Post workout meals (fast carbs?)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Post workout meals (fast carbs?)

BN'ers,

Wat gebruiken jullie alszijnde snelle koolhydraten na het trainen? Eet namelijk nu in de middag al rijst,groente en kip en wil toch wat afwisseling. Op dit moment is het direct na de training een wheyshake met melk en wat dextrose. Vervolgens binnen het uur 2 sneden brood. Maar dat brood ben ik dus zat, eet ik gedurende de dag ook al. Dus ben benieuwd naar jullie post workout meals.

Post workout shake direct na de training bestaat uit; whey, oats en dextrose. En dan binnen 2 uur na die shake mijn avond eten.
    Mijn trainingslog: http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/66382-emielos-the-road-to-the-enercup.html

Comment

Originally posted by emielos View Post
      Post workout shake direct na de training bestaat uit; whey, oats en dextrose. En dan binnen 2 uur na die shake mijn avond eten.
      Ik train tegenwoordig pas laat op de avond, dus na het eten. Vandaar mijn vraag. Zou een shake met toegevoegde havermout voldoende zijn? 75 gram ofzo?

Comment

Die 75 gram havermout erbij dus als vervanging van die broodjes 's avonds laat nog?
        uhm zou denk ik wel kunnen. Kh zijn kh na de training lijkt mij. Kijken waar jij jezelf prettig bij voelt

ik zelf heb nog 2 maaltijden na het trainen( excl post workout shake)
        Mijn trainingslog: http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/66382-emielos-the-road-to-the-enercup.html

Comment

Brood kan je toch vervangen door gewoon een maaltijd? Of een salade, of rijstwafels? Er zijn genoeg koolhydraat en eiwitbronnen

Is er trouwens een reden dat je na het trainen 2 uur wacht? Zeker als je laat traint is het toch fijner om vroeger te eten?
          Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
            Brood kan je toch vervangen door gewoon een maaltijd? Of een salade, of rijstwafels? Er zijn genoeg koolhydraat en eiwitbronnen

Is er trouwens een reden dat je na het trainen 2 uur wacht? Zeker als je laat traint is het toch fijner om vroeger te eten?
            Daar zit het hem nu juist in. Na het trainen heb ik best moeite om nog een maaltijd te eten. Dit wil
            ik gaan vervangen door een soort van power shake. Bijvoorbeeld:

Voedingsmiddelen Calorieën Koolhydraten Vetten Eiwitten
            Quaker - Havermout, 50 g 186 30 4 6
            Jumbo - Halfvolle Melk, 200 ml 96 9 3 7
            Gold Standard - Whey, 1 scoop 120 3 2 24
            Dextrose, 25 gram 95 24 0 0
            Subtotaal 497 66 9 37
            Wat denken jullie? Dit binnen een uur na de training voldoende? Eventueel direct voor het slapen
            gaan nog wat kwark?

Comment

Originally posted by Chefferson View Post
              Daar zit het hem nu juist in. Na het trainen heb ik best moeite om nog een maaltijd te eten. Dit wil
              ik gaan vervangen door een soort van power shake. Bijvoorbeeld:

Voedingsmiddelen Calorieën Koolhydraten Vetten Eiwitten
              Quaker - Havermout, 50 g 186 30 4 6
              Jumbo - Halfvolle Melk, 200 ml 96 9 3 7
              Gold Standard - Whey, 1 scoop 120 3 2 24
              Dextrose, 25 gram 95 24 0 0
              Subtotaal 497 66 9 37
              Wat denken jullie? Dit binnen een uur na de training voldoende? Eventueel direct voor het slapen
              gaan nog wat kwark?
              Heb je het nu over gelijk na het trainen, of over twee uur later? Of wil je die twee eetmomenten bij elkaar in proppen?

Comment

Op advies. Minimaal een uur wachten na de training. Niet nodig?

In principe wil ik het als volgt gaan doen:

Rond 18:00 / 18:30 maaltijd op basis van IIFYM (Pasta, rijst, kip, biefstuk, groenten)

Rond 8 uur trainen, half 10 thuis. Daarna de shake zoals beschreven. Vervolgens voor het slapen gaan rond 10.30 nog een bak kwark.
                Last edited by Chefferson; 19-10-2015, 09:17.

Comment

Op advies. Minimaal een uur wachten na de training. Niet nodig?

In principe wil ik het als volgt gaan doen:

Rond 18:00 / 18:30 maaltijd op basis van IIFYM (Pasta, rijst, kip, biefstuk, groenten)

Rond 8 uur trainen, half 10 thuis. Daarna de shake zoals beschreven. Vervolgens voor het slapen gaan rond 10.30 nog een bak kwark.
                  Ik zou niet weten waarom je dan twee uur zou moeten wachten, je kan prima 20 minuutjes na je shake gaan eten. Ik zou alleen die havermout niet gelijk na je training nemen

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                    Ik zou niet weten waarom je dan twee uur zou moeten wachten, je kan prima 20 minuutjes na je shake gaan eten. Ik zou alleen die havermout niet gelijk na je training nemen
                    En waarom niet? Is daar een reden voor?

Comment

En waarom niet? Is daar een reden voor?
                      Opnametijd

Comment

*Noteert in notitieboekje* niet havermout na training want opnametijd. Tnx
                        Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

direct na de training bcaa, 20 -30 minuten na de shake een maaltijd of een havermout/whey shake.

Comment

Originally posted by Protasius View Post
                            direct na de training bcaa, 20 -30 minuten na de shake een maaltijd of een havermout/whey shake.
                            Na de shake? Na de training bedoel je? En de BCAA in capsule of vloeibare vorm?

Comment

Chefferson, een shake met havermout is prima na je training ook als het laat is. Zitten geen nadelen aan. Laat je niet gek maken.
                              Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X