Ik maak meestal een goede tonijnsalade, heb vandaag geprobeerd om zomaar een blikje op boterhammen weg te krijgen, maar dat vond ik niet zo top. Vandaar dat ik mijn salade hier post, weet niet of het in voedingsschema's past maar het is verdomd lekker
. Ik maak dit meestal klaar als ik geen zin heb om te koken en 's middags al thuis ben (kan ik lekker in de middag en in de avond er wat van eten
).
Klein blikje maïskorrels (neem meestal die van bonduelle blikje van 300 gram).
Blikje tonijn in water.
Halve komkommer.
2 tomaten.
2 gekookte eieren.
Dan afhankelijk van wat je lekker vindt de volgende producten in de mate die jou bevalt toevoegen. Dit is wat ik ongeveer doe:
Mayonaise, 2 eetlepels.
Beetje sambal, ik houd zelf wel van pittig eten..
Eventueel een beetje mosterd.
Peper.
Komkommer en tomaat in kleine stukjes snijden, dan de eieren klein maken. Tonijn en mais even uit lekken, vervolgens alles in een schaal gooien.
Dit allemaal goed door elkaar mengen met de sauzen erbij en dan heb je echt een enorm lekkere salade, ik doe het meestal op een stokbrood. Als er mensen komen eten kun je het ook prima gebruiken als voorgerecht met een ciabatta brood uit de oven.
![Yoint](https://forum.bodynet.nl/olduploads/emoticons/yoint.gif)
![Stick Out Tongue](https://forum.bodynet.nl/images/smilies/tongue.gif)
Klein blikje maïskorrels (neem meestal die van bonduelle blikje van 300 gram).
Blikje tonijn in water.
Halve komkommer.
2 tomaten.
2 gekookte eieren.
Dan afhankelijk van wat je lekker vindt de volgende producten in de mate die jou bevalt toevoegen. Dit is wat ik ongeveer doe:
Mayonaise, 2 eetlepels.
Beetje sambal, ik houd zelf wel van pittig eten..
Eventueel een beetje mosterd.
Peper.
Komkommer en tomaat in kleine stukjes snijden, dan de eieren klein maken. Tonijn en mais even uit lekken, vervolgens alles in een schaal gooien.
Dit allemaal goed door elkaar mengen met de sauzen erbij en dan heb je echt een enorm lekkere salade, ik doe het meestal op een stokbrood. Als er mensen komen eten kun je het ook prima gebruiken als voorgerecht met een ciabatta brood uit de oven.
Comment