat resulteert in vet opslag.
                All time PRs: 195/135/232,5
                Meet PRs: 185/132,5/232,5

Comment

Leg eens uit wat je bedoelt met "door te weinig eten verwerkt je lichaam voeding niet optimaal". En vind je jouw persoonlijke ervaring dan genoeg om nu al advies te geven en het voor te schotelen aan een beginner alsof het een feit is?

Comment

Zoals Mushrambo al aangeeft; je lichaam past zich aan aan de omstandigheden. Zijn uitleg komt overeen met wat ik bedoel. Maar dat even terzijde (en offtopic), gezien je laatste opmerking. Iedereen deelt zijn kennis en ervaringen op een forum; daar zijn ze voor. Ongeacht goed, fout of discutabel. En er zijn vervolgens altijd anderen (zoals jij in dit geval) die nóg meer kennis hebben en vervolgens mensen met minder kennis (zoals ik) die daarop reageren of op foute aannames wijzen. Daar leer ik ook van. Niet van stil achter mijn computer zitten en alleen maar topics door spitten. Misschien iets te bijdehand nu maar toch:

FORUM - Oud Grieks woord voor een publieke plek, waar iedereen met elkaar van gedachten kan wisselen. Elektronische discussiegroep waar mensen met een gemeenschappelijke interesse informatie, meningen en standpunten kunnen uitwisselen.

Met alle respect uiteraard, want dit is voor mij wel dé plek om voor mij kennis op te doen en hopelijk ook te kunnen blijven delen.

Comment

Met betrekking tot weinig eten en toch aankomen:
                      Je verbranding / stofwisseling is adaptief en past zich aan. Eet je een lange tijd minder, zal je lichaam zich aanpassen aan de lagere inname. Vooral in het begin zul je vrij snel afvallen, maar naarmate de tijd vordert neemt de snelheid waarmee je afvalt altijd af.

Stel Jan verbrand 2500 kcal per dag. Om af te vallen eet hij 2000 kcal per dag. De eerste twee maanden valt hij goed af. De maanden erna vrij langzaam en de maanden erna valt hij vrijwel niets meer af. Hij staat stil qua afvallen. Verbranding is niet meer 2500, maar 2000 per dag. Vaak zie je dat mensen in een dergelijke situatie verder verlagen qua inname (terwijl dit meestal niet aan te raden is). Het lichaam past zich namelijk aan op de opnieuw verlaagde inname.

Het wordt uiteindelijk steeds moeilijker om nog een kcal tekort te krijgen en af te vallen. Zolang iemand constant zo weinig blijft eten, zal deze niet zomaar zwaarder worden en aankomen. Maar het wordt wel steeds lastiger om langdurig heel erg weinig te eten. En elke keer dat deze persoon meer eet, zal direct alles worden opgeslagen als vet. Op een gegeven moment heb je dan een situatie waar de verbranding zo laag is dat afvallen erg lastig is geworden. En elke keer dat je niet zo weinig eet, wordt direct alles opgeslagen.

Het lijkt voor deze personen zo dat ze altijd weinig eten, maar toch aankomen. Maar zoals je uit het verhaal kunt opmaken is dit niet zo. Gelukkig is het mogelijk om met de juiste aanpak en begeleiding uit dit negatieve spiraal te komen.

@TS

In mei woog je 83 kilo bij 21% vet.
                      In november woog je 84.7 kilo bij 14,7%.
                      (Je bent in deze periode 1.7 kilo aangekomen en at dus boven behoefte. Je bent dus niet afgevallen zoals jij zelf aangaf). Aankomen in gewicht + spiermassa en toch ook vet verliezen is iets bij beginners vaker voorkomt.

Voor ik je eventueel verder ga helpen, wacht ik nog even de antwoorden af op de vragen die ik voorheen gesteld heb.
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Zoals Mushrambo al aangeeft; je lichaam past zich aan aan de omstandigheden. Zijn uitleg komt overeen met wat ik bedoel. Maar dat even terzijde (en offtopic), gezien je laatste opmerking. Iedereen deelt zijn kennis en ervaringen op een forum; daar zijn ze voor. Ongeacht goed, fout of discutabel. En er zijn vervolgens altijd anderen (zoals jij in dit geval) die nóg meer kennis hebben en vervolgens mensen met minder kennis (zoals ik) die daarop reageren of op foute aannames wijzen. Daar leer ik ook van. Niet van stil achter mijn computer zitten en alleen maar topics door spitten. Misschien iets te bijdehand nu maar toch:

FORUM - Oud Grieks woord voor een publieke plek, waar iedereen met elkaar van gedachten kan wisselen. Elektronische discussiegroep waar mensen met een gemeenschappelijke interesse informatie, meningen en standpunten kunnen uitwisselen.

Met alle respect uiteraard, want dit is voor mij wel dé plek om voor mij kennis op te doen en hopelijk ook te kunnen blijven delen.
                        Denk je dan dat het verstandig is als iemand die relatief onervaren is als jij (niet-kloppend) advies gaat geven aan iemand die net wil beginnen? Als het je mening is, dan is het handig als je dat er ook bijzet .

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                          voedingsschema
                          07:00
                          100g Brinta
                          30g Whey
                          (neem je dit met melk? of met water?)

3 sneetje volkoren brood

5 sneetjes volkoren brood
                          30g Whey

15:00
                          3 Sneetjes brood
                          1 kiwi
                          1 banaan
                          25g noten

18:30 na de training
                          30g Whey
                          (neem je dit met water of melk?)

19:00
                          75g zilvervliesrijst(ongekookt, gekookt 150) of 3 grote aardappels
                          200g kipfilet of visfilet
                          400g groente
                          (gebruik je iets van olijfolie of iets anders om vlees/vis of groenten in te bakken?).

500g magere kwark
                          25g noten

Totaal 2415 kcal
                          201g eiwitten
                          320g koolydraten
                          60g vet

Ben benieuwd naar je antwoorden.
                          whey altijd met water.
                          brood eet ik meestal droog, of iets kipfilet, komt op een dag op 80gr neer, te verwaarlozen dus.
                          alles bak ik in olijfolie, geen flauw idee hoeveel, meestal paar scheutjes.

Comment

Smeer pindakaas op je brood. Je vet inname mag ook wel wat hoger. En schrap je 2 sneetjes brood om je kcal inname te compenseren.

Comment

Dit is mijn cutschema uiteindelijk geworden.

8:00
                              75gr havermout
                              40gr whey
                              allebei in water

2 sneetjes volkorenbrood met kalkoenfilet
                              2 volkorencrackers met runderrookvlees

3 sneetjes volkorenbrood met kalkoenfilet
                              3 gekookte eieren(zonder eigeel)
                              1 appel

15:30
                              1 banaan
                              250 gram magere kwark of 100 gr. tonijn op waterbasis

18:00
                              75gr rijst
                              150gr vis of kip

250gr kwark

2073 kcal
                              178gr Eiwit
                              256gr Koolhy.
                              40gr vet

Hebben jullie nog tips n.a.v. dit cutschema?
                              En welke rijst kun je het beste in de cut gebruiken?

Comment

Eet gewoon die dooiers ook op joh,je vetten zijn toch aan de lage kant.
                                En mochtcje dan te hoog uitkomen met kcal,schrap je bv die banaan.
                                DIVIDE ET IMPERA

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X