Afvallen gaat moeizaam (met voedingsschema)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Afvallen gaat moeizaam (met voedingsschema)

Hallo,

Sinds 6 weken heb ik mijn voedingsschema (die op dit forum staat) aangepast voor cutten. Tot op heden blijf ik schommelen tussen 96,5kg en 97,5kg met een vetpercentage van 15 a 16%, Mijn doel is natuurlijk om de kilo's omlaag te krijgen samen met mijn vetpercentage (doel 90kg met 8 a 9%)
    Ik train 3x in de week en doe op dit moment alleen cardio met daarna een bodyweight circuit training. Dit omdat ik 31 mei met Mudmasters mee doe en ik mijn conditie wil verbeteren. Daarna ga ik weer beginnen met een 5x5 schema.
    Ik heb mijn voedingsschema toegevoegd en ben benieuwd wat jullie er van vinden en waar ik misschien iets aan kan passen wat beter is voor het cutten.

Grtz

voedingsschema 2015 (cutten).xls

Je eet al zes weken 2364 cal. per dag? Geen cheatdays? Je weegt alles af?

Ik betwijfel zeer of je vetpercentage 15% is op jouw gewicht. Als je zoveel vetvrije massa hebt dan is je onderhoud hoger en zou je af moeten vallen. Bovendien is het niet erg slim om niet aan krachttraining te doen, tenzij je je spieren kwijt wilt raken tijdens je cut.

De oplossing voor je probleem is minder cal. eten.

Comment

In de weekenden kan ik mij niet altijd aan mijn voedingsschema houden. Dit zijn dus eigenlijk mijn cheatdays. Verder weeg ik alles af, zoals weergegeven in mijn schema.

Vetpercentage is gemeten met een vetpercentage-tang middels een vierpuntsmeting.

Ik snap dat er wel weer aan krachttraining gedaan moet worden om mijn spiermassa zoveel mogelijk te behouden, maar ik vind de komende 3 weken het verbeteren van mijn conditie (cardio) belangrijker ivm MudMasters, zoals ik al zei. Daarna ga ik meteen weer beginnen met kracht training.

Maar goed, ik begrijp aan jouw reactie dat er op zich niets mis is met mijn voedingsschema. Ik wacht komende 4 weken nog even af en zal deze thread wel even updaten als er verandering is.

Comment

Originally posted by MarkoM View Post
        In de weekenden kan ik mij niet altijd aan mijn voedingsschema houden. Dit zijn dus eigenlijk mijn cheatdays. Verder weeg ik alles af, zoals weergegeven in mijn schema.

Vetpercentage is gemeten met een vetpercentage-tang middels een vierpuntsmeting.

Ik snap dat er wel weer aan krachttraining gedaan moet worden om mijn spiermassa zoveel mogelijk te behouden, maar ik vind de komende 3 weken het verbeteren van mijn conditie (cardio) belangrijker ivm MudMasters, zoals ik al zei. Daarna ga ik meteen weer beginnen met kracht training.

Maar goed, ik begrijp aan jouw reactie dat er op zich niets mis is met mijn voedingsschema. Ik wacht komende 4 weken nog even af en zal deze thread wel even updaten als er verandering is.
        Dus je eet relatief weinig doordeweeks en in het weekend verpest je weer alles door je 'cheatday(s)'? Je kunt werkelijk niet zelf uitvinden waarom je niet afvalt?

Je kunt prima cardio en krachttraining in dezelfde week trainen, zoals ik dat voor mudmasters 2013 ook heb gedaan (tijdens het cutten tevens). Stoppen met krachttraining zou ik ronduit dom noemen. Het vermindert je onderhoud en je spiermassa en dat wil je beide gewoon niet hebben.

Doe wat je wilt, maar als je niks verandert aan je aanpak, dan verandert er ook niks aan je resultaten.

Comment

Chill em ff uit Dynamix de beste man heeft je moeder niet omgelegd ofzo. Daarnaast zo'n vaart loopt het allemaal niet. Ben het verder overigens wel met de strekking / boodschap van Dynamix eens hoor.
          Last edited by pescatore; 17-05-2015, 07:00.
          Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by pescatore View Post
            Chill em ff uit Dynamix de beste man heeft je moeder niet omgelegd ofzo. Daarnaast zo'n vaart loopt het allemaal niet. Ben het verder overigens wel met de strekking / boodschap van Dynamix eens hoor.
            Denk dat jij eens moet chillen met ongevraagd advies/kritiek geven Pescatore . Je bent geen moderator, dus gedraag je svp ook niet zo.

Comment

jongens jongens. laten wij nog on topic blijven

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
                Denk dat jij eens moet chillen met ongevraagd advies/kritiek geven Pescatore . Je bent geen moderator, dus gedraag je svp ook niet zo.
                Nog niet Idefix, nog niet.
                DIVIDE ET IMPERA

Comment

+1 Pescatore, waarom zo ?
                  MORAALRIDDER

Comment

Whahaha, me als een mod gedragen? Gekkies, doe niet zo achterlijk. Zeg gewoon dat ie een beetje rustig moet doen, het gaat om een voedingsschema waar slaat het dan op om "boos" op iemand te worden en cynisch. Bepaal zelf wel wat ik er wel of niet van vind.

Gedragen als mod...
                    Last edited by pescatore; 17-05-2015, 20:41.

Comment

Whahaha, me als een mod gedragen? Gekkies, doe niet zo achterlijk. Zeg gewoon dat ie een beetje rustig moet doen, het gaat om een voedingsschema waar slaat het dan op om "boos" op iemand te worden en cynisch. Bepaal zelf wel wat ik er wel of niet van vind.

Gedragen als mod...
                      Maak maar een grapje Pescatore, vond mezelf wel lollig.

Ik heb er verder al helemaal niets mee te maken
                      MORAALRIDDER

Comment

Gedragen als mod...
                        Dat het niet jouw voorkeur van aanpakken heeft is aan jou, maar ik geef nog steeds mijn advies hoe ik dat wil . Je doet dit behoorlijk vaak, in elk geval bij mij. Dus bij deze geef ik je aan dat het niet door mij wordt gewaardeerd en ik ook zeker niet naar je zal luisteren. Als iemand anders een probleem heeft met hoe ik hier schrijf, dan hoor ik dat wel van diegene.

Comment

Originally posted by rain View Post
                          Nog niet Idefix, nog niet.
                          Ik denk dat de geloofwaardigheid van Bodynet aardig zou dalen als ze iemand die een ban heeft gehad mod gaan maken .

Comment

Dat het niet jouw voorkeur van aanpakken heeft is aan jou, maar ik geef nog steeds mijn advies hoe ik dat wil . Je doet dit behoorlijk vaak, in elk geval bij mij. Dus bij deze geef ik je aan dat het niet door mij wordt gewaardeerd en ik ook zeker niet naar je zal luisteren. Als iemand anders een probleem heeft met hoe ik hier schrijf, dan hoor ik dat wel van diegene.

Comment

Ik denk dat de geloofwaardigheid van Bodynet aardig zou dalen als ze iemand die een ban heeft gehad mod gaan maken .
                              3 bans . Daarnaast, ik ga echt geen mod worden wel wat beters te doen dan met een roe en een jute zak achter mensen aan te lopen zoals mezelf. Fijn dat er mensen zijn die het willen doen en alle respect maar je zult het mij nooit zien doen. Daarnaast kan ik jou dan niet meer pesten.

Moet er nog steeds om lachen, "je als een mod gedragen" . Ma ma... maar je bent het lekker niet hoor, echt niet jonguh!!
                              Last edited by pescatore; 17-05-2015, 21:13.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X