tonijn rijst steak

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by flashman View Post
    als je de tonijn compleet gaar bakt (bijvoorbeeld in de oven) wordt de vis ontzettend droog, dan kun je net zo goed een blik open draaien. Tis hetzelfde als een biefstuk (steak) die zijn doorbakken ook niet te vreten.

2-3 minuten op hoog vuur aan elke kant bakken is meer dan genoeg (~2 cm dik, de vis), op laag vuur nog een beetje garen mocht je het te "rauw" vinden.
    ja maar ik bedoelde ook niet dat je het helemaal droog bakt in de oven, ik bedoelde alleen dat als je het graag in de oven wilt doen je het op die manier kan doen, en natuurlijk zoals je zegt moet je het niet te lang in de oven doen =) , mja je moet zoiezo vis nooit te lang bakken o.i.d. want als je het tot bijna gaar bakt (medium, wel done of w/e) als je de vis even laat rusten daarna gaart die ook nog een beetje door.

trouwens dit geld zoiezo voor al het rode vlees (even buiten de vis om) moet je dit altijd de helft van de tijd dat je het gegrild of gebakken hebt, laten rusten.

Comment

Twee minuutjes op het bord laten liggen voordat je gaat eten dus?
      Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
        Twee minuutjes op het bord laten liggen voordat je gaat eten dus?
        zoiets ja, maar het ´´hoeft´´ niet bij vis.. alleen tonijn is een rode vis ..dus het kan helpen voor het verdelen van de sappen en dus ook de smaak.

zoiezo bij al het rode rundvlees, altijd ff laten staan. en op kamer temperatuur laten komen voor het bakken.

maja zoals ik al zij..dit alles is aan jullie om wel of niet te doen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X