progressie tijdens bulk

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• progressie tijdens bulk

Als je alles goed aanpakt, hier bedoel ik dan mee training als voeding, hoeveel kan je 'gainen' per maand?

Ik ga 1 juni starten na 9 maanden cut. Ben met veel ups and downs van 27% naar 15% gegaan Zonder VVM te verliezen!!

Nu ga ik starten met +300kcal per dag en maandelijkse metingen doen om de progressie bij te houden. Ik ga op zoek naar een middenweg waarin ik maximaal gewicht gain uit spier en nauwelijks uit vet.

Om een beeld te krijgen ben ik benieuwd hoeveel ik kan verwachten. Ik ben dus opzoek naar een indicatie als speerpunt om eventueel me training of voeding bij te stellen.

Is het 0.5kg spier en 0.2kg vet per maand of ...?

Hangt mede af van waar je je bevind tov je natuurlijke max, die op zichzelf lastig te bepalen is. Lastig er echt een cijfer op te plakken maar mik op 1-1,5 kg per maand dan kan er weinig misgaan.
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Wat is de verhouding spier en vet hierin?

Comment

Originally posted by EatSleepTrainRepeat View Post
        Wat is de verhouding spier en vet hierin?
        Is voor iedereen verschillend. Genetics, niveau, voeding etc. Alles speelt een rol.

Mik gewoon op max. 0,5 kg stijging per week, ga je hier ruim overheen dan verlaag je. Uiteraard de eerste twee weken na je cut niet zo nauw nemen, zit ook wat vocht bij natuurlijk.

Comment

2kg per week. Dan zit daar aardig wat vet bij.

Ik kan mezelf beschouwen als een beginner. Ondanks dat ik nu een jaar echt heel serieus bezig ben met voeding etc.. Het jaar heeft in het teken gestaan van cutten. Zoals te lezen ben ik 12% kwijt

Nu wil ik voor het eerst een serieuze bulk doen, maar niet dat ik direct terug schiet naar de 20%. Hier hoop ik toch enkele maanden over te doen.

Ik ga magnificent gebruiken. Heb er nog een pot van staan. Dit zorgt voor een toename van (veel) vocht, dus de eerste 2 weken zal ik inderdaad niet teveel staren naar het gewicht ivm vocht.

Comment

Huh, wie heeft het over 2kg per week gehad?

Als je nu vanuit de cut weer wilt gaan bulken zou ik dit langzaam opbouwen. Dus niet in 1x boven onderhoud gaan zitten maar hiernaartoe werken. Elke week iets van 200 kcals verhogen.

Als ik jou was zou ik nooit meer naar 20% gaan.

Comment

bedoel 2kg per maand

Ik kom van de 27 af. heb er 12% af kunnen krijgen. Nu even bulk tot ik er max 6% bij hem. Dan zal de motivatie er ook weer zijn om dieper te cutten..

en de eerste week ga ik terug naar onderhoud, week erop +200, week daarop +100 erbij

dan op +300 beginnen de metingen maandelijks

Comment

Als ik eerlijk ben vind ik 15% net een onhandig vp om mee te gaan bulken. Beetje het omslagpunt voor veel mensen tussen lean en niet lean ofzo. Ik zou een tijdje onderhoud zitten en er nog een paar procent afhalen. Als je met angst en beven gaat "bulken" om maar geen vet aan te zetten dan kom je wss in een bulk/cut spiraal terecht waarin je nauwelijk gained of lager in vp komt op termijn.

12% eraf is een mooie prestatie, als je echter van 27% komt dan zou ik er volgende keer wat harder aan trekken. je had dit wss in de helft of minder kunnen doen. Als het wat sneller gaat ben je wss ook niet zo angstig wat aan te zetten is wat ik ermee wil zeggen.

Comment

Wat pesc zegt.. ik zou nog wat dieper gaan voordat je weer gaat bulken.

Comment

Het is niet zo zeer angst. Want heb een maand gehad waarin ik amper kon trainen en waar eten centraal stond. Aangezien ik weer is last van me schouder had.

Ik weet dat als ik er vol voor had gegaan en was blijven gaan dat ik dit in een maand of 5 a 6 had kunnen realiseren.

Het is geen angst, maar het is meer dat ik niet na 2 maanden weer terug bij af ben en opnieuw moet beginnen. Om dat te voorkomen ga ik op +300 beginnen en kijken wat het doet. Maandelijks meten etc.
                    Als ik 4-5 maanden kan bulken en dan terug op 20% zit, dan heb ik weer de motivatie om te cutten.

Hoe meer ik nu cut, hoe kleiner ik word. en ik heb maar een vvm van 61kg.
                    Als ik nu wat kan gainen is dat genoeg motivatie om van 20% naar 12% te gaan in 3-4 maanden tijd

Comment

Als je het goed doet verlies geen vvm en heb je een beter basis om op te bouwen. Het is maar 3%.. ik zou er gewoon voor gaan.

Comment

Originally posted by generation_iron View Post
                        Wat pesc zegt.. ik zou nog wat dieper gaan voordat je weer gaat bulken.
                        Enne zijn jullie het eens met elkaar word gezelliger en gezelliger hier, haha geintje he jongens
                        Motivation is what gets you started, persistence is what makes you succeed!!

Comment

Ik cut door tot 1 juni. Zal dan iets lager dan 15% zitten lijkt me

Woog 80 kilo bij 27%, nu 71.5 bij 15%.. ofwel 0.02kg vvm verloren. Misschien iets meer omdat in de eerste (begin) meting ook vocht aanwezig was

Comment

Je verliest altijd vvm. Niet perse skeletspieren waar onze bb vrinden altijd zo huiverig voor zijn maar absoluut wel connective tissue dat je gewoon extra nodig hebt om zaken beetje te managen als je 10 kg zwaarder bent. Laat staan meer.

Vocht is ook vvm overigens maar I get the point. Het feit dat we het erover hebben geeft aan dat het wel degelijk een issue is, je vp. Niet op het moment wss, maar spreek je als er 3-4 kg gewicht bij zit en een hoop vocht.

Comment

@Pescatore

Voor nu kan ik er echt mee leven dat ik weer wat vet aanzet. Na zo lang cutten is het frustrerend dat iedereen gaat groeien. Daarnaast wil ik zelf liever 5kg VVM erbij hebben + 5-7% vet.. Dan dat ik nu -3% ga en geen spier aanmaak.

Het is een keuze en zal niet door iedereen begrepen worden. Dat snap ik zelf ook. Maar ik kijk naar een periode van 2 jaar.. Het ziet er ongeveer zo uit

oktober 2014 t/m mei 2015 (8 maanden); Cut (27% bij 80kg naar 14% 71kg) --> nog 1% te gaan.
                              Juni 2015 - Oktober 2015 (5 maanden); 14% bij 71kg naar 19% 80kg
                              November 2015 - Maart 2016 (5 maanden); 19% naar 10%

Dat is wat ik eind vorig jaar heb uitgestippeld en wil ik graag zo houden.. andere cutten eerst door, ik vind 8 maanden cut wel even genoeg. Maar zoals ik al zei is dat persoonlijk.

Reden om dit topic te openen is om een beeld te krijgen hoeveel %vet en kg spier ik zal gainen per maand/5 maanden bulk.
                              Ik zal gaan eten op +300 kcal gemiddeld per dag. Wekelijks is dit +1900kcal per week. Ik ga opzoek naar mijn optimale extra inname om zoveel mogelijk spier aan te zetten en zo min mogelijk vet.

In het begin zal ik eerst in een 2 weken toewerken naar onderhoud. In week 3, 4, 5 zal ik er steeds 100kcal bijdoen. Dan kom ik op de +300.. dan meet ik mezelf. Dit is de zogenoemde 0-meting.
                              Merk ik dat ik zwaarder wordt, maar me vp stijgt direct mee (VVM blijft gelijk) dan zal ik lager gaan zitten.. etc.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X