verklaar je nader
Nootjes
Collapse
X
-
Originally posted by [bCitaat[/b] (red @ Aug. 11 2005,11:44)]Schilletje van cashewnoot ga je dood aan
las wel dat ie van een giftige klimplant was, maar maakt niks uit toch wij eten hem zonder schil, volgende keer toch maar goed opletten als ik een cashewnootje eet er zal maar eens een schilletje nog op zittenSponsored by:
Inshapesupplements
Comment
-
Originally posted by [bCitaat[/b] (been @ Aug. 11 2005,11:50)]
verklaar je nader
Comment
-
Originally posted by [bCitaat[/b] (corina @ Aug. 11 2005,14:24)]zo hebben we weer wat bij geleerd beentje.
ik ken wel cyaancali  
Cyaankali of Kaliumcyanide (KCN) is een sterk en snelwerkend vergif dat inwerkt op de celademhaling. De giftigheid wordt veroorzaakt door de cyanide CN- groep. Vanwege de snelle werking wordt het regelmatig toegepast bij zelfmoord en moord. Om deze reden is het in de meeste landen niet vrij verkrijgbaar. Zoals alle kaliumzouten is ook kaliumcyanide goed oplosbaar in water. Eventueel in het water aanwezig koolzuurgas maakt hieruit makkelijk het zo mogelijk nog giftiger blauwzuurgas vrij:
2 KCN + H2O + CO2 ¨ K2CO3 + 2 HCN
Toch fijn om te weten dat het gewoon in je dagelijkse eten zit
Comment
-
Originally posted by [bCitaat[/b] (been @ Aug. 11 2005,14:08)]wow das flink harold
dat zijn een hoop Kcal
je was toch aan het cutten?
waarneer eet je die of verdeel je het?
Ik vind het helemaal niet zoveel. Als ik 50-75 cashewnoten eet heb ik nog maar 25 tot 40 gram vet te pakken. De rest van mijn maaltijden bevatten weinig vetten, omdat ik bv ook geen tonijn op olie lust of zoiets
Noten zijn dus wel een goede aanvulling op mijn voeding, maar wel een dure toevoeging.
Ik verdeel het over de dag
Grtz..Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.
Comment
-
Originally posted by [bCitaat[/b] (DualScreen @ Aug. 11 2005,14:37)]Originally posted by [bCitaat[/b] (corina @ Aug. 11 2005,14:24)]zo hebben we weer wat bij geleerd beentje.
ik ken wel cyaancali  
Cyaankali of Kaliumcyanide (KCN) is een sterk en snelwerkend vergif dat inwerkt op de celademhaling. De giftigheid wordt veroorzaakt door de cyanide CN- groep. Vanwege de snelle werking wordt het regelmatig toegepast bij zelfmoord en moord. Om deze reden is het in de meeste landen niet vrij verkrijgbaar. Zoals alle kaliumzouten is ook kaliumcyanide goed oplosbaar in water. Eventueel in het water aanwezig koolzuurgas maakt hieruit makkelijk het zo mogelijk nog giftiger blauwzuurgas vrij:
2 KCN + H2O + CO2 ¨ K2CO3 + 2 HCN
Toch fijn om te weten dat het gewoon in je dagelijkse eten zit
Who's the Chef
Comment
-
Zo hier wat over de voedingswaarde van de verschillende nootjes
Tamme Kastanje
De vrucht van de tamme kastanje (Castenea sativa) is eetbaar, de paardekastanje of wilde kastanje niet (maar dat zijn ook heel andere bomen). Je zou verwachten dat de bolster van de tamme kastanje steviger zou zijn, om de vrucht te beschermen. Het tegendeel is waar. Juist de bolster van de tamme kastanje is zacht en harig. Verse tamme kastanjes zijn verkrijgbaar van oktober tot december. In dat tijdvak worden zij vers, in gepofte vorm aangeboden in de talloze stalletjes in de landen ten zuiden van Nederland. De tamme kastanje is veel minder vet dan de andere noten en bevat meer zetmeel. Het grootste gedeelte van de oogst wordt verwerkt tot kastanjepuree, een voedzame puree die als bijgerecht of groente, bij voornamelijk wildgerechten, geserveerd wordt. Een gedeelte van de oogst wordt gedroogd en vormt dan een noot met een heel zachte, specifieke smaak.
Voedingswaarde per 100 gram:735 kJ, 2,5 gram vet, 4 gram eiwit, 35 gram koolhydraten.
Pistachenoten
Het eetbare zaad met de groene kern van de plant Pistacia vera. De plant is inheems in West Azië maar wordt tegenwoordig ook in het Middellandse Zee gebied geteeld en zelfs in Noord Amerika. Deze noot wordt geroosterd en de schaal moet een beetje geopend zijn, anders is de noot niet rijp. Het peuteren aan de schil kost mij altijd nagels, voor toevoeging in de maaltijden werken gepelde pistachenoten prettiger. Wanneer je de zuiverheid van de noot niet vertrouwt, of het verteren van de noot wilt vergemakkelijken, kun je de gepelde noten even kort roosteren. Vet zorgt er echter voor dat de houdbaarheid terugloopt, rooster dus vlak voor je ze gebruikt. De hartige smaak wordt in de landen rond de Middellandse Zee vaak toegepast door de noot te mengen met vlees (meestal in gehakt) maar ook bij desserts is deze noot erg lekker.
Voedingswaarde per 100 gram: 2625 kJ, 53 gram vet, 20 gram eiwit, 17 gram koolhydraten.
Amandelen
zijn zaden die groeien aan de Prunus persica, een boom die ook de perzik voortbrengt. Zoete amandelen worden geschaafd, met of zonder vlies, of gehakt op de markt gebracht. Ze worden gebruikt in (zoete) gerechten maar ook bij de bereiding van marsepein en amandelspijs. Ook de olie wordt gebruikt: amandelolie is licht verteerbaar en geeft een delicate smaak aan dressings. Amandeleiwit wordt bij 90% van de gebruikers beter opgenomen dan koemelkeiwit.
Voedingswaarde pre 100 gram: 2478 kJ, 55 gram vet, 19 gram eiwit, 5 gram koolhydraten.
Cashewnoten:
Cashewnoten zijn de zaden van de tropische boom Anacardium occidentale en zijn romig van smaak. De noot wordt ook wel Bombaynoot of sesamnoot genoemd. De noten worden gepeld en geroosterd en dan zowel gezouten als ongezouten aangeboden. Ze zijn aan zeer veel gerechten toe te voegen, zowel hartig als zoet.
Voedingswaarde: 2625 kJ, 51 gram vet, 19 gram eiwit, 22 gram koolhydraten.
Walnoten:
Deze vruchten van de Juglans regia groeien ook in Nederland maar toch worden ze meestal gedroogd te koop aangeboden. Walnoten helpen bij het beschikbaar maken van ijzer uit Spinazie. Walnoten zijn zeer vet (68%! en daardoor maar beperkt houdbaar. De Pecannoot lijkt heel erg op de walnoot maar is 'fijner' van smaak en wordt meestal gesuikerd verkocht.
Voedingswaarde: 2940 kJ, 68 gram vet, eiwit 15 gram, 8 gram koolhydraten.
Hazelnoten
Groeien aan struiken die ook in Nederland zo'n 7 tot 9 meter hoog kunnen worden. De noten worden gepeld, schoongemaakt en gedroogd. Ook hazelnoten bevatten veel vet.
Voedingswaarde: 2940 kJ, 69 gram vet, 14 gram eiwit, 6 gram koolhydraten.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door bellafreyaIversun 12mg is a medication containing Ivermectin, widely used to treat parasitic infections in the body. It works by paralyzing and eliminating parasites,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
11 uur geleden -
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
3 weken geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Sumo safety bar goodmorning:
- 20kg 2x12
Erge stretch in hamstrings, hier even aan wennen, dus rustig opbouwen. Meer...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door Robertyhurier@@ Mehmet Oz CBD Gummies This now not handiest guarantees that you acquire the real product but also affords the introduced protection of a 90-day cash-returned...
-
Kanaal: Algemeen
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 70kg 4x
- 70kg 6x
Safety bar back extension:
- 40kg 3x
- 22.5kg 10x...-
3 dagen geleden -
-
door AndrewGichols@@Sam Malone CBD Gummies Combining these blessings makes Sam Malone CBD Gummies an attractive preference for everyone looking to shed excess kilos accurately...
-
Kanaal: Algemeen
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 80.5kg 13x
One legged calf raise:
- BW + 30kg 10x
- BW + 30kg 5x
Superset...-
6 dagen geleden -
-
door bufankaHow can buying members for Telegram be your secret to success in Europe?
In the world of instant messengers and social networks, Telegram has long...6 dagen geleden -
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTen eerste iedereen een erg gelukkig en hopelijk gezond nieuwjaar gewenst!
Training A
Safety bar squat:
- 111kg 2x...-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment