Winst te behalen met aanpassingen op voedingsschema?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Winst te behalen met aanpassingen op voedingsschema?

Hoi allemaal,

Aan een tijdje probeer ik wat droger te worden. Met die reden heb ik een voedingsschema opgesteld. Echter gaat het (na 2 maanden sleutelen) niet zo voorspoedig als ik zou willen. Daarom de vraag of jullie het eens willen beoordelen (zie excel bijlage).

Toelichting voedingsschema:
    Ik heb mijn aantal kcal 3 maal naar beneden bijgesteld na de "slechte resultaten". Voornamelijk gedaan door mijn activiteitsfactor te verlagen. Vind hem (persoonlijk) vrij laag staan nu. Ik sport 4 x in de week met krachttraining, 1 x voetbal (binnenkort ook weer wedstrijden). Voor de rest heb ik een zittend beroep (ICT).
    Aangezien ik de gehele dag honger heb, heb ik mijn voeding zo veel mogelijk verdeeld.
    Kipfilet lijkt een raar getal, maar ik koop 1kg waar ik 7 porties mee maak.
    Ookal zou het misschien niet helpen, ben ik sinds afgelopen weekend begonnen met Ripped van BF shop, met als doel mijn honger gevoel (iets) te onderdrukken.

Verder zie ik wel wat verschil hoor (zie progress bijlage). Buikomvang is 8cm af. Gewicht minimaal. Moet ik niet zo piepen aangezien bijv. borst wel groter is geworden? Of is er nog winst te behalen? Eventueel qua timing?

Ps. ik train altijd 4x in de week met sportschema.
    Ps2. ik weet dat ik in de weekenden beter mn best moet doen. Schema wordt dan minder hard gehanteerd, soms een drankje, eet dan wel ook minder.

Alvast bedankt voor jullie hulp
    Attached Files

Gezien je buikomvang afneemt en je wel progressie ziet, zou ik minder 'piepen' en lekker zo blijven doorgaan. Eventueel iets meer aan je schema houden in het weekend, wat dat extra kan geven wat je nu zoekt.

Als je honger gevoel krijgt, kan je denk beter glas water drinken of kopje koffie (of beide ofcourse =p). Ook goedkoper dan Ripped van B&F.

Comment

Originally posted by Naruto rulezz View Post
      Gezien je buikomvang afneemt en je wel progressie ziet, zou ik minder 'piepen' en lekker zo blijven doorgaan. Eventueel iets meer aan je schema houden in het weekend, wat dat extra kan geven wat je nu zoekt.

Als je honger gevoel krijgt, kan je denk beter glas water drinken of kopje koffie (of beide ofcourse =p). Ook goedkoper dan Ripped van B&F.
      Ik drink meer dan genoeg water, (groene) thee en koffie. Helaas lost dit het niet op. Met die reden wilde ik Ripped proberen. Voor die 15 euro wilde ik de gok best wagen.

Weekend heb je gelijk in natuurlijk.

Iemand nog andere punten?

Comment

Kerel, wat zegt hij hiervoor nou?
        8cm van je buik af is geen kattenpis.... Niet tobben of klooien, het gaat gewoon zoals het moet.
        Minder piepen dus!

Comment

Originally posted by knulletje01 View Post
          Kerel, wat zegt hij hiervoor nou?
          8cm van je buik af is geen kattenpis.... Niet tobben of klooien, het gaat gewoon zoals het moet.
          Minder piepen dus!
          Natuurlijk snap ik dat jullie dat zeggen, maar ik probeer het optimale eruit te halen. En als ik zie dat de eerste week 6cm (vocht?!) er vanaf is en daarna in 10 weken tijd maar 2 cm, lijkt mij dat er winst te behalen is.

Verder zie ik ook dat het voedingsschema nog niet gedownload is. En misschien zit ik qua timing/ voedingsmiddelen of weet ik veel wat in de verkeerde richting.

Just trying to get some help..

Comment

40 gram eiwitten minder gaan eten en 20 gram vetten meer gaan eten. 2 x bw (lichaamsgewicht) in eiwitten en 1 x bw in vetten. Rest koolhydraten. Mocht je nou niet in gewicht afvallen, met hoeveel kcals zak je wanneer het resultaat niet zoals gewenst is?

Je zit nu op 2300 kcals, ik zou dit nog even volhouden en bijhouden hoeveel je taille af blijft nemen en hoe je gewicht zakt. Dan kunnen wij proberen om opnieuw bij te stellen waar nodig.
            Last edited by NickP; 12-08-2015, 10:17.

Comment

Originally posted by NickP View Post
              40 gram eiwitten minder gaan eten en 20 gram vetten meer gaan eten. 2 x bw (lichaamsgewicht) in eiwitten en 1 x bw in vetten. Rest koolhydraten. Mocht je nou niet in gewicht afvallen, met hoeveel kcals zak je wanneer het resultaat niet zoals gewenst is?

Je zit nu op 2300 kcals, ik zou dit nog even volhouden en bijhouden hoeveel je taille af blijft nemen en hoe je gewicht zakt. Dan kunnen wij proberen om opnieuw bij te stellen waar nodig.

Hoi Nick,

Bedankt voor de reactie. Ik ben afgelopen tijd juist lager in de KH gaan zitten omdat ik (voor mn gevoel) eerder reageer op kh. Dus eerder vet aanzet. Zou je het dan alsnog aanraden?

Ik zit nu op 2200 kcal. Als ik niet afval, zak ik telkens met 100kcal.

Als ik met hetgeen wat jij zegt ga rekenen krijg ik het volgende:
              Totaal 2200 kcal.
              Vetten 84gr *9 = 756kcal 34%
              Eiwitten 2*84gr * 4 = 672 kcal 31%
              KH is 2200 - 672 - 756 =772 kcal 35%

Lijkt dat ergens op?

Comment

8cm in 2 maand is 1cm per week. Besef je dat?
                Dat is in mijn ogen de perfecte verhouding om af te vallen... Val zelf ook 1cm per week af(gemiddeld)
                In between obsessed periods

Comment

Originally posted by mdejonge View Post
                  8cm in 2 maand is 1cm per week. Besef je dat?
                  Dat is in mijn ogen de perfecte verhouding om af te vallen... Val zelf ook 1cm per week af(gemiddeld)
                  Ik heb ook een verloop (dus aantal cm) toegevoegd. Daar zie je dat ik de eerste week 6cm ben afgevallen en daarna in 10 weken tijd maar 2 cm. In mijn ogen lijkt het of er meer haalbaar is. Daarom vraag ik me af of ik iets moet veranderen..

Comment

Het antwoord op iets moet veranderen, is nee (op beter je voedingsschema aanhouden in het weekend eventueel).

Comment

Originally posted by Naruto rulezz View Post
                      Het antwoord op iets moet veranderen, is nee (op beter je voedingsschema aanhouden in het weekend eventueel).
                      Ook niet hetgeen wat NickP zei verwerken in het schema?:

Originally posted by NickP View Post

Comment

KOm terug als je stagneert. Je tempo is prima zo, niet teveel aan doen. Iedereen wilt alleen maar sneller en ik snap dat maar handig is het niet.

Handig dat ik weer stukjes heb, hoef ik niet alles uit te gaan typen, maar als je te hard gaat krijg je een beetje dit probleem: Crash And Burn - Body Workshop

Ik zou als max 1kg en 1 cm / week aanhouden. Tenzij je veel overgewicht hebt dan zijn de regeld wat anders. Dus minder piepen, meer geduld.
                        Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Wat mij betreft zit je te laag in vetten met 60 gram als je zelf 85 kg bent, als jij het gevoel hebt dat je vetter wordt van meer koolhydraten (wat mij zeer sterk lijkt) verlaag dan de koolhydraten wat en vervang deze met vetrijke producten zoals bijvoorbeeld noten.

Het is belangrijk dat je jouw schema goed vol kan houden. Qua calorieaantal zou ik het houden zoals je hebt, maar zou ik wat minder eiwitten eten en wat meer vetten. Als jij dat graag wilt kun je (zolang je rond de 85 gram vetten blijft) ook wat koolhydraten schrappen en wat eiwitten.

In jouw geval dus:
                          ongeveer 180 gram eiwitten = 720 kcals
                          ongeveer 85 gram vetten = 765 kcals
                          ongeveer 180 gram koolhydraten = 720 kcals

Samen brengt dat je dus op een totaal van 2200 kcals, minder koolhydraten dan je al had (omdat ik begrijp dat je dit prettig vindt), wat minder eiwitten en wat meer vetten.
                          Last edited by NickP; 13-08-2015, 22:17.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X