mijn eerste voedings schema hoop op veel tips

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• mijn eerste voedings schema hoop op veel tips

leeftijd: 21
    Lengte: 185 cm
    Gewicht: 80 kg
    train dagen: 5 dagen in de week
    Behoefte Kcal (volgens eetmeter): 3500 kcal
    Doel: spiermassa kweken

Dit is mijn voedingsschema voor maandag t/m zaterdag want dan moet ik werken vandaar 5 uur s'morgens. Voor de zondag moet ik nog iets zien te verzinnen want dan word ik niet zo vroeg wakker.

Ontbijt 5 uur
    4 bruine boterhammen met 8 kipfilet
    shake 23.8g eiwitten

om 9 uur
    3 bruine boterhammen met rundrookvlees
    1appel

Tussendoor 11 uur
    appel

lunch 12.30
    3 bruine boterhammen met 8 kipfilet
    Shake 23.8g eiwitten

Avondeten 17.00
    aardappelen met groenten en vlees

TRAINEN
    direct na trainen shake 23.8g eiwitten
    1 banaan

Tussendoor ’s avonds voor slapen
    kwark

nou dit is hem en ik begin ook weer met creatine maar wanneer op de dag zou ik die dan het beste kunnen nemen

Tussen de lunch en het avondeten moet je ook wat gaan eten. De tijd tussen die 2 maaltijden is te groot En je mag best wat meer fruit nemen

En je moet je eerst voostellen op de juiste topic.
    Last edited by kees; 02-01-2007, 20:55. Reason: tip geven , eerst voorstellen.
    een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

dus ik moet bijvoorbeel tussen de luch en avond eten

een banaan en een appel ofzo iets

Comment

dat zou je kunnen doen. Maar je moet wat meer eten als alleen fruit opdat moment. Fruit bevat veel enkelvoudige koolhydraten. Probeer het te combineren met volkoren produkten, deze bevatten langzame meervoudige koolhydraten. Ook moet je zorgen dat je er dan eiwitten bij eet.
        Probeer elke 2 á 3 uur te eten. Z`on maaltijd moet dan zowel eiwitten koolhydraten en vetten bevatten.

Doe je zwaar werk? Als dat zo is dan is 3500 Kcal misschien nog wat aan de krappe kant. Om een anabole omgeving voor je spieren te creëren heb je een calorie overschot nodig.
        gr

Comment

ik doe best zwaar werk ik werk in de bouw als
          gibobouwer (binnemuren van huizen maken )

dus ik zou dan op da tijdstip die fruit kunnen eten en ook nog 3 bruine boterhammen met kaas ofz

Comment

Zit idd soms veel te veel tijd tussen de maaltijden. Het is ook allemaal nogal eenzijdig, zou proberen voor wat meer variatie te gaan.
            Je behoefte heb je genoemd, maar wat zijn de totalen van dit schema? Is anders nog niet duidelijk of het genoeg is.
            Probeer het totaal aantal kcal ook ff te verdelen in koolh/eiw/vet dan is er wat meer over te zeggen. Volgens mij zit je namelijk sowieso veel te laag in je vetten.

Lees ook dit topic staat vast nuttige informatie voor je in.
            Staat onder de regels die je hopelijk inmiddels ook hebt gelezen...

Comment

Zit inderdaad veel tijd tussen de maaltijden, hier moet je echt wat aan doen. Het is juist de bedoeling om tussen de 2-3 uur een maaltijd te nuttigen zodat er een constante aanvoer van voedingstoffen is. Dit zorgt voor een constantere lijn van je bloedsuiker spiegel. Hoe minder schommelingen daarin hoe beter.
              Verder moet elke maaltijd uit kh,e, en vetten bestaan. Dus niet alleen een appel als maaltijd.

gRtz.
              Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Zo nu ik. Zal ik je eens wat zeggen ik denk dat je met dit eetscema nog geen eens aan de 2500 kcal zit.
                Ga het niet uitrekenen dat moet jezelf maar doen, maar zou het wel doen als ik jou was.

Comment

Vind het ook wat weinig voor een massa schema. Je kan ook proberen om je calorie inname per week te verhogen aangezien ik uit de titel van de post opmaak dat dit je eerste voedingsschema is. Op deze manier kan je lichaam wennen aan de toch wel grote hoeveelheid caloriën die je uiteindelijk binnen moet gaan krijgen.

Reken uit waar hoeveel caloriën inzitten en probeer meer eetmomenten in te lassen. Om de 2,5 a 3 uur een echte maaltijd met voldoende eiwitten koolhydraten en vetten.

Succes!
                  Groei, Groeier, Groeist

Comment

Originally posted by kees View Post
                    je mag best wat meer fruit nemen

En je moet je eerst voostellen op de juiste topic.
                    hoe kom je daar nou bij ??

hij eet al 3 stukken fruit op een dag is genoeg

probeer elke 2 -3 uur te eten maar die tip zal er nu wel in zitten denk is

als ik zo naar je werk kijk zou ik het er zo op durven te gokken dat jou BULK behoefte tussen de 4000 en 4500 kcal zal liggen en daar kom je met dit schema nog laaaang niet aan miss dat je ergens tussen de 2500 en 3000 zit nu (kan niet goed schatten aangezien je avond maaltijd er zo duidelijk bij staat...not)

kijk bij andere schema's en trek je eigen conclusie
                    Who's the Chef

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X