spinazie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• spinazie

jullie kennen allemaal wel spinazie. ik doe het meestal bij mijn rijst met kip. ideaal vind ik het omdat het lekker smaakt en omdat het heel weinig calorien bevat. nu is mijn vraag aan jullie wat zijn nog meer producten, groente of dergelijke die op spinazie lijken, dus naast lekker maar weinig kalorien bevatten en nauwelijks energetische waarde hebben.....ik zoek nog een iets lekkers voor bij mijn spaghettie met kip.....tomatensaus bevat nog te veel suikers.......

broccoli
    selder
    the one and only tabata overlord

Comment

Selderij is zelfs zeer kcalarm, het heeft een negatief aantal kcal. De energie die het kost om te verteren is hoger dan de energie die het levert.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Volgens mij zijn alle groente redelijk low Kcal.
        Who's the Chef

Comment

Je kunt praktisch alle groentes onbeperkt en ongestraft eten omdat ze lowcarb zijn. Je kunt wel selectief zijn..en dat moet je ook om zo veel mogenlijk van alle goede dingen die groentes je te bieden hebben te profiteren. Eet elke dag wat anders.

Je hebt zelfs groentes die je oestrogeen onderdrukken en je testosteron meer vrij spel geven. Ik had daar ooit eens een topic over gestart naar aanleiding van een artikel dat ik gelezen had. In de Sport & Fitness editie van deze maand staat er nog een artikel over te lezen. Champignons, selderij en alle kruisbloemige groentes (alle koolsoorten en spruitjes) vallen onder deze groep.
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Aaah van daar de uitdrukking hij groeit als kool
            Who's the Chef

Comment

bedankt voor jullie reacties, maar wat zou ik bij mijn spahetti met kip kunnen doen, toch niet broccoli en selderij?

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                Je kunt praktisch alle groentes onbeperkt en ongestraft eten omdat ze lowcarb zijn. Je kunt wel selectief zijn..en dat moet je ook om zo veel mogenlijk van alle goede dingen die groentes je te bieden hebben te profiteren. Eet elke dag wat anders.
                Hier staat je antwoord
                Who's the Chef

Comment

Ik haal even een oud topic naar boven omdat hier iets in staat over tomatensaus, wat nog altijd een groot raadsel is voor mij.
                  Je zegt dat tomatensaus teveel suiker bevat, als je nu de tomatensaus pakt met de minste calorrien (30 kcal), en op de verpakking (vaak de biologische) staat bij ingredienten geen suiker, is het dan toch slecht? het bevat dan toch per 100 gram ongeveer 5 gram kh, waarvan 3 gram uit suikers. Maar er is geen suiker toegevoegd dus zijn dit toch slechte suikers?

Comment

brocolli, bloemkool, asperges, verse sperziebonen
                    I don't eat steroids for breakfast, but thanx for asking

Comment

je overdrijft. gevarieerd groenten eten is gewoon heel erg gezond. de vitamines en antioxidanten zijn erg goed voor je. de kcal die ze leveren zijn verwaarloosbaar.
                      koop geen tomatensaus maar gebruik verse tomaten. punt.

let gewoon op met groenten die eigenlijk geen groenten zijn maar peulvruchten. die leveren wél veel KH. zoals erwten en sperzie of snijbonen.

als je dan toch wil flippen op calorieën eet dan sla, komkommer, courgette, aubergine,asperges, champignons,broccoli of bloemkool.

Comment

Originally posted by svoboda View Post
                        je overdrijft. gevarieerd groenten eten is gewoon heel erg gezond. de vitamines en antioxidanten zijn erg goed voor je. de kcal die ze leveren zijn verwaarloosbaar.

let gewoon op met groenten die eigenlijk geen groenten zijn maar peulvruchten. die leveren wél veel KH. zoals erwten en sperzie of snijbonen.

als je dan toch wil flippen op calorieën eet dan sla, komkommer, courgette, aubergine,asperges, champignons,broccoli of bloemkool.
                        denk dat je een beetje overdrijft.

sperziebonen: per 100 gr. 36 kcal. koolh. 6 gr.
                        snijbonen: per 100 gr. 18 kcal. koolh. 2

erwten daar in tegen wél.
                        I don't eat steroids for breakfast, but thanx for asking

Comment

Originally posted by brainiac View Post
                          denk dat je een beetje overdrijft.

sperziebonen: per 100 gr. 36 kcal. koolh. 6 gr.
                          snijbonen: per 100 gr. 18 kcal. koolh. 2

erwten daar in tegen wél.
                          Erwten bevatten veel zetmeel en zijn vergelijkbaar met aardappelen.
                          Wortelen leveren ook weer wat meer kcal en ze bevatten ook meer suikers.
                          Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by svoboda View Post

Dus als ik tomaten koop en die zelf pureer is het wel prima?
                            En wat als ik dan tomatenblokjes koop in blik?

Comment

Originally posted by maxime View Post
                              Dus als ik tomaten koop en die zelf pureer is het wel prima?
                              En wat als ik dan tomatenblokjes koop in blik?
                              kijk dan wat er achteraan dat blik staat?
                              The iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told you're a god or a total basterd. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. It never freaks out on me, never runs.
                              Welcome To The Brotherhood Of The Iron!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X