Witte rijst vs zilvervlies rijst

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Witte rijst vs zilvervlies rijst

Bodynetters!

Ik heb een vraag omtrent de maaltijd na het trainen. Op dit moment bestaat mijn postworkout maaltijd uit rijst, groente, kip. Maar welke rijst gebruiken jullie meestal?

Dat je na je training koolhydraten nodig hebt staat vast maar welke soort rijst is verstandig?
    Witte rijst behoort tot de snelle koolhydraten en kan dus sneller gebruikt kunnen worden voor de spieren. Zilvervliesrijst zou dan toch beter zijn voor bijvoorbeeld overdag?

Stelling:

Zilvervliesrijst eventueel overdag
    Witte rijst voor na de training

Wat is jullie mening?

-Als je rijst bij een normale maaltijd eet die ook vetten en eiwitten bevat dan maakt het niet uit als je het bekijkt vanuit gi-index, hetgeen je basicly doet nu.
    -Je hebt niet echt koolhydraten "nodig" na je training. Ja insulinespike voor optimale eiwitsynthese blabla maar is allemaal erg marginaal. Als je voeding gewoon in orde is dan zijn dat allemaal relatief onbelangrijke zaken die vanzelf goedkomen.
    -Wat denk je dat het nadeel is van iets hogere of lager gi-index? Ik begrijp dit nooit zo goed waar mensen bang voor zijn of wat er slecht aan is?
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Eet gewoon wat je het lekkerst vind.

Comment

Originally posted by pescatore View Post
        -Als je rijst bij een normale maaltijd eet die ook vetten en eiwitten bevat dan maakt het niet uit als je het bekijkt vanuit gi-index, hetgeen je basicly doet nu.
        -Je hebt niet echt koolhydraten "nodig" na je training. Ja insulinespike voor optimale eiwitsynthese blabla maar is allemaal erg marginaal. Als je voeding gewoon in orde is dan zijn dat allemaal relatief onbelangrijke zaken die vanzelf goedkomen.
        -Wat denk je dat het nadeel is van iets hogere of lager gi-index? Ik begrijp dit nooit zo goed waar mensen bang voor zijn of wat er slecht aan is?
        Het is niet zo zeer bang zijn voor, maar meer op zoek naar het optimale. Ik maak nu al een aantal weken aardige progressie (zelfs met wat cheaten, I know... moet het even afleren) en leer en lees steeds meer. Dit was een van de dingen die ik las (snelle koolhydraten na de training). Toen bedacht ik mij dat de zilvervlies dus misschien niet de optimale optie was.

Comment

Rijst vind ik niet echt lekker, maar basmati rijst is echt lekker.
          DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by rain View Post
            Bedankt voor deze zeer verhelderende opmerking die absoluut van onmisbare waarde is voor het beantwoorden van mijn vraag.

Comment

Ik ben meer van de macaroni. Houd ook niet zo van rijst.
              Ik doe een gok

Comment

Originally posted by Pren View Post
                Ik ben meer van de macaroni. Houd ook niet zo van rijst.
                Bedoel je als postworkout maaltijd (volkoren of niet)? Of denk je ik kloot ook een beetje mee?

Comment

Originally posted by Chefferson View Post
                  Bedankt voor deze zeer verhelderende opmerking die absoluut van onmisbare waarde is voor het beantwoorden van mijn vraag.
                  Graag gedaan!
                  Ik draag graag mijn steentje bij.
                  (Ik had de vraag niet zo goed gelezen).

Pren: ontopic graag!
                  Het gaat niet over macaroni tenslotte.
                  Last edited by rain; 18-05-2015, 13:13.
                  DIVIDE ET IMPERA

Comment

vroeg me hetzelfde af indd. Mijn coach heeft liever dat ik zilvervlies rijst eet ipv basmatie/witte rijst. Iets met insuline piek ofzo. Zou iemand mij wat meer kunnen vertellen hierover? of is dit verschil echt minimaal?
                    Mijn trainingslog: http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/66382-emielos-the-road-to-the-enercup.html

Comment

Als je alle minimale verschillen bij elkaar optelt maakt het vast wel wat uit.
                      In zilvervlies zitten ook meer vezels en andere micro nutriënt.
                      Zelf vind ik het gewoon niet te vreten dus heb altijd basmatti of panda rijst.
                      Maar kan me voorstellen dat in de laatste weken van me prep zilvervlies de voorkeur geniet.

Comment

Originally posted by quibus View Post
                        Als je alle minimale verschillen bij elkaar optelt maakt het vast wel wat uit.
                        In zilvervlies zitten ook meer vezels en andere micro nutriënt.
                        Zelf vind ik het gewoon niet te vreten dus heb altijd basmatti of panda rijst.
                        Maar kan me voorstellen dat in de laatste weken van me prep zilvervlies de voorkeur geniet.
                        Ah ok, bedankt Q. Als het verschil indd zo minimaal is blijf ik ook gewoon basmati eten aangezien ik zilvervlies ook echt niet te kanen vind.

Zit zelf ver weg van een prep zit nu gewoon weer in de bulk fase dus blijf ik bij mijn vertrouwde basmati met curry of bouillon.
                        Mijn trainingslog: http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/66382-emielos-the-road-to-the-enercup.html

Comment

Graag gedaan!
                          Ik draag graag mijn steentje bij.
                          (Ik had de vraag niet zo goed gelezen).

Pren: ontopic graag!
                          Het gaat niet over macaroni tenslotte.
                          Sta altijd open voor goede alternatieven . Maar macaroni?

Comment

Enige wat ik heb gehoord over zilvervlies, is dat er complexe koolhydraten in zitten, en je leest het vaak terug dat het beter moet zijn dan witte rijst. Of het echt zoveel uitmaakt, ik denk het niet, maar als je beide lust, zou ik de zilvervlies pakken.. je eet het tenslotte voor de gains.

Comment

Zoals al gezegd is, maakt het niks uit voor je gains welke soort rijst je eet. Koolhydraten na je training heb je ook niet nodig, al kan het natuurlijk geen enkel kwaad. Kortom, eet wat je lekker vindt. Basmati heeft mijn voorkeur ivm de smaak.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X