Witte rijst vs zilvervlies rijst

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Chefferson View Post
    Dat is nu net een beetje mijn probleem. Ik heb nu een aantal weekenden een beetje IIFYM geprobeerd, maar dat werkt gewoon niet voor mij. Maar ook het schema van Dynobet 7 dagen volhouden gaat mij niet lukken. Dus probeer op dit aantal KCAL nu een beetje een "lekker" weekend schema te creëren.

En over die rijst... Tsja... je leest wat en wil graag de mening van anderen. De reactie omtrent mealtiming verbaasde mij echter wel. Kan alleen niet echt een onderbouwing vinden waarom bijvoorbeeld een uur na de training snelle KH eten bullsh*t zou zijn.
    Je kan het ook in je schema zetten. Had er bij rain een stroopwafel ingezet, bij wesley tosti beiden in de cut. Die ouwe eet hem meestal niet eens een koekje maar gewoon het idee dat het kan en geen reet boeit in dat stadium is meestal zat, mentaal.

Je kan in voedinsschema's al genoeg flexibiliteit bouwen zodat je dagelijks kan afwisselen dus wel of niet IIFYM is eigenlijk gewoon een non-issue. je moet gewoon naar een balans zoeken en regelmaat. Rest komt wel vanzelf dan.

Wat "lukt" er niet aan weekenden IIFYM? Je gooit het kind met het badwater weg ofwa?
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by pescatore View Post
      Je kan het ook in je schema zetten. Had er bij rain een stroopwafel ingezet, bij wesley tosti beiden in de cut. Die ouwe eet hem meestal niet eens een koekje maar gewoon het idee dat het kan en geen reet boeit in dat stadium is meestal zat, mentaal.

Je kan in voedinsschema's al genoeg flexibiliteit bouwen zodat je dagelijks kan afwisselen dus wel of niet IIFYM is eigenlijk gewoon een non-issue. je moet gewoon naar een balans zoeken en regelmaat. Rest komt wel vanzelf dan.

Wat "lukt" er niet aan weekenden IIFYM? Je gooit het kind met het badwater weg ofwa?
      Gok dat hij geen maat kan houden....
      Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Laten we het erop houden dat ik een leuke hobbykok ben en ook graag uit eten ga met mijn vrouw.
        Probeer je KCAL maar eens te tellen als jij met 10 verschillende ingrediënten kookt of uit eten gaat.
        Daarnaast wijntje, biertje, nootje... Dat blijft het moeilijkste. Doordeweeks is het eat, sleep, train, repeat maar is het weekend heb ik denk ik teveel vrijheid haha.

Comment

Dan skip je kcal Door de week en neem je wat meer in het weekeinde.

Comment

Originally posted by quibus View Post
            Ik denk niet dat exact zo werkt.
            Je hoort altijd dat het totaal geen meerwaarde heeft om de dag na een 'cheatdag'minder te eten.
            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by quibus View Post
              zo probeer ik dat ook te doen. geen idee of het helpt maar ik trap er zelf in dus dat scheelt..
              Mangs wa, aait nich

Comment

Laten we het erop houden dat ik een leuke hobbykok ben en ook graag uit eten ga met mijn vrouw.
                Probeer je KCAL maar eens te tellen als jij met 10 verschillende ingrediënten kookt of uit eten gaat.
                Daarnaast wijntje, biertje, nootje... Dat blijft het moeilijkste. Doordeweeks is het eat, sleep, train, repeat maar is het weekend heb ik denk ik teveel vrijheid haha.
                Wegen wanneer mogelijk en daarnaast zo goed mogelijk schatten is je beste optie. Als je cut, dan zou je bv. moeten begrijpen dat een hele fles wijn niet in je schema past naast een goede avondmaaltijd, dus dien je ook je gezonde verstand te gebruiken.

Comment

Originally posted by rain View Post
                  Ik denk niet dat exact zo werkt.
                  Je hoort altijd dat het totaal geen meerwaarde heeft om de dag na een 'cheatdag'minder te eten.
                  carb cycle werkt perfect voor mij veel sneller als gewone cut, dan eet ik ook in kcal hoog/laag etc
                  Maar ik denk dat het niet per dag te bekijken is dus je neemt je behoefte per week en dan 5 lage dagen 2 hoge.

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
                    Wegen wanneer mogelijk en daarnaast zo goed mogelijk schatten is je beste optie. Als je cut, dan zou je bv. moeten begrijpen dat een hele fles wijn niet in je schema past naast een goede avondmaaltijd, dus dien je ook je gezonde verstand te gebruiken.
                    Klopt, wat meer vooruit denken is inderdaad de truc. Heb vandaag naast mijn eat, sleep, train, repeat schema ook een weekend schema gemaakt. Wat meer lekkere dingen en wat ruimte voor "slechte" dingen.

Comment

Lekker eten en wat wijntjes gaat je hele week niet op zijn kop gooien. Maar ik betwijfel wel of je week dan goed is afgesteld en je niet een beetje onterecht wijst naar het weekend. Of een combi van beiden uiteraard maar ik denk het eerste.

Veel mensen overschatten wat ze denken dat ze nodig zouden hebben aan kcal omdag er een soort valse consensus heerst over hoeveel iemand zou moeten verbranden op een bepaalg lichaamsgewicht. Dus vaak moet je meer snijden of meer bewegen.

In "geen regelmaat" hetgeen mensen vaak claimen zit namelijk stiekem toch regelmaat.
                      Last edited by pescatore; 19-05-2015, 14:40.

Comment

We gaan wel een beetje OFFTOPIC maar goed, no harm denk ik. Mijn eetschema is destijds door Dyno samengesteld. Toen fietste ik nog dagelijks 25 km naar t werk. Nu inmiddels weer een gerepareerde motor en nieuwe auto dus schema daarop aangepast. Qua weekschema zou ik denk ik wel goed moeten zitten. Zal even met Dyno overleggen of ik deze mag posten (is natuurlijk gebaseerd op zijn methodiek en wil hem niet voorbij lopen).

Comment

We gaan wel een beetje OFFTOPIC maar goed, no harm denk ik. Mijn eetschema is destijds door Dyno samengesteld. Toen fietste ik nog dagelijks 25 km naar t werk. Nu inmiddels weer een gerepareerde motor en nieuwe auto dus schema daarop aangepast. Qua weekschema zou ik denk ik wel goed moeten zitten. Zal even met Dyno overleggen of ik deze mag posten (is natuurlijk gebaseerd op zijn methodiek en wil hem niet voorbij lopen).
                          Ja maar een schema kan door wie dan ook gemaakt zijn, het gaat om afstellen op je week. En het blijkt dat daar iets niet goed zit, heeft niks met een schema te maken.

Je resultaten vallen wat tegen, dus er moet iets anders. Zo werkt het altijd toch? Zlang iets goed gaat laat het lopen, verandert er iets of veranderen je resultaten dan pas je aan. Wat heeft het nou voor zin een schema te posten?

Comment

Ik zeg zeker niet dat mijn resultaten tegen vallen, het zou alleen beter kunnen. Vandaar ook de topic vraag (om eea te optimaliseren). Vandaar kwamen we op de een of andere manier op eten in het weekend . En wederom wat geleerd natuurlijk. Mijn schema nu inmiddels wat aangepast (en een weekend clausule ingebouwd ).

Comment

Ik zeg zeker niet dat mijn resultaten tegen vallen, het zou alleen beter kunnen. Vandaar ook de topic vraag (om eea te optimaliseren). Vandaar kwamen we op de een of andere manier op eten in het weekend . En wederom wat geleerd natuurlijk. Mijn schema nu inmiddels wat aangepast (en een weekend clausule ingebouwd ).
                              Tegenvallen is niet perse een slecht iets, althans zo bedoel ik het niet. Maar je maakt een (realistisch) plan en probeert aan die resultaten te voldoen. Dat lukt natuurlijk niet altijd maar dat is wat ik bedoelde met tegenvallen, niet dat er niks gebeurt oid.

Dus als dit het geval is dan moet je aanpassingen maken en dat zal altijd zo blijven, niet iedere week natuurlijk maar wel een vinger aan de pols houden.

Comment

Heb ook het gevoel vaak als ik zilvervlies rijst neem dat ik me beter, voller en lichter (energie) voel dan witte rijst.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X