Mijn Ketogene dieet, tips?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn Ketogene dieet, tips?

Hallo allemaal,

Al een tijdje lees ik mee op dit forum, en vandaag heb ik ook maar eens een account aangemaakt, omdat ik wat vragen heb over mijn voedingsschema. Ik ben ongeveer tweeënhalve week geleden begonnen met een CKD ketogeen dieet, nadat ik veel positieve reacties las. De eerste week verliep in het begin moeizaam (futloos enz.), maar het resultaat was mooi: 2.2kg afgevallen. De tweede week verliep een stuk beter, maar helaas kwam ik in deze week zelfs 200 gram aan. Ik heb in deze 2e week me niet heel strikt aan mijn voedingsschema gehouden, wat het een en ander kan verklaren. Ketosticks gaven echter de hele week aan dat ik in ketose zat. De eerste week heb ik geen refeed gedaan, de 2e week wel. Deze refeed deed ik afgelopen vrijdag, waarna ik zaterdagmiddag weer ben begonnen met mijn ketogene voedingsschema. Helaas geven ketosticks tot op heden aan dat ik niet meer in staat van ketose ben, daarom ben ik dus een beetje gaan twijfelen aan mijn voedingsschema (en trainingsschema), en vandaar dat ik dit hier plaats.

Stats:
    21j
    107.9kg
    183cm
    29.1% bf (gemeten op 1e dag van begin ketogeen dieet)
    Activiteitsfactor zal tussen de 1.4 en 1.5 liggen
    Target BMR volgens Calculator: 2594

Voedingsschema (verandert bijna elke dag ongeveer, maar probeer macro’s hetzelfde te houden)

09.00
    3 eieren
    75gr bacon
    45gr kaas
    Kokosolie
    Multivitamine + 2x omega 3 pilletje

11.30
    50gr noten (walnoten/hazelnoten/paranoten)

14.00
    25gr noten (“)
    Eiwitshake met water (Dynamize iso100)
    - Deze maaltijd is vaak na workout

16.30
    Vlees+groente (meestal kip met roerbakgroente/sla, gebakken in kokosolie)

18.30
    Vlees+groente

21.00
    100gr gerookte zalm of andere vis

Aantal calorien per dag: 2400-2600
    Eiwitten: 180-210gr (30-35%)
    Vetten: 160-185gr (60-65%)
    Koolhydraten: 15-30gr (2-5%)

Ik las op dit forum dat je het beste 1gr eiwit per 454gr lbm kunt aanhouden, wat dus zou betekenen dat ik ongeveer 168 gram eiwit per dag moet binnenkrijgen. Goed idee om dit naar 168gram per dag te verlagen, ook al komt mijn % eiwitten dan onder de 28%?
    Moet ik mijn maaltijden wat evenwichtiger maken, bijvoorbeeld minder zwaar ontbijt en wat meer tussen ontbijt en avondeten in?
    Zijn er verder dingen die ik kan verbeteren, qua voeding? Afraders van wat ik nu eet?
    Mijn trainingsschema is als volgt (wissel regelmatig qua oefeningen, aantal herhalingen en sets per spiergroep blijven wel gelijk):

> Maandag (Borst/Schouders/Triceps):
    Bench Press 3x8
    Incline Bench Press 3x8
    Decline Bench Press 3x8
    Fly machine 3x8
    Arnold Press 3x8
    Skull Crusher 3x8
    Triceps lat pushdown 3x8
    30min cardio

> Dinsdag (Benen/buik):
    Squats 3x8
    Split Squats 2x10 per been
    Deadlift 3x6
    Calves machine 3x12
    2 of 3 buikoefeningen
    30min cardio

> Woensdag (Rug/Biceps):
    Barbell Row 3x8
    Lat Pulldown 3x8
    Reverse lat pulldown 3x8
    Nog een rugoefening 3x8
    Barbell curl 3x8
    Hammer curl 3x8
    Concentration curl 3x8
    30min cardio

Dan volgt vrijdag de refeed. Hierbij eet ik eerst zo’n 2 uur voor de depletion workout 2 a 3 stuks fruit (50gr koolhydraten). Daarna vlak voor de training 70gr brinta/havermout met eiwitshake (ISO-100), en vlak na de training 100gr dextro met eiwitshake, en probeer ik verder in deze 24 uur zo’n 4500 calorieën binnen te krijgen met de verhouding: Vet 10%, Eiwit 18%, Koolhydraten 72%, wat neer komt op 49 gram vet, 205 gram eiwit en 809 gram koolhydraten.

Mijn depletion workout:

Elke oefening probeer ik 3x15 te doen:
    Barbell Rows
    Pull Ups (met contragewicht)
    Bench Press
    Incline Bench press
    Barbell curl
    Triceps rope pushdown
    Military press
    Squats
    Leg curl machine

Zijn hier nog verbeteringen in aan te maken?

Alvast bedankt voor de moeite die genomen is om alles door te lezen. Ik waardeer het erg als jullie tips voor mij hebben, alle tips zijn welkom. Als jullie meer informatie nodig hebben hoor ik het graag.
    Groet.

Welkom.

Doe jezelf een lol en stop onmiddelijk met keto. Het heeft geen voordelen, is onnodig complex, het belemmert je op het lang vol te houden en het gaat je wss in de weg zitten van een hoop leuke dingen in je leven. Je opzet lijkt op een matige versie van UD2.0 en zelfs die opzet heeft gewoon geen voordeel tov een reguliere cut op jouw vetpercentage.

Daarnaast is je trainingsopzet niet heel handig voor een cut. Je klapt er met weinig regelmaat ontzettend veel volume op per keer. Al met al, ik zou overwegen je hele plan aan de kant te schuiven maar dat ga je hoogst wss niet doen. Het is aannemelijk dat je het nu links of rechts gaat aanpassen en over een maand of twee alsnog wisselt omdat het gewoon niet prettig is om te doen. Je wilt vet verliezen lijkt me, niet het WK onprettig vetverliezen winnen right?

Hoe dan ook veel succes.
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
    X