Bulk-voedingsschema (Wat vinden jullie?)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by pescatore View Post
    Het valt me sowieso op dat bij een aantal maaltijden de macro's niet kloppen. Klein voorbeeldje 100 gr kip is geen 30 gr eiwit.

Schrap gewoon eiwitbronnen en voeg kh bronnen toe. Het kan niet makkelijker. In de meeste eiwitbronnen zitten geen kh en andersom.
    Daar stond ik inderdaad ook al van te kijken, maar deze waardes heb ik van het voedingswaretabel. Het kan hier en daar dus verschillen. Ik zal weer eens goed gaan zitten en eiwitten eruit gooien (40g?). Dat is trouwens best logisch wat je zegt, qua KH en eiwitten haha. Ik zal er weer eens goed voor zitten.

Comment

Dan klopt voedingswaardetabel niet. Kan wel beetje verschillen (bijv ook op de verpakkingen maar kip/vis/vlees is meestal rind de 20/22 gram eiwit per 100 gr.

Stel ik heb 200 gramkip en 50 gram rijst. Dan maak ik er 100 gram kip en 100 gram rijst van. Meer kh minder eiwit.

----------

Ik zou zelf 160 eiwit / 90 vet / 400 kh aanhouden als ik naar 3000 kcal zou willen om te bulken met jouw gewicht, hetgeen op zich een prima uitgangspunt is om te bulken.

Nou dan neem je bijv 500 gr magere kwark, 300 gr kip/vis/vlees en 2 eieren dan ben je er wss al met de eiwitten die ook nog stiekem in de rest zitten van je voeding zitten. Geen eieren? Verhoog je kip/vis/vlees.

Dan vul je dat aan met een hoeveelheid brood/rijst/pasta/havermout/brinta totdat je genoeg kh hebt en met vetten doe je hetzelfde. Kijk wat je al verbruikt hebt aan vet bij kh- en eiwitbronnen en vul aan met vetbronnen tot 90 gr.

---------------

Nog 1 ding trouwens, zorg voor genoeg voedingsvezels door minimaal 200 gr verse groenten in je schema te zetten. Meer is altijd goed.
      Last edited by pescatore; 03-03-2015, 01:24.
      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Dan klopt voedingswaardetabel niet. Kan wel beetje verschillen (bijv ook op de verpakkingen maar kip/vis/vlees is meestal rind de 20/22 gram eiwit per 100 gr.

Stel ik heb 200 gramkip en 50 gram rijst. Dan maak ik er 100 gram kip en 100 gram rijst van. Meer kh minder eiwit.

----------

Ik zou zelf 160 eiwit / 90 vet / 400 kh aanhouden als ik naar 3000 kcal zou willen om te bulken met jouw gewicht, hetgeen op zich een prima uitgangspunt is om te bulken.

Nou dan neem je bijv 500 gr magere kwark, 300 gr kip/vis/vlees en 2 eieren dan ben je er wss al met de eiwitten die ook nog stiekem in de rest zitten van je voeding zitten. Geen eieren? Verhoog je kip/vis/vlees.

Dan vul je dat aan met een hoeveelheid brood/rijst/pasta/havermout/brinta totdat je genoeg kh hebt en met vetten doe je hetzelfde. Kijk wat je al verbruikt hebt aan vet bij kh- en eiwitbronnen en vul aan met vetbronnen tot 90 gr.

---------------

Nog 1 ding trouwens, zorg voor genoeg voedingsvezels door minimaal 200 gr verse groenten in je schema te zetten. Meer is altijd goed.
        Helemaal top! ik ga er eens goed voor zitten weer. Er zit nog wel een avondmaaltijd bij, welke ik nog niet had meegerekent dus ik weet niet precies hoeveel KH, Ei, V dat zijn. De KH's moeten geen probleem zijn dankzij jouw uitleg, maar ik zal eens wat eiwitten eruit knallen en wat vetten, aangezien ik die natuurlijk ook krijg bij het avondeten. Qua groenten kom ik wel boven de 100 gr, want heb er sowieso 125 gr broccoli tussenstaan en bij het avondeten ook een flinke portie.

Ik zal mijn schema vandeweek weer posten met betere waardes! Heel erg bedankt voor de tips!

Comment

Originally posted by woodyyyy View Post
          Helemaal top! ik ga er eens goed voor zitten weer. Er zit nog wel een avondmaaltijd bij, welke ik nog niet had meegerekent dus ik weet niet precies hoeveel KH, Ei, V dat zijn. De KH's moeten geen probleem zijn dankzij jouw uitleg, maar ik zal eens wat eiwitten eruit knallen en wat vetten, aangezien ik die natuurlijk ook krijg bij het avondeten. Qua groenten kom ik wel boven de 100 gr, want heb er sowieso 125 gr broccoli tussenstaan en bij het avondeten ook een flinke portie.

Ik zal mijn schema vandeweek weer posten met betere waardes! Heel erg bedankt voor de tips!
          Handigste is meestal ff opnieuw te beginnen anders krijg je van die gekke geforceerde maaltijden doordat je veel gaat schuiven met wat je al had. Als er nog wat is vraag gerust, komt er wel uit lijkt me.

Ook voor wisselende avondmaaltijden kun je meestal een prima inschatting maken als je ze zelf niet in de hand hebt en als je een keer boerenkoolstampot of spaghetti voorgeschoteld krijgt dan maak je een educated guess.

Als je dezelfde borden hebt iedere dag dan kijk je hoeveel ongeveer (noem maar wat) 300 gr aardappelen is op het oog en doe je het zo.
          Last edited by pescatore; 03-03-2015, 01:53.

Comment

waarom zou hij te veel eiwit eten ? wat is jou visie hier achter?

Comment

Originally posted by imation View Post
              Ik vind dit altijd wel lastig hoor hahah. De 1 zegt: Je hebt teveel eiwitten, de ander zegt: nee hoor kan prima.

Maar oke als we dit buiten beschouwing laten... Wat voor tips en/of aanmerkingen heb jij over mijn voedingsschema?

Comment

Jij gaat het hier wss mee oneens zijn omdat je zelf meer eiwit eet maar er zit gewoon een max aan hoeveel eiwitsynthese / groei je dagelijks kan bewerkstelligen. De bovenkant van deze marge zit ongeveer op 1.8 x lichaamsgewicht in eiwitten die je kan omzetten dus met 160 gr / dag zit je al vrij veilig als je 75 kg weegt. Je kan wel meer eten maar het heeft geen toegevoegde waarde.

Als je aan de gear zit is dit een ander verhaal overigens.
                Last edited by pescatore; 03-03-2015, 02:39.

Comment

Originally posted by woodyyyy View Post
                  Ik vind dit altijd wel lastig hoor hahah. De 1 zegt: Je hebt teveel eiwitten, de ander zegt: nee hoor kan prima.
                  Is wel een duidelijk verhaal en wetenschappelijk heel makkelijk te onderzoeken. Hetgeen ook veelvuldig gebeurd is.

Comment

Jij gaat het hier wss mee oneens zijn omdat je zelf meer eiwit eet maar er zit gewoon een max aan hoeveel eiwitsynthese / groei je dagelijks kan bewerkstelligen. De bovenkant van deze marge zit ongeveer op 1.8 x lichaamsgewicht in eiwitten die je kan omzetten dus met 160 gr / dag zit je al vrij veilig als je 75 kg weegt. Je kan wel meer eten maar het heeft geen toegevoegde waarde.

Als je aan de gear zit is dit een ander verhaal overigens.
                    Duidelijk uitgelegd , en wat je zegt klopt ook in theorie.
                    Woody zal aan die hoeveelheid eiwitten genoeg hebben. echter zou je ook naar zijn VP% moeten kijken , stofwisseling ,lichaamsbouw , insuline gevoeligheid etc.

ik merk als ik tijdens mijn bulk hoog in koolydraten ga zitten ik vet aanzet.
                    Woody komt er zelf achter wat voor hem werkt en niet werkt.

de rest wat je uitlegt ben ik met je eens. vergeet niet om voldoende water te drinken !

Comment

1.8x vetvrije massa zelfs, zit je dus nóg wat meer on the safe side
                      "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Duidelijk uitgelegd , en wat je zegt klopt ook in theorie.
                        Woody zal aan die hoeveelheid eiwitten genoeg hebben. echter zou je ook naar zijn VP% moeten kijken , stofwisseling ,lichaamsbouw , insuline gevoeligheid etc.

ik merk als ik tijdens mijn bulk hoog in koolydraten ga zitten ik vet aanzet.
                        Woody komt er zelf achter wat voor hem werkt en niet werkt.

de rest wat je uitlegt ben ik met je eens. vergeet niet om voldoende water te drinken !
                        Ik denk dat je vooral vocht gaat vasthouden. Vet aanzetten doe je dor teveel kcal te eten niet door koolhydraten te eten.

echter zou je ook naar zijn VP% moeten kijken , stofwisseling ,lichaamsbouw , insuline gevoeligheid etc.
                        En dan?

Comment

Al zou je zulke factoren meenemen komt dat toch pas na trial and error naar boven mochten daar persoons gebonden verschillen in zitten. Beginpunt blijft dus vrij standaard en voor iedereen hetzelfde..
                          "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Originally posted by FitnessBoer View Post
                            1.8x vetvrije massa zelfs, zit je dus nóg wat meer on the safe side
                            Volgens mij niet, lichaamsgewicht is mij bekend.

Comment

Eerlijk is eerlijk ik heb het niet meer nagezocht maar eigenlijk gewoon soort van aangenomen. Vind dat ergens logischer klinken gezien je voor je vetmassa geen eiwitten hoeft te eten dus dacht altijd dat die 1.8 op VVM gebaseerd was.

Maar pin me er dus maar even niet op vast

Comment

Eerlijk is eerlijk ik heb het niet meer nagezocht maar eigenlijk gewoon soort van aangenomen. Vind dat ergens logischer klinken gezien je voor je vetmassa geen eiwitten hoeft te eten dus dacht altijd dat die 1.8 op VVM gebaseerd was.

Maar pin me er dus maar even niet op vast

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X