eten wat de pot schaft.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• eten wat de pot schaft.

hoi!

ik woon thuis met mijn vader en omdat wij allebei werken tot laat (we eten pas om 8 uur) zorgt mijn oma voor het avondeten, ik moet dus eten wat de pot schaft.

nu vroeg ik me af, hoe doen jullie dat met je voedingsschema? hoe passen jullie je voeding aan dat je macro's nog kloppen als je niet weet wat je 'savonds gaat eten?

we eten wel meestal aardappels, groente en vlees, maar als je bijvoorbeeld een stuk kipfilet hebt of een schnitzel is het best een groot verschil..

hoor graag jullie meningen/adviezen/ervaringen!

Je hebt 2 opties:

1) Ga maar een serieus gesprek aan met je oma en maak haar duidelijk dat je dit echt niet pikt!

2) Leg geduldig uit dat je haar eten echt waardeert en dat je nu bezig bent om groter te worden. Maak zelf je eiwitbron klaar en eet die samen met haar groentes en aardappels.
    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
    - Dave Tate

Comment

Mwa, ik zou me daar juist niet druk over maken.
      Zelf eet ik ook altijd wat de pot schaft.
      Wil je toch weten waar je ongeveer uitkomt qua kcal, kan je mbv bv fitnesspall achteraf nakijken hoeveel kcal het is.

Wil je toch echt tot op de gram en kcal alles weten, kan je nog overwegen om je eten te wegen voor je eet.
      Bv 200 gr aardappels afwegen , je bal gehakt etc.
      Als je schnitzels eet, staat er op de verpakking hoeveel kcal er in zitten.
      DIVIDE ET IMPERA

Comment

Ik schaf meestal de pot maar ik eet ook wat ik wil verder. Schat op het oog je rijst/aardappelen das niet zo moeilijk zeker niet als je zelfde borden gebruikt en idd eiwitbronnen kun je ook omheen werken. Maar is een beetje een fact of life dit he, of je gaat het zelf regelen of je accepteerd dat je macro's wat afwijken. En zeker als je bulkt zie ik daar het probleem niet van.

Stel je oma maakt 12 verschillende gerechten en wisselt die door. Dan heb je alsnog een gemiddelde ongeacht naar welke macro je kijkt. Neem dat pongeveer als leidraad. Komt allemaal wel goed.
        Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Gewoon ruime kcal overlaten voor avondeten (lets say 600)

Comment

600 kcal is maar een mager belegd bordje vind ik eigenlijk.
            "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Originally posted by FitnessBoer View Post
              600 kcal is maar een mager belegd bordje vind ik eigenlijk.
              Dat valt reuze mee hoor.
              Zolang je niet overdreven veel jus of bv mayonaise erbij neemt.
              -200 gram kip
              -200 gram aardappels
              -250 gram groenten en je zit nog ruim onder de 600 kcal.

En ts is geen grote, brede vent he.
              DIVIDE ET IMPERA

Comment

200gram aardappels is wel echt weinig hoor. Je schept toch al gauw 500-750 gram op een bord

Comment

Ik at zelf ook altijd wat de pot schaft, dit is toch lekker goedkoop en vaak lekker eten imo.

Ik trok hier zelf een 800/850kcal voor uit, 100 meer of minder was niet zo interessant in de bulk.
                  Flink bord vol opscheppen, nauwelijks jus en geen saus, dan red je het prima.

Na een tijd weet je prima hoeveel aardappelen/rijst/pasta/vlees je op een bord gooit qua grammen, dit is relatief makkelijk in te schatten.
                  In between obsessed periods

Comment

600/700 kcals trok ik altijd uit voor avondeten. Inclusief beker melk van +- 90 kcals.
                    Dus zoals rain het voorbeeld geeft lijkt het me goed voor ts, weeg het 1 x af en dan weet je wel ongeveer wanneer je rond de 200 gram zit.

Comment

Originally posted by zapdis View Post
                      200gram aardappels is wel echt weinig hoor. Je schept toch al gauw 500-750 gram op een bord
                      750 gram?
                      Heb je het ooit wel eens gewogen?
                      Dan heb je een apart bord nodig voor vlees en groente.
                      DIVIDE ET IMPERA

Comment

Jaa ik weeg altijd af haha. Maar we zijn thuis ook wel gewend om veel aardappelen eten dus t zal wel aan mij liggen

Comment

Toch wegen gekookte aardappelen en pasta door toch Rain? Ik woog mijn aardappelen paar keer en kwam toch al snel rond de 400/500 gram. En dan had ik echt geen extra bord nodig.

Comment

Originally posted by Sjaaksimonse View Post
                            Toch wegen gekookte aardappelen en pasta door toch Rain? Ik woog mijn aardappelen paar keer en kwam toch al snel rond de 400/500 gram. En dan had ik echt geen extra bord nodig.
                            Dan moeten wel grote borden zijn of heel hoog geladen.
                            Als ik een stuk vlees + groenten opschep ligt mijn bord al voor 2/3 vol. Dan nog is 300 gr aardappelen en klaar.

Comment

mwah 400 gram is idd niet enorm veel. Ik neem ook 300 en dat is een vrij gangbare portie voor de gemiddelde man denk ik, dus 400 is dan ook niet opeens een huge verschil.
                              Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X