Activiteitsfactor vaststellen cut fase

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Activiteitsfactor vaststellen cut fase

    Beste mensen,

    Ik ben 19 jaar, 86,4 kg, 175cm en mijn vetpercentage is 19,3%
    Middels de Katch McArdle formule heb ik mijn BMR berekend en ik kom uit op: 1825.52 calorieën.


    Ik ga 5 dagen in de week naar school van 9:00 tot 16:00 en ik doe een opleiding waarbij ik alleen maar aan het zitten ben.
    Lichte dagelijkse activiteit heb ik dus.
    Maar ik ga proberen om 4 keer per week krachttraining te doen van elk een sessie van tussen de +/-45 minuten en 1 uur en direct daarna 30-45 minuten cardio.
    Alleen ik heb mijn cardio niet berekend in mijn dagelijkse behoefte, omdat ik ongeveer 500 kcal met cardio een calorietekort wil creëren.

    1825.52 x 1,55 = +/- 2830 kcal onderhoud
    2830 kcal - 300 krachttraining - 200 dagelijkse activiteiten = 2330 kcal

    2330 - 500 cardio = 1830 kcal

    Daarom zit ik nu te kijken of ik op de activiteitsfactor van 1,45 of 1,55 zit.

    Wat zal ik doen: activiteitsfactor x1,55 nemen of is dit aan de hoge kant?

    Als bijlage heb ik de exacte gegevens van mijn huidplooimeting bij de diëtist toegevoegd
    .image001.png
    Attached Files
    Last edited by Ersan4; 04-09-2016, 15:04.

  • #2
    Originally posted by Ersan4 View Post
    Beste mensen,

    Ik ben 19 jaar, 86,4 kg, 175cm en mijn vetpercentage is 19,3%
    Middels de Katch McArdle formule heb ik mijn BMR berekend en ik kom uit op: 1825.52 calorieën.


    Ik ga 5 dagen in de week naar school van 9:00 tot 16:00 en ik doe een opleiding waarbij ik alleen maar aan het zitten ben.
    Lichte dagelijkse activiteit heb ik dus.
    Maar ik ga proberen om 4 keer per week krachttraining te doen van elk een sessie van tussen de +/-45 minuten en 1 uur en direct daarna 30-45 minuten cardio.
    Alleen ik heb mijn cardio niet berekend in mijn dagelijkse behoefte, omdat ik ongeveer 500 kcal met cardio een calorietekort wil creëren.

    1825.52 x 1,55 = +/- 2830 kcal onderhoud
    2830 kcal - 300 krachttraining - 200 dagelijkse activiteiten = 2330 kcal

    2330 - 500 cardio = 1830 kcal

    Daarom zit ik nu te kijken of ik op de activiteitsfactor van 1,45 of 1,55 zit.

    Wat zal ik doen: activiteitsfactor x1,55 nemen of is dit aan de hoge kant?

    Als bijlage heb ik de exacte gegevens van mijn huidplooimeting bij de diëtist toegevoegd
    .
    Je berekening klopt niet helemaal. Dit "2830 kcal - 300 krachttraining - 200 dagelijkse activiteiten = 2330 kcal" is niet correct. Je onderhoudsniveau in jouw geval (als de factor 1,55 correct is) is 2830 kcal. Dit is de hoeveelheid kcal waarbij je niet aankomt en niet afvalt. Als je wilt afvallen dien je hier een paar honderd kcal onder te gaan zitten. Jij hanteert 500 kcal, dus dien je een voedingsschema te maken waarbij je op een dagelijkse hoeveelheid van 2330 kcal uitkomt.

    Misschien heb je hier wat aan: klik -> http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...-ingevuld.html
    Vergeet niet je lachspieren te trainen.

    Comment

    Sidebar top desktop

    Collapse

    Actieve discussies

    Collapse

    Working...
    X