Brinta/havermout koek

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by jake22 View Post
    Ja ga ik ook doen.

Ben alleen bang dat als ik hele pan volgooi en ik die koek in de ijskast zet dat dat ei wat erin zet snel bederft en de koek dus niet meer verantwoord te eten is..
    Mwoah, als je hem goed bakt lijkt het me geen probleem. Ik bewaar zelf gekookte eieren een week in de koelkast (en ja, ik eet ze dan ook nog op) en niks aan het handje.
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Pinada View Post
      Mwoah, als je hem goed bakt lijkt het me geen probleem. Ik bewaar zelf gekookte eieren een week in de koelkast (en ja, ik eet ze dan ook nog op) en niks aan het handje.
      Okee, dan wordt dit hopelijk de eerste keer dat ik havermout in mijn buik krijg.

Ga het zo in de praktijk brengen.

Laatste vraag: Gezien ik havermout zo vies vind zit ik te denken om het eerst te blenden of te koken of te koken en te bleden alvorens ik het bij de eieren, melk en pindakaas doe. Doen ofniet?
      Stats: 1.87, 90kg, 15.3% vet

Comment

Okee, dan wordt dit hopelijk de eerste keer dat ik havermout in mijn buik krijg.

Ga het zo in de praktijk brengen.

Laatste vraag: Gezien ik havermout zo vies vind zit ik te denken om het eerst te blenden of te koken of te koken en te bleden alvorens ik het bij de eieren, melk en pindakaas doe. Doen ofniet?
        Wat vind je vies? Het feit dat het vlokken zijn of echt de smaak? Want met blenden verander je de smaak natuurlijk niet. Ik zou het eerst zonder blenden proberen. Denk dat door de pindakaas en dergelijke de smaak al voldoende verbloemd wordt. En anders ook eens spelen met kruiden (bijvoorbeeld kaneel erbij doen).
        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

best lekkere koek
          raad alleen aan eerst de eieren toe te voegen en dan langzaam scheutjes melk
          op deze manier krijg je m op goeie dikte
          aangezien meer mensen hier zegge dat t beslag te dun werd :P
          ga m zeker wat vaker maken

groetjes aischa

Comment

Originally posted by aischa View Post
            best lekkere koek
            raad alleen aan eerst de eieren toe te voegen en dan langzaam scheutjes melk
            op deze manier krijg je m op goeie dikte
            aangezien meer mensen hier zegge dat t beslag te dun werd :P
            ga m zeker wat vaker maken

groetjes aischa

Hoe heb jij hem precies gebakken?

Ga hem zo bakken namelijk, was zostraks in slaap gevallen.

Net weer wakker.

Maarja komt door ziekzijn.
            Stats: 1.87, 90kg, 15.3% vet

Comment

Iemand een idee waarom hij 5 ei eiwitten doet en 2 hele eieren?

Zit zelf te denken aan 3 eieren, 100g havermout, wat melk en pindakaas

Kan dit in een gewone koekenpan? mijn kleinste koekenpan heeft namelijk een diameter van zeg 30cm, dus ik ben bang dat die koek wel heel dun en groot wordt dan, een soort vieze pannekoek. :P

TIPS?

die mix van eiwitten en hele eieren is omdat in die hele een dooier zit wat de koek meer zal doen samenhangen, noem het de cement.
              if the sky is the limit....then there is no sky for me.....

Comment

BUmpje,

Vandaag deze weer is geprobeerd.

de eerste kreeg ik nog wel weg, denk dat hier wat minder havermout inzat.

de 2de was echt droog. heb er nog wat stroop overheen gedaan maar was niet te doen. volgende keer wat beter schudden net voordat ik het in de pan schenk.

ingrediënten gebruikt :
                3 eieren
                scheutje melk
                +- 55 gram gemalen havermout

totaal van +- 450 kcal mooie maaltijd.

desalniettemin prima om weer is te eten

Comment

Havermout eerst bereiden zoals je het normaal doet (dus opwarmen in melk of water), zonder eigeel, en met een beetje kwark (eetlepel ofzo maakt t al smeuïger), bakpoeder en evt met een scoop whey, smaakt t al heel anders.

Oh enne ken je die ronde vormpjes die je in de pan kan doen voor bv een omelet? Als je hem daarin op laag vuur bakt wordt t ook steviger
                  Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Klinkt leuk om te proberen... Nice bump
                    Een dag niet getraind...

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                      Havermout eerst bereiden zoals je het normaal doet (dus opwarmen in melk of water), zonder eigeel, en met een beetje kwark (eetlepel ofzo maakt t al smeuïger), bakpoeder en evt met een scoop whey, smaakt t al heel anders.

Oh enne ken je die ronde vormpjes die je in de pan kan doen voor bv een omelet? Als je hem daarin op laag vuur bakt wordt t ook steviger
                      zal het van de week eens met een schep kwark proberen ipv melk =) bedankt.

normaal warm ik de melk op en gooi dan pas de havermout erbij, dit recept zit denk ik net 50ml melk in weet niet of dat dan echt zoden aan de dijk zet met eerst opwarmen. maar ik ga het meenemen en mee aan de knutsel =)

Comment

Haha dat is wel weinig ja. Als je iets meer doet en je laat het daarna doorkoken (zodat een deel verdampt totdat het dik/papperig genoeg is) moet je er ook op uit kunnen komen. Maar dat is weer zon gedoe (weet niet hoe het met jou zit, maar ik vind het met koken enzo al snel teveel werk )
                        Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

ja vindt ik ook, ben niet zo´n keukenprins. moet er morgen echter toch weer aan geloven om wat bakjes macaroni klaar te maken.

kan het wat langer laten staan voor de papperigheid, de vorige keer had ik het met brinta gedaan echter dat kreeg ik op een gegeven moment niet echt meer in een dunne pannenkoek gegoten.. maar ga i.i.g. de tip van kwark proberen.

ik heb ze overig wel met eigeel. kan de kcal gebruiken

Comment

Heb dit ontbijt vandaag gemaakt, en was top!!! Gelijk ook voor morgen vroeg gemaakt voor onderweg naar mijn werk!!! Top om dit te posten!!!!

Comment

even een korte vraag tussendoor, ik heb ook in het verleden zulke koeken gemaakt, maar deed ze toen altijd in de oven op een groot blad, zou dat ook bij deze kunnen of niet?
                              You don't quit when you're tired.
                              You quit when you're done.

Comment

geen aanrader hahahaha is meer pannenkoek dan koek gf 6 eitjes..

mislukte.jpgmislukte23.jpg
                                Last edited by mohwhip; 22-10-2013, 18:59. Reason: .
                                Daar boven op de berg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X