voedings schema (special):D

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• voedings schema (special):D

haha ja man ik eet ook in de les maar wat kan ik het beste op school eten? neem aan dat ik geen groente ga meeneme ofweL:P? brood met pindakaas , chocola? kaas? of broodje kipcorn

hier mijn voedinschema , beetje eenvoudig mja

0.08 halfvollemelk met muesli/kwark 500 gram + appel

12.30 italiaanse bol met kaas/brood met pindakaas/brood met vlees(kalkoen,kip) + water

14.00 italiaanse bol met kaas/brood met pindakaas/brood met vlees(kalkoen,kip) +water

15.30 2 broodjes met pindakaas +1 bananen + melk

16.00 trainen

18.00 whey shake met melk 0.5 l

18.10 avond eten , wat de pot schaft , meestal iets met rijst en kip ofso en salade natuurlijk

20.00 fruit 1 appel , 1 sinasappel

22.30 bakje met kwark a 500 gram

behoefte is rond 2500 - 2900 is 2 x verschillend uitgekomen ,mja zoiets in ieder geval.
    ik ben in de bulk dus moet veel eten , dacht zelf aan 3500 kcal per dag

kan iemand eventueel iets verbeteren?

ik kom ongeveer op 4000 kcal met dit schema weet niet of dit goed of slecht is? soms eet iets meer en soms iets minder maar ik dacht dat ik te weinig groente eet? ben niet echt een liefhebber ervan mja, hoop dat dit genoeg is

met dit schema:

4000,1 kcal
    198.5 eiwitten
    494.9 koolhydraten
    106.45 vet <-- zit er teveel bovenop!! dit kan komen omdat pindakaas per 100gr 53.1grm vet heeft dus dit kan beter mischien achterwege laten , ik eet het wel alleen voor de training maar ik doe geen cardio , iemand tips?

(Gewicht: 82 KG Lichaamsvet: 16.98 % Vet Vrije Massa: 68.08 KG Basisbehoefte: 1633.9 kcal Sporttoeslag: 163.39 kcal Arbeidstoeslag: 816.95 kcal Sportieve Arbeidstoeslag: 300 kcal ------- Totale Dagelijkse Behoefte Energie: 2914 kcal Dagelijkse Behoefte Eiwit: 123 Gram Dagelijkse Behoefte Vet: 65 Gram Dagelijkse Behoefte Koolhydraten: 460 Gram)

ik weet niet of dit helemaal precies klopt maar dit kan ik gebruiken als richtlijn

hier nog ff trainings schema om het helemaal compleet te maken,

maandag : borst, triceps, benen, buik

dinsdag : rug, biceps, schouders, onderrug

woensdag: rust

donderdag:borst, triceps,benen, buik

vrijdag : rug, biceps, schouders, onderrug

volgens sommigen doe ik overtrainen , klopt dit???

grtz
    Last edited by ahmet; 16-04-2006, 17:49.
    Ik ben niet geboren om klein te zijn

Niks moet, maar hoe weet je nou of je genoeg eet als je niet weet wát je eet?
    En hoe weet je dan of je wel genoeg eiwitten binnen krijgt, of bv teveel koolhydraten of vetten?

Dat is juist het doel van een schema hè, zorgen dat je regelmatig eet maar vooral ook weten wat en hoeveel je eet. Je hoeft uiteraard niet iedere dag exact hetzelfde te eten maar dat schema dient iig wel als richtlijn...

Comment

jah dat heb ik ook gemerkt ja.. alleen ik zit op school ben meestal tot half 4 op school dus in die tijd kan ik niet echt iets eten behalve dan in de pauze..zal ik dan maar is een schema'tje gaan maken ? maar dan weet ik nog niet heo ik dat ga oplossen ''schoolprobleem''
      nja we zien wel verder als ik het gepost heb

grtz

Comment

nooit tussen uren op school?? ik volg een hbo studie. bij ons op school bestaan er niet eens pauzes.als ik veel uren achter elkaar heb ga ik gewoon tijdens de colleges eten..

Comment

ligt eraan welke opleiding je doet!

Probeer anders maaltijdrepen tussen de lesuren door als het echt niet anders kan en probeer vit c tabletten dan zoiezo in te nemen (wel een trage).

En anders gemixd groenten/vruchten sap ofzo.

Voor zover ik weet heb je 3 pauzes als je tot half 4 op school zit zorg er andrs voor dat je 's ochtends goed eet en dan in elke van de 3pauzes ook en dan 's avonds ook goed, dan heb je al 5 maaltijden..

Comment

Op school hebben we allemaal gezeten en terugkijkend durf ik gerust te stellen dat goed en regelmatig eten juist makkelijker is op school dan waar dan ook...
            Oké je zult het iets eenvoudiger moeten houden en veel met brood ofzo werken, maar dan kan het juist makkelijk ff snel tussen lessen in.

Comment

Originally posted by punani
              nooit tussen uren op school?? ik volg een hbo studie. bij ons op school bestaan er niet eens pauzes.als ik veel uren achter elkaar heb ga ik gewoon tijdens de colleges eten..
              Precies, ik doe ook HBO, heb ook niet echt pauzes. Eet gewoon tijdens de les als het niet anders kan. Heb ik echt schijt aan, als ik moet eten moet ik eten
              konuşma!, yap!

Comment

haha ja man ik eet ook in de les maar wat kan ik het beste op school eten? neem aan dat ik geen groente ga meeneme ofweL:P? brood met pindakaas , chocola? kaas? of broodje kipcorn

0.08 halfvollemelk met muesli/kwark 500 gram + appel

12.30 italiaanse bol met kaas/brood met pindakaas/brood met vlees(kalkoen,kip) + water

14.00 italiaanse bol met kaas/brood met pindakaas/brood met vlees(kalkoen,kip) +water

15.30 2 broodjes met pindakaas +1 bananen + melk

16.00 trainen

18.00 whey shake met melk 0.5 l

18.10 avond eten , wat de pot schaft , meestal iets met rijst en kip ofso en salade natuurlijk

20.00 fruit 1 appel , 1 sinasappel

behoefte is rond 2500 - 2900 is 2 x verschillend uitgekomen ,mja zoiets in ieder geval.

ik kom ongeveer op 4000 kcal met dit schema weet niet of dit goed of slecht is? soms eet iets meer en soms iets minder maar ik dacht dat ik te weinig groente eet? ben niet echt een liefhebber ervan mja, hoop dat dit genoeg is

met dit schema:

4000,1 kcal
                198.5 eiwitten
                494.9 koolhydraten
                106.45 vet <-- zit er teveel bovenop!! dit kan komen omdat pindakaas per 100gr 53.1grm vet heeft dus dit kan beter mischien achterwege laten , ik eet het wel alleen voor de training maar ik doe geen cardio , iemand tips?

(Gewicht: 82 KG Lichaamsvet: 16.98 % Vet Vrije Massa: 68.08 KG Basisbehoefte: 1633.9 kcal Sporttoeslag: 163.39 kcal Arbeidstoeslag: 816.95 kcal Sportieve Arbeidstoeslag: 300 kcal ------- Totale Dagelijkse Behoefte Energie: 2914 kcal Dagelijkse Behoefte Eiwit: 123 Gram Dagelijkse Behoefte Vet: 65 Gram Dagelijkse Behoefte Koolhydraten: 460 Gram)

ik weet niet of dit helemaal precies klopt maar dit kan ik gebruiken als richtlijn

hier nog ff trainings schema om het helemaal compleet te maken,

maandag : borst, triceps, benen, buik

dinsdag : rug, biceps, schouders, onderrug

woensdag: rust

donderdag:borst, triceps,benen, buik

vrijdag : rug, biceps, schouders, onderrug

volgens sommigen doe ik overtrainen , klopt dit???

grtz
                Last edited by ahmet; 14-04-2006, 11:24.

Comment

als je melk 's ochends nou eens vervangt voor yoghurt, maar het liefst kwark, en je brood naar donker ipv wit met van alles er in, en die chocolde???? is dat om je calorieen te verhogen??? nou niet bepaald een goed idee naar mijn mening, daarvoor heb je je junkdag...............
                  en in fruit zitten ook suikers dus teveel aan fruit gaat je lichaam die suikers ook omzetten.......
                  goeie training is a way of life

Comment

Originally posted by ahmet

8.00 halfvollemelk met muesli + appel + eiwitten
                    Tussen 8.00 en 12.30 ga je veels te lang zonder eten. Stop hier een maaltijd tussen en denk hier aan iets met kh en eiwitten
                    12.30 italiaanse bol met kaas/brood met pindakaas/brood met chocola + waterEen beter alternatief is volk brood. Chocolade is verkeerd. Denk aan kipfile en andere belegsoorten waarin veel eiwitten zitten.

14.00 italiaanse bol met kaas/brood met pindakaas/brood met chocola +waterZie hierboven.

15.30 4 broodjes met pindakaas +2 bananen + melk + eiwitten. Je eet wel heel erg machtig net voor de training moet ik zeggen. Je kunt dit verdelen over met andere maaltijden.

16.00 trainen

18.00 whey shake + suikers in de vorm van dextrose of banaan

18.10 avond eten , wat de pot schaft , meestal iets met rijst en kip ofso en salade natuurlijk Lekker

20.00 fruit 3 a 4 appels , 1 a 2 sinasappels, 1 banaan Veels te veel suikers voor dit tijdstip. Je kunt hier wat fruit verplaatsen naar de maaltijd dat tussen 8 en 12.30 moet komen. Verder zou ik op dit tijdstip 1 appel en 1 sinasappel nemen met eiwitten (vitamine C is nooit verkeerd)

weet niet op hoeveel ik kom met dit schema moet ik zo ff berekenen maar niet bepaald veel volgens mij? mis ook veel groente? ben niet echt een groente liefhebber , eet vooral veel fruit:d Je moet het idd uitrekenen ahmet anders weet je niet of je in de buurt komt van je behoefte. Daarnaast zijn groenten een vereiste (vezels, vitamines). 200 a 400 gr per dag is voldoende.

ik weet niet of dit helemaal precies klopt maar dit kan ik gebruiken als richtlijn Dit is iets wat jij het beste kan uitrekenen mede doordat jij precies weet wat je doet aan sport en andere activiteiten door de dag.

grtz
                    Echter moeten we niet vergeten dat ahmet een beginneling is dat net met een voedingschema aan de gang is. Je moet dus eerst wennen aan de regelmaat ervan en dus aan deze levenswijze. Dit is geen verkeerd starterschema en kan later nog eens in iets heel moois uitbreiden!

Comment

ik heb het een beetje aangepast en het is nu een stuk duidelijker..
                      kan iemand tips geven ?

Comment

0.08 halfvollemelk met muesli + appel

12.30 italiaanse bol met kaas/brood met pindakaas/brood met chocolade pasta + water

14.00 italiaanse bol met kaas/brood met pindakaas/brood met chocolade pasta +water

15.30 4 broodjes met pindakaas +2 bananen + melk

16.00 trainen

18.00 whey shake

20.00 fruit 3 a 4 appels , 1 a 2 sinasappels, 1 banaan

Ik zal je beetje proberen te helpen.
                        1ste maltijd: wat whey poeder erbij gooien voor de eiwitten.

2de en 3de maaltijd zou ik ook keer kalkoen of kip eropdoen en bij 1 maaltijd maar pindakaas. De chocolade pasta eruit gooien want die is nergens goed voor.

4de maaltijd 1banaan ipv 2 en kaas of vleeswaren erop doen.

na de training ook wat snele suikers eten dor middel van dextrose kan je halen bij de supermarkt.

20.00 veel te vceel fruit fruit moet jue over de dag eten niet meer savonds. Neem max 1 stuk fruit om deze tijd en neem wat yoghurt of nog een whey shake iets met eiwitten.
                        eat eat eat and look like a freak!

Comment

yep is aangepast
                          Last edited by ahmet; 14-04-2006, 16:44.

Comment

iemand nog ideen wat ik beter kan weglaten of erbij doen?

Comment

Originally posted by wendynr1
                              als je melk 's ochends nou eens vervangt voor yoghurt, maar het liefst kwark, en je brood naar donker ipv wit met van alles er in, en die chocolde???? is dat om je calorieen te verhogen??? nou niet bepaald een goed idee naar mijn mening, daarvoor heb je je junkdag...............
                              en in fruit zitten ook suikers dus teveel aan fruit gaat je lichaam die suikers ook omzetten.......
                              sochtend vervangen voor kwark wendy ?

hij kan het beter als laatste maaltijd nemen ivm de traag opneembare eiwitten, voor de rest heb je gelijk, van wit naar donker brood etc.

oja mehemt nog een tip, mocht je nou een goede aanbieding van omega 3 vet capsules tegen komen vooral kopen dan.
                              en dan savonds bij je kwarkje nemen, zo zorgen de vetten er ook voor dat de kwark wat langzamer word opgenomen, is ook weer fijn voor de nacht !
                              Last edited by O.G.; 29-06-2006, 19:43.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X