Op zich valt dat wel mee. Je max omzetting qua eiwitsyntese heeft niet veel met je vvm te maken. Je lichaamsgewicht is een prima raamwerk om je op te baseren. If anything heb je met meer spiermassa minder eiwit nodig overigens.
Bulk-voedingsschema (Wat vinden jullie?)
Collapse
X
-
Ik denk dat ik niet alleen voor mezelf spreek als ik zeg dat die laatste statement me wat tegenstrijdig klinkt even
Heb je daar meer onderbouwing of een bron van?"People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."
Comment
-
Originally posted by FitnessBoer View PostIk denk dat ik niet alleen voor mezelf spreek als ik zeg dat die laatste statement me wat tegenstrijdig klinkt even
Heb je daar meer onderbouwing of een bron van?
Ik wil zodoende niet zeggen dat Phil Heath superweinig eiwit nodig heeft.
Iemand van mijn lichaamsgewicht met een veel hoger vp echter wel meer dan ikzelf als we het over maximale eiwitsynthese hebben die hij kan omzetten om spiermassa aan te maken. Maar het gaat dan niet om gigantische verschillen. Ik wil alleen aangeven dat vvm in dat licht er relatief gezien niet zoveel toe doet.
Zit met m'n aarsh in een hotel nu maar heb thuis wss wel wat data voor je liggen.Last edited by pescatore; 03-03-2015, 03:55.Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Originally posted by pescatore View PostIk denk dat je vooral vocht gaat vasthouden. Vet aanzetten doe je dor teveel kcal te eten niet door koolhydraten te eten.
En dan?Last edited by imation; 03-03-2015, 05:22.
Comment
-
Originally posted by imation View PostDus tijdens Woody zijn bulk alles wat hij aankomt per week is dan water ? hoe moet ik dat zien? , ik denk dat je soms niet alleen naar de theorie moet kijken. ik weet het verschil wel tussen vocht en vet.
Anyway, aan je antwoord zie ik dat je wss niet begrijpt wat ik zei dus ik zal proberen het nog een keer genuanceerder uit te leggen:
Als ik aankom in gewicht komt dit omdat ik meer kcal eet dan dat ik verbruik. Doe ik daarnaast krachttraining dan zal een deel van dit gewicht spiermassa zijn en een deel vet. Het maakt in die context geen reet maar dan ook helemaal niks uit hoeveel koolhydraten ik in mijn schema heb staan zolang ik voldoende proteïne binnenkrijg om maximaal in spiermassa te groeien zullen deze verhoudingen van mijn gewichtstoename hetzelfde zijn als ik omstandigheden creëer die voor de rest ook gelijk zijn. Wat je wel ziet is dat als je gemiddeld meer koolhydraten in je systeem hebt dat je ook wat meer vocht vasthoud. Dit verwarren mensen vaak met vet.
Jij niet natuurlijk want jij bent een heel speciaal iemand die kijkt naar de praktijk en wat voor hem werkt en wél meer vet aankomt als hij meer koolhydraten eet, terwijl als je hetzelfde aantal kcal eet met minder koolhydraten je geen of veel minder vet aankomt. De rest van de wereld op een paar andere wonderbaarlijke uitzonderingen na reageert echter anders.
Als ik advies geef probeer ik dit te geven op basis van wat voor vrijwel iedereen werkt en laat de wonderkinderen meestal buiten beschouwing.
----------
Het spijt me als ik een beetje kribbig reageer maar ik begin een beetje moe te worden van de keer op keer terugkerende discussies die uitmonden in -je moet doen wat werkt - de praktijk - theorie is leuk maaaar - etc voor zaken die vrij duidelijk, simpel, bewezen en logisch zijn. Dit gebeurt altijd wanneer theorie toevallig niet in mensen hun straatje past of strookt met wat ze op dat moment aan kennis bezitten.
Vat het dus niet te persoonlijk op.Last edited by pescatore; 03-03-2015, 06:05.Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Hey,
Je caloriebehoefte ligt waarschijnlijk ergens rond de 2600-2700. Je huidige schema bevat rond de 3400-3500 kcal. Je zit dus ruim 800 kcal boven je behoefte.
Om spiermassa op te bouwen zijn helemaal niet zoveel kcal nodig. En alles wat je extra neemt boven wat nodig is om te verbranden + deze massa te bouwen, sla je op als vetmassa. Ik verwacht dan ook dat je met jouw schema rond de 3 kilo per maand zult aankomen (de eerste maand wellicht iets meer). Hiervan zal wellicht één kilo spiermassa zijn en de rest vetmassa. Dit is dus verre van optimaal.
Ik adviseer je het volgende:
Trainingsdagen: 3200 kcal: E200, K400, V88 (inclusief avondeten).
Rustdagen: 2800 kcal: E200, K300, V88 (inclusief avondeten).
(gemiddeld is dat bij 4x trainen per week, 3028 kcal).
Je komt met deze waarden / hoeveelheden nog steeds boven je behoefte uit om spiermassa op te bouwen. Maar niet zoveel dat je meer vetmassa opbouwt dan spiermassa.
Ga met deze waarden 4 weken aan de slag en houd je gewicht dagelijks bij. Gewicht zal altijd omhoog en omlaag schommelen dus het is belangrijk om hier doorheen te prikken en meer te letten op de trend. Dit kun je doen door alle waarden van een maand te verwerken tot een grafiek, dan zie je heel makkelijk of en met hoeveel je gewicht ongeveer stijgt per maand. Is dit teveel en stijgt ook je buikomtrek? verlaag dan je voeding met 100-200 kcal op zowel training als rustdagen. Kom je helemaal niet aan? verhoog dan met 200-300 kcal op training en rustdagen. blijf dit proces herhalen tot je na een tijdje het punt hebt gevonden waarop je voornamelijk spiermassa opbouwt, maar weinig / geen vetmassa aanzet.
SuccesMore knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Originally posted by dynobet View PostHey,
Je caloriebehoefte ligt waarschijnlijk ergens rond de 2600-2700. Je huidige schema bevat rond de 3400-3500 kcal. Je zit dus ruim 800 kcal boven je behoefte.
Om spiermassa op te bouwen zijn helemaal niet zoveel kcal nodig. En alles wat je extra neemt boven wat nodig is om te verbranden + deze massa te bouwen, sla je op als vetmassa. Ik verwacht dan ook dat je met jouw schema rond de 3 kilo per maand zult aankomen (de eerste maand wellicht iets meer). Hiervan zal wellicht één kilo spiermassa zijn en de rest vetmassa. Dit is dus verre van optimaal.
Ik adviseer je het volgende:
Trainingsdagen: 3200 kcal: E200, K400, V88 (inclusief avondeten).
Rustdagen: 2800 kcal: E200, K300, V88 (inclusief avondeten).
(gemiddeld is dat bij 4x trainen per week, 3028 kcal).
Je komt met deze waarden / hoeveelheden nog steeds boven je behoefte uit om spiermassa op te bouwen. Maar niet zoveel dat je meer vetmassa opbouwt dan spiermassa.
Ga met deze waarden 4 weken aan de slag en houd je gewicht dagelijks bij. Gewicht zal altijd omhoog en omlaag schommelen dus het is belangrijk om hier doorheen te prikken en meer te letten op de trend. Dit kun je doen door alle waarden van een maand te verwerken tot een grafiek, dan zie je heel makkelijk of en met hoeveel je gewicht ongeveer stijgt per maand. Is dit teveel en stijgt ook je buikomtrek? verlaag dan je voeding met 100-200 kcal op zowel training als rustdagen. Kom je helemaal niet aan? verhoog dan met 200-300 kcal op training en rustdagen. blijf dit proces herhalen tot je na een tijdje het punt hebt gevonden waarop je voornamelijk spiermassa opbouwt, maar weinig / geen vetmassa aanzet.
Succes
Wel heb ik 1 vraag, want wat is exact de reden waarom ik op "rustdagen" minder moet eten? Is dat puur om vetmassa zoveel mogelijk in bedwang te houden of heeft het andere redenen ten grondslag?
Ik ga aan mijn schema puzzelen! Ik ben echter wel blij om te horen dat ik op de goede weg zit qua schema an sich.
Comment
-
Omdat je op een rustdag minder verbrand dan op een trainingsdag, trainen kost energie enzo"People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."
Comment
-
Originally posted by FitnessBoer View PostOmdat je op een rustdag minder verbrand dan op een trainingsdag, trainen kost energie enzo
Laat hem eerst maar eens uitzoeken waar zijn onderhoud ligt en een week of zes kijken of dat eten volgens een plan een beetje lukt dan kun je altijd nog finetunen. Daarnaast heeft dit gewoon betrekkelijk weinig voordelen tov eenzelfde gemiddelde.Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
@pescatore
Ben ik indd weer eens met je. Soms is zelfs voor een beginner het ''schommelen in kcal'' te moeilijk.
Kan je beter gewoon elke dag 3028 eten en verder gewoon progressief trainen. Komt vanzelf dan wel goed. Uiteindelijk draait vet aankomen/ vet verliezen nog steeds op vet verliezende gewoontes uit oefenen en dat dag in/dag uit. Naarmate je minder vet krijgt, kan je wellicht wat meer tactieken toepassen om vet te mobiliseren/verbranden.
Comment
-
Originally posted by talalelh15 View Post@pescatore
Ben ik indd weer eens met je. Soms is zelfs voor een beginner het ''schommelen in kcal'' te moeilijk.
Kan je beter gewoon elke dag 3028 eten en verder gewoon progressief trainen. Komt vanzelf dan wel goed. Uiteindelijk draait vet aankomen/ vet verliezen nog steeds op vet verliezende gewoontes uit oefenen en dat dag in/dag uit. Naarmate je minder vet krijgt, kan je wellicht wat meer tactieken toepassen om vet te mobiliseren/verbranden.Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Originally posted by pescatore View PostJe kan ook het herstel argument nemen op rustdagen, hoewel ik het ook ongeveer zo doe als bovenstaand hoor. Ik ben alleen geen fan het onnodig lastiger te maken voor iemand die net begint.
Laat hem eerst maar eens uitzoeken waar zijn onderhoud ligt en een week of zes kijken of dat eten volgens een plan een beetje lukt dan kun je altijd nog finetunen. Daarnaast heeft dit gewoon betrekkelijk weinig voordelen tov eenzelfde gemiddelde.
Ik mocht ongeveer 0.5 kg aankomen elke week toch las ik een paar reacties terug...Of is dat te hoog gegrepen met het schema van 3100 Kcal?
Comment
-
Originally posted by woodyyyy View PostThanks!! Ik denk dat ik het de 1e week ook zeker niet "leuk" ga vinden om dit naar binnen te stouwen, volgens schema, maargoed ik hou gewoon mijn doel voor ogen! Nu lees ik 1 reactie verder dat ik 3028 aan moet houden elke dag... Moet ik dan gewoon 3000 kcal aanhouden of 3100 Kcal?
Ik mocht ongeveer 0.5 kg aankomen elke week toch las ik een paar reacties terug...Of is dat te hoog gegrepen met het schema van 3100 Kcal?
Ik zou op 3000 kcal beginnen en maximaal 0,5 kg per week willen aankomen. Tussen de 1,5 en 2 kg per maand is waar je naar op zoek bent.
Die 3000 kcal is gewoon een educated guess, het kan zo zijn dat je niet aankomt of juist teveel. Dat zie je vanzelf wel en je kan dan altijd nog aanpassingen maken. Gewoon beginnen en kijken wat het doet. Hou je taille en je gewicht bij en laat de eerste week je resultaten links liggen ivm je vochtbalans die even moet aanpassen aan je nieuwe inname.Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Originally posted by FitnessBoer View PostOmdat je op een rustdag minder verbrand dan op een trainingsdag, trainen kost energie enzo
@pescatore en talalelh15:
Daarbij komt ook nog eens dat verschil tussen training en rustdagen super eenvoudig ingebouwd kan worden (zonder toegevoegde complexiteit). Door een post workout direct na je training te nemen van ongeveer 400 kcal (schepje whey en banaan met twee sneetjes brood bijvoorbeeld), kun je het hele schema ongeveer hetzelfde houden voor training en rustdagen. Het enige verschil is dan het wel of niet nemen van die Post workout maaltijd van 400 kcal.
Dat is de meest simpele manier om het te doen en voegt niet echt complexiteit toe maar wel eventuele voordelen.Last edited by dynobet; 03-03-2015, 15:53.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Zeg niet dat er iets mis mee is Dyno, speelde ff advocaat van de duivel. Maar voor iemand die niet weet hoe hij eiwitten met koolhydraten kan vervangen is het wss wel een extra stapje dat niet werkt. Je onderschat wss dat mensen soms ff nodig hebben om dingen uit te puzzelen en te begrijpen. Al is het alleen maar mentaal.
Daarnaast wat verwacht jij precies dat dit verschil gaat opleveren aan netto resultaten? Er zit al zoveel kh en kcal in het schema dat er per saldo meer dan genoeg energie voorhanden is. Met cutten vind ik dit argument wel wat hebben maar voor iemand van 75 kg gaat 300 gr of 400 gr kh geen extra energie opleveren om meer te presteren op een training. 1 x per dag trainen is niet zo taxerend namelijk hoe hard je ook gaat. Dat gaat je geen kg of rep exra opleveren. Het klinkt in theorie leuk maar het is gewoon een kwestie van meer kcal eten op die dag en je verkeerd in beide gevallen in een kcal surplus.
Nogmaals, ik vind het geen slechte opzet maar als je het zo doet dan is het een kwestie van voorkeur in mijn optiek, niet een met argumenten.Last edited by pescatore; 03-03-2015, 18:02.Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzSinds afgelopen woensdag ochtend wat last van m'n schouders (voorkant). Begon rechts, dacht gewoon verkeerd gelegen. Gewoon getraind, ging prima >...
-
Kanaal: Trainingslogjes
19 minutes ago -
-
door arielwilsonAcademic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
-
Kanaal: Algemeen
4 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
2 dagen geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...3 dagen geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...4 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....4 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat: