Vetpercentage omhoog door aanvulling op dagelijkse voeding?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vetpercentage omhoog door aanvulling op dagelijkse voeding?

Goedemiddag,

Kunnen jullie mij tips geven hoe ik mijn vetpercentage omhoog zou kunnen krijgen op een gezonde manier?

Ik ben net begonnen met trainen.
    Vetpercentage is 6,2 ( gemiddelde van 3metingen)

Vetpercentage is altijd al onder de 10 geweest.

Volgend mij zie je meer resultaat met een iets hoger vetpercentage of zie ik dat verkeerd?

Ter info :
    185 cm
    67,5 kg
    31 jaar

Dagelijks eetpatroon :
    Rond 8 uur 3 boterhammen kaas/vlees/choco of pindakaas
    10.00 banaan
    12.00 4 boterhammen kaas/vlees/choco of pindakaas
    14.30 appel
    18.00 avondeten divers, van Hollandse pot tot thais.
    Savonds regelmatig nog een toetje / kwark

Kan ik gewoon iets toevoegen in het voedingsschema waar vet in zit of zo?

Alvast bedankt

Sowieso meer eiwitten voor herstel, die heb je er amper in zitten. 2x je lichaamsgewicht in gram zoiets. Verder is vet bijkomen geen kwestie van vet eten maar je moet meer kcals eten dan dat je verbrandt. Kom je aan in spiermassa en komt altijd ook wat extra vet bij.

Dus gewoon meer eten in het algemeen
    "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Zeker meer eten.
      Zit op hetzelfde gewicht als jij maar eet hetzelfde dat jij eet + nog een shake van melk/havermout/whey + een bak spaghetti met kip + handje noten. totaal maakt dat een +- 3000 kcal

Zoals fitnessboer al zegt is het niet omdat je vet eet, je ook vet zal aankomen.
      Ik denk trouwens ook niet dat het je bedoeling is om vet aan te komen maar eerder de bedoeling om aan te komen in gewicht.

Stel een voedingsschema op rond de 3000 kcal (eiwit 160 g - vet 70 g - koohydraten overige), hard trainen en log je gewicht. Als je niet bijkomt na een paar weken gewoon verhogen met 100 kcal.

Comment

Kcal langzaam verhogen. Kijken naar je verhouding in taille/gewicht toename. Is geen super accurate methode maar meer dan goed genoeg voor wat je zoekt.

Wat je nu eet is te weinig maar nog belangrijker je maakt het niet meetbaar dus werk het uit.
        Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Meer eten, maar het is sowiezo vrij onzinnig om als doel te stellen dat jij je vetpercentage omhoog wilt krikken. Richt je op het verhogen van je VVM en als je vetpercentage. Je vetpercentage zal daarbij ook iets omhoog gaan maar dat moet geen doel op zich te zijn.
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

Bedankt voor jullie reacties.
            Waarom wil ik het vp omhoog? Simpelweg omdat ik overal tegenkom dat mijn vp toch echt te laag is voor fatsoenlijke spieropbouw en eigenlijk ook te laag voor krachttraining. Het hoe en waarom weet ik verder niet exact. Ik heb op dit moment in ieder geval 2 eitjes overdag en avonds voor het slapen en bak kwark toegevoegd.
            Ik train nu Di, do en zo.

Veranderd de stofwisseling van je lichaam?
            Een jaar of 8 geleden heb ik ook gefitnesst (1,5 jaar), toen at ik me helemaal suf met pasta's etc icm met weightgainers en zo, resultaat was geen extra kilo's of zichtbare veranderingen. Wel sterker.
            Overigens heb ik ook een hoge stofwisseling. Wat het niet makkelijker maakt, al zijn er veel mensen ook weer jaloers op

Hoe berekenen jullie de calorieën, eiwitten etc? Echt per dag wat je eet? Of eten jullie redelijk hetzelfde elke dag, berekenen jullie over een week het gemiddelde?
            Deze vragen omdat mijn avondeten aardig kan variëren in kcal en zo.

Ik had al een voedingsschema ingevuld en zag inderdaad dat ik te weinig eet vergeleken met de calorieën die ik verbrand met sporten.

@ liquidatie sword: hoelang ben jij met die voeding bezig en zie je resultaat?

Thnx
            Last edited by Marijn83; 18-08-2015, 21:26.

Comment

Je weet zelf niet het hoe en wat, puur omdat het niet klopt

Wat wel zo is, wil je spiermassa aankomen moet je veel eten wat meer spieren maar ook wat meer vet betekent. Dus na een tijdje ben je wat gedpierder en vetter.

Vet zet niet om in spieren
              "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Hmmz, ok. Dat is inderdaad iets wat niemand mij heeft verteld. Alleen dat als je meer vet hebt, dit bij trainen makkelijker wordt omgezet naar spiermassa dan wanneer je zonder vet in 1 keer naar spiermassa moet werken.
                Zoals ik al zei in mijn vorige reactie heb ik er zelf inderdaad te weinig kennis van

Heb je nog tips over mijn vragen in mijn vorige reactie over hoe jullie de calorieën etc berekenen?

Dan ga ik eerst maar eens een paar maanden aan de gang met eten en trainen en kijken wat dat brengt

Btw, ik zit al 1 week op 67,5 terwijl dit afgelopen maanden steeds erg schommelde tussen 65 en 67,5om de paar dagen. Dat is al heel wat bij mij haha
                Last edited by Marijn83; 18-08-2015, 21:40.

Comment

Als bijvoorbeeld alleen je avondeten varieert zorg jegewoon dat je voor de rest van de dag een consequente basis aanhoudt(qua kcals, eiwitten, vetten en koolhydraten, niet persé vaste maaltijden).

Variatie in het avondeten wordt op de lange termijn bij de meeste gewoon een vrij betrouwbaar gemiddelde zegmaar. Zeker als je zoals 98% van Nederland eigenlijk maar een handjevol maaltijden rouleert.

Voor het bijhouden is de Myfitnesspal app wel handig, even wennen maar als je hem door hebt echt ideaal. Gratis ook nog.

Comment

Ik weet zeker dat bouwen vanuit een droog fysiek vaker geprefereerd wordt dan bouwen vanuit een pafferig fysiek. Dus waarom perse vet aan willen komen? Ga boven main eten en zet lekker massa aan.
                    In between obsessed periods

Comment

Je moet proberen te zoeken naar hoeveel jij moet eten om aan te kunnen komen. Die grens is er voor iedereen. Bij de een is dat hoger dan de ander. Belangrijk hierin is dat je inderdaad meet wat je per dag eet. Dat meet je met het aantal calorieën die je eet. Voorbeeld om eerst elke dag een x aantal kcal te eten en kijken wat er gebeurt. Dit kun je ongeveer uitrekenen. Blijf je op gewicht? Hoog dan weer wat op. Net zolang tot je merkt dat je aankomt.

Heb je enig idee hoeveel je op dit moment eet?
                      All time PRs: 195/135/232,5
                      Meet PRs: 185/132,5/232,5

Comment

Ik heb net de genoemde app geïnstalleerd en ingevuld.
                        Vandaag zat ik op ongeveer 2600 kcal.
                        Die app werkt inderdaad heel mooi met barcodes van de producten en zo scannen.

Ik ga hier zeker mee aan de gang. Bedankt voor de reacties!

Comment

Originally posted by Marijn83 View Post
                          Ik heb net de genoemde app geïnstalleerd en ingevuld.
                          Vandaag zat ik op ongeveer 2600 kcal.
                          Die app werkt inderdaad heel mooi met barcodes van de producten en zo scannen.

Ik ga hier zeker mee aan de gang. Bedankt voor de reacties!
                          gebruik die app een 4 tal weken. Dan weet je wat je binnen krijgt aan caloriëen.
                          Hou ook je gewicht bij tijdens die 4 weken, altijd wegen op een vast tijdstip, best 's morgens na je ochtendplas.
                          Als je gelijk bent gebleven qua gewicht weet je dat dat je dagelijkse behoefte is. Als je een kilo bent bij gekomen zit je +- 250 kcal boven je dagelijkse behoefte... Als ik jou was zou ik een 400 a 500 cal boven je behoefte eten.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X