Bulkingcycle

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bulkingcycle

Heren,

Het onderstaande schema is mijn bulking voedingsschema. Het is opbouwend bedoeld per week, dus met elke week doe ik er iets bij zodat ik blijf groeien en niet ergens in week x blijf haken. Tenminste, dat is de bedoeling

Op het moment ziet het er als volgt uit, echter is ie nog niet helemaal af. Maar ieder commentaar is welkom, zodat ik met jullie hulp mijn voedingsschema kan perfectioneren.

6.30 maaltijd 1
    0,5 l magere melk
    50 gr brinta
    5 bruine boterhammen
    10 kipfilet (beleg)
    2 ei-eiwit
    50 gr rozijnen

72,42/ 159,69/ 16,31 E/K/V kcal 1075,23
    10.00 maaltijd 2
    2 bruine boterhammen
    50 gr kaas 20+
    50 gr zalm
    250ml jus de orange

33,25/ 47,5/ 15,25 E/K/V kcal 460,25
    13.00 maaltijd 3
    50 gr zilvervlier rijst
    2 bruine boterhammen
    4 kipfilet (beleg)
    1 appel

16,59/ 72,63/ 7,95 E/K/V kcal 428,23
    16.00 maaltijd 4
    40 gr Whey pro
    75 gr kipfilet (borst)
    25 gr mais (blik)

49,97/ 7,23/ 2,13 E/K/V kcal 247,97
    18.00 maaltijd 5
    100 gr biefstuk
    75 gr pasta (tagliatella)
    ?? gr pasta saus
    100 gr komkommer
    100 gr tomaat

35,52/ 90,87/ 6,15 E/K/V kcal 426,78
    20.30 maaltijd 6
    30 gr Weight Gainer
    50 gr kipfilet (borst)
    2 ei-eiwit

36,72/ 22,14/ 1,22 E/K/V kcal 246,42
    22.00 maaltijd 7
    0,25 l magere melk
    25 gr brinta
    1 ei-eiwit
    40 gr Proteine 80 XXL

49,66/ 30,22/ 2,55 E/K/V kcal 333,47

Totaal aantal kcal per dag bedraagt zo'n 3200kcal. Stat's op het moment is 80kg, 13,7% bf, 1.80m

edit: totaalplaatje 294,13/ 394,76/ 50,56 E/K/V
    in % 36,64/ 51,64/ 14,17

heb er nie zo veeel verstand van behalve dat er redelijk wat naar binnen gaat maar voor de meeste is dit 'normaal'
    on the road to get huge

Comment

Ben dan wel geen heer maar goed...

Wat is je behoefte?
      Weet niet of je in een kuur zit ofzo maar vind dat je wat hoog in je eiwitten zit, is 3,5 gram per kilo. Vooral de hoeveelheid eiwit in de eerste maaltijd is zwaar overdreven.
      Je zit ook wat laag in je vetten en dan met name de goede vetten, zou liever wat meer onverzadigde vetten zien uit bv vis of olie.
      Ziet er verder heel behoorlijk uit.

Comment

Ik heb gezien dat maaltijd 3 weinig eiwitten bevat, dus van maaltijd 1 gaat wat eiwitten naar maaltijd 3. Verder is je stofwisseling in de ochtend het snelst. Het is dan ook goed dat je daar je grootste maaltijd nuttigt. Dit heb ik in de cut gedaan en beviel mij prima.

Behoefte is 3000kcal per dag. Start is 3200kcal en opbouwend, ik ga aan het einde van ieder wk kijken hoeveel ik het ga opkrikken. Ik verricht kantoor werk dus ben voorzichtig in mijn vetten. 15% vet is een goede start, verder zal ik het niet snel opvoeren.

De schema gaat gepaard in een kuur, ja.

Comment

Wat eiwitten naar maaltijd 3 lijkt me een goed idee.
          Verder ziet het er goed uit vind ik.

Greets...
          Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Originally posted by Suat
            Ik verricht kantoor werk dus ben voorzichtig in mijn vetten. 15% vet is een goede start, verder zal ik het niet snel opvoeren.
            15% vet is echt het absoluten minimum wat je binnen moet krijgen. Ik zou je aanraden om niet te bang te zijn voor (gezond) vet en dit te verhogen. 20-25% vet zitten de meesten op.
            Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

3.5 gram eiwit per kg kan perfect er zijn wel meer mensen die dit doen.

Comment

Zijn ook wel meer mensen die van bruggen afspringen maar wil nog niet zeggen dat het zinnig is...
                Het is zeker voor een naturel gewoon erg veel en de vraag is of het enig nut heeft en meer oplevert dan een opdonder voor je lichaam. Volgens mij dus niet, het teveel aan eiwit zal ofwel opgeslagen worden als vet of gebruikt worden als energiebron en dat schiet helemaal niet op, daar zijn koolhydraten nu eenmaal veel beter voor geschikt.

Comment

2,5-3 gr eiwit per kg lichaamsgewicht moet je tot je nemen in een bulkkuur.

Comment

Jullie zeggen het getal dat jullie is voorgeknabbeld maar ik wil wedden dat jullie nooit iets anders hebben geprobeerd?

Hoe kan je nu zeker weten dat je lichaam X aantal eiwitten nodig heeft door een paar formules.. zijn die formules perfect opgestemd op je lichaam ik dacht het niet.

Ik weet ook iemand die zeer weinig eiwitten eet (-100 gram perdag) en perfect groeit, het is voor iedereen anders mensen
                    Last edited by Santino88; 11-07-2006, 18:13.

Comment

Is ook een richtlijn, 3 gram per kg vvm.
                      Zeker als iemand in een kuur zit.
                      Verder is het net als met veel andere dingen kijken wat het voor je doet.

Greets...
                      Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

In zijn eerste maaltijd krijt 'ie ruim 70 gram eiwit binnen.. Ditis toch veel te veel?? je lichaam kan toch max 40 gram eiwit per 2 uur verwerken??

Correct me if i am wrong..

Comment

ik vind het geen slecht schema, wat hoog in eiwitten maar dat hebben de meeste al aangegeven, je zit dus 200 boven je onderhouds nivo, ik zou het hierhouden dit is een prima hoogte, en als je zwaarder word langzaam omhoog schroeven zoals je zelf al zei, ik zou dit alleen niet van week tot week doen. maar dat is jou keuze. en nog iets zit je aan de juice? dit hoef je niet te beantwoorden maar als dat zo is zou ik gewoon 500 a 600 boven je onderhouds nivo gaan omdat je dan toch veel meer kunt groeien.

hoeveel gram eiwitten je nu echt nodig hebt is blijkbaar een heel moeilijk onderwerp en de gedachtes hierover zijn ook erg verschillend ik kan alleen maar zeggen dat je er echt niet veel nodig hebt, deze zijn gewoon overhyped, zeker voor een naturel.

later
                          beste tip in de wereld : leer van je fouten :P

Comment

Deze schema zal gepaard gaan met een kuur. De kcal voer ik op naar behoefte, ik zie dat wekelijks aan. De eerste maaltijd bevat iets minder dan 70gr eiwitten (na aanpassing). Ik weet dat het veel is, maar een schema is iets om naar toe te werken. In het dagelijks leven met werk en al, is het heel erg moeilijk om je volledig aan je voedingsschema te houden. Ik kan nl niet zo maar weg wanneer ik wil om te eten. Ik streef er naar om deze schema te doen. En zal mijn best doen om dit ook te realiseren.

1,2-1,5gr eiwit per kg lichaamsgewicht doet zijn werk al. Maar in een kuur denk ik toch dat je meer nodig hebt voor optimale groei.

Comment

Nou ja omdat het aan de heren gericht was toch maar een reply van mij dan

Succes met je schema, gaat goed komen, ziet er zoals ik al zei goed uit
                              Sponsored by:
                              Inshapesupplements

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X