is dit een redelijk schema ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• is dit een redelijk schema ?

Dit is voor mij een reeel haalbaar eetschema De tijden zullen niet precies zijn

10:00 Brinta of havermout + whey weight gainer en proteine shakie

12:00 uur 2 boterhammen kaas

15:00 Yoghurt met muesli

18:00 avond eten : zal erg verschillend zijn zal iig letter op de nodige pastas en groenten

21:00 2 botherhammen met kaas of vlees. + weight gainer en proteine shakie

Ziet er niet zo indrukwekkend uit als sommige voedingsschemas die ik hier zie, maar ik ben beginner en niet zon hele grote eter ik vroeg me af ik zo een beetje in de goede richting zit en wat zou er eventueel echt bij moeten.....

Alvast onwijs bedankt

Groetjes

Je eet alleen tussen 10:00 en 21:00, tenzij je 13 uur per dag slaapt mis ik dus een paar uurtjes waarin je zou kunnen (en moeten) eten...
    Je eet uiteraard te weinig maar wellicht dat je in de loop van de tijd, als je hier eenmaal een gewend bent, meer eetlust krijgt.
    Zou voor nu proberen het op zijn minst nog wat meer uit te spreiden over de dag, op hetzelfde moment een weightgainer én een proteïne shake nemen is wat overbodig dus daar kun je alvast mee schuiven.
    Zorg ook dat je maximaal een uur voordat je naar bed gaat nog wat eiwitten neemt, het beste zou zijn wat kwark ofzo maar eventueel is een proteïne shake ook wel mogelijk, is sowieso beter dan niets natuurlijk.

Er zijn uiteraard nog veel meer verbeteringen mogelijk maar heb begrepen dat je het voor nu nog niet al te ingewikkeld wilt maken, heb dus geprobeerd alleen de belangrijkste dingen te noemen.

Comment

Allereerst Bedankt voor je snelle reactie

10:00 Brinta of havermout + proteine shakie

12:00 uur 2 boterhammen kaas

14:00 weight gainer

16:00 Yoghurt met muesli

18:00 avond eten : zal erg verschillend zijn zal iig letter op de nodige pastas en groenten

19:00 proteine shakie

21:00 2 botherhammen met kaas of vlees. + weight gainer en proteine shakie

23:00 weight gainer

Zo is ie iets aangepast lijkt dat er al wat meer op ?

Ik wil het inderdaad niet al te ingwikkeld maken, maar ik wil wel voldoende hebben om te kunnen groeien uiteraard en als iemand denkt dat dit niet voldoende is hoor ik dat ook graag hoor

Alvast bedankt

Comment

Zoals ik al eerder heb gezegd kun je pas weten of het genoeg is als je gaat rekenen, dus weten hoeveel je nodig hebt en weten hoeveel dit schema bedraagt.
        Ziet er verder al iets beter uit (om mee te beginnen dan), alleen kunnen twee weightgainers zo laat op de avond er wel voor zorgen dat je vetter wordt. Al die koolhydraten neemt je lichaam zo laat namelijk niet meer op en worden dus makkelijk omgezet tot vet.
        Die laatse om 23:00 moet je zeer zeker vervangen door een proteïne shake, of je die om 21:00 wilt nemen hangt van jezelf af. Je zou het een aantal weken kunnen proberen en zien hoe het voor je werkt.

Comment

Ik heb toch besloten als ik ervoor ga ga ik er goed voor en niet halfbakken Dus ik ga morgen goed inkopen doen

Dus ik hoop hiermee een volwaardig schema te hebben of in ieder geval goed in de richting te zitten:

10:00 Brinta of havermout + weight gainer

12:00 uur Bord rijst of pasta

14:00 proteine shakie+ 2 boterhammen met gebakken ei

16:00 Yoghurt met muesli+ weight gainer+ tonijn+

18:00 avond eten : zal erg verschillend zijn zal iig letten op de nodige pastas en groenten

19:00 noten

20:00: 3 Boterhammen met kipfilet

22:00: Kwark

23:00 proteine shakie

Mijn werktijden zijn zo dat ik niet overdreven vroeg op hoef te staan ik ga slapen om 0000 tot uurtje of 1000 met welke voeding zou ik die tijd het best kunnen overbruggen. En ik vroeg me af wat voor vis ik het best kan nemen en welke niet zo duur is want vis is over het algemeen vrij duur. ik heb nu even tonijn neergezet maar ik vind alle vis wel lekker.

Ik hoop dat ik zo goed in de richting kom voor een volwaardig schema

Ik hoop heel erg op op en aanmerkingen
          Alvast super bedankt

Comment

-10.00 welke weight gainer? is het al een goede combo proteïnen - KH shake? anders nog wat hoogwaardige proteïnen toevoegen.
            -12.00 proteïnen toevoegen, ik zou hier bijvoorbeeld je tonijn bij plaatsen
            -16.00 same as 10.00 hoe zit het met de proteïnen in je weight gainer? (vind ik maar een vieze combinatie muesli-yoghurt en tonijn jakkie)
            -19.00 noten had ik vroeger geplaatst op de dag maar aangezien je pas om 00.00 gaat slapen moet dat nog wel lukken om 19 uur.
            -23.00 welke proteïnen in je shake? (neem in ieder geval traag opneembare waar je lang mee kan)

2 stukken fruit mogen er ook zeker nog ingewerkt worden.
            Wat soorten vis betreft is er keuze genoeg, gewoon ff kijken naar eiwit/vet verhouding en het zoutgehalte een beetje in het oog houden. Tonijn is zo'n beetje de standaard dus daar zit je wel goed mee.
            Op welk uur van de dag train je?

Comment

Naar mijn menig gebruik je teveel proteïne en Whey shakes. Tracht het nodige calorieaantal te verkrijgen met gewoon voedsel. Zijn genoeg voorbeeldjes te vinden in de voedingsectie. Wat je wel kan doen is na je training een wheyshake drinken om je lichaam de nodige en op dat tijdstip de correcte voedingstoffen te geven voor een goed spierherstel.
              En zoals al gezegd je calorieinnamen stelselmatig verhogen, zo kan je meer en meer eten..
              Zorg dat je de nodige vitamientjes en de juiste vetten binnen krijgt.
              Grtz
              -Intellectuals solve problems, Geniuses prevent them....
              -2 know what we don't know
              -No Pain No Gain!

Comment

[QUOTE=niceguy024]Naar mijn menig gebruik je teveel proteïne en Whey shakes.
                /QUOTE]

@Grotesmurfie wat niceguy zegt zou natuurlijk kunnen kloppen kerel en dan stomp ik je miss nog meer eiwitten op in mijn vorige reply, maar ik nam (doe ik eigenlijk altijd) aan dat iemand die een schema post als eerste stap zn dagelijkse behoefte heeft uitgerekend en al een idee voor ogen heeft over hoe hij dat alles gaat verdelen over prot-KH-vet.
                Dat is uiteraard de eerste stap, mocht je dat niet gedaan hebben, doen dus!

Comment

erg bedankt voor de reacties. Ik ben inderdaad fruit vergeten erin te verwerken ik ga cker 2 stuks fruit nemen.. Ik ga whey shakes gebruiken ik weet niet precies hoe de proteine verhoudingen daarvan zijn aangezien ze morgen aankomen als het goed is want ik heb ze vorige week donderdag besteld

Ik heb net ff met vuistregels voor mezelf berekend wat ik nodig heb.

Totaal 2236 kcal
                  eiwit 167.7
                  koolhydraten 307.45
                  Vetten 37.3

Ik ben 1.74 lang en weeg 68 kilo.

Morgen ga ik alle inkopen doen en even precies kijken wat ik nodig heb.

maar ik vroeg me af de berekeningen die ik gemaakt hebt klopt dat een beetje en ga ik dat met dit schema redden als je het zo op het 1e gezicht ziet..

Alvast bedankt voor de reacties. Vind het trouwens echt tof dat op dit forum iedereen klaar staat voor elkaar... jammergenoeg weet ik er erg weinig van af zodat ik niet echt goed andere kan helpen maar wie weet in de toekomst

Groetjes
                  Last edited by Grotesmurfie; 09-04-2006, 20:23.

Comment

Quote Bocca
                    -16.00 same as 10.00 hoe zit het met de proteïnen in je weight gainer? (vind ik maar een vieze combinatie muesli-yoghurt en tonijn jakkie)

Haha jah ik had er nog niet eens zo overnagedacht maar yoghurt en tonijn lijkt met eigenlijk ook niet echt het einde Dus ik doe de tonijn zoals je zei naar 1200 bij de pasta lijkt me stuk beter plan

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X