Brinta/havermout koek

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dat ziet er lekker uit Punani, dat ga ik ook maar eens proberen te maken.
    Jambo.

Comment

Wat zit er in jou recept kwa eiwit,koolhydraat,vette punani??

Grt R

Comment

vanaaf maar ff proberen

Comment

weet je het zeker ??

de koeken zijn al wel erg oud nu onderhand hoor
          Who's the Chef

Comment

Originally posted by punani View Post
            moet zeggen heeft me goed gesmaakt die brinta,ei shit. ha dalleen het recept aan gepast.
            12ei
            200 gram brinta
            4scheppen whey ewit ipv zoetstof
            melk
            rozijnen

bakt niet echt ideaal maar smaakte super. was weere wat anders dan rijst met tonijn.grts
            Mag ik vragen waarom je whey erbij doet,puur voor de smaak?! Want de eiwitten gaan toch verloren waarneer je het blootstelt aan hoge temperaturen (het bak proces)?

Verder lijkt het mij idd geen verkeerd recept, ook maar eens proberen. Lijkt me ideaal voor op school.

P.S. hoe zit het met de houdbaarheid? In verband met de hoeveelheid te bakken?

Comment

Originally posted by Surfsoul View Post
              Mag ik vragen waarom je whey erbij doet,puur voor de smaak?! Want de eiwitten gaan toch verloren waarneer je het blootstelt aan hoge temperaturen (het bak proces)?

Verder lijkt het mij idd geen verkeerd recept, ook maar eens proberen. Lijkt me ideaal voor op school.

gast deze topic is van 3 jaar terug

Comment

klopt en toch reageer jij er op, ik zet hem gewoon ff voort

Comment

Kga ze denk ook is proberen te maken ..
                  Stats: 1.78 / 70 Kilo / 12 % Mood: Bulking op 3900 Kcal Overige Stats: DL: 5*110 / BP: 5*70 / Below Par. Squat 5 *90

Comment

Originally posted by Surfsoul View Post

De wei kan inderdaad niet goed tegen verhitting. Lactose beschermt hiertegen, maar betwijfel of dat scheutje melk genoeg lactose levert om de wei te beschermen. Beter zou het zijn als je ze vriesdroogde, maar zou niet weten of dat gaat met deze dingen.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Vriesdrogen..die techniek ken ik niet in iedergeval bedankt voor de info.

Comment

Originally posted by Iglesi View Post
                        gast deze topic is van 3 jaar terug
                        En wtf maakt het uit dat deze topic 3 jaar oud is? Hij opent tenminste niet een heel nieuw topic voor een klein vraagje zoals de meeste beginners op het forum.

Ontopic: wel intressant, misschien maar eens maken.

Comment

Vind deze bump ook niet erg.
                          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by Marcos View Post
                            ingredienten:
                            -5 ei-eiwitten
                            -2 heel ei **** ****
                            -scheutje melk
                            -100 tot 150gr Brinta of havermout
                            -eventueel wat rozijntjes of iets derg. door beslag doen
                            -zoetstof/pindakaas naar smaak

Alles bij elkaar mengen zodat het een vrij dikke pap is.
                            Pannetje met wat olie of boter warmen Het beslag in de pan verdelen en aan beide kanten bakken(zorg dat de koek niet te dik wordt).

Goed ontbijt, maar ook goed om mee te nemen

Iemand een idee waarom hij 5 ei eiwitten doet en 2 hele eieren?

Zit zelf te denken aan 3 eieren, 100g havermout, wat melk en pindakaas

Kan dit in een gewone koekenpan? mijn kleinste koekenpan heeft namelijk een diameter van zeg 30cm, dus ik ben bang dat die koek wel heel dun en groot wordt dan, een soort vieze pannekoek. :P

TIPS?
                            Stats: 1.87, 90kg, 15.3% vet

Comment

Originally posted by jake22 View Post
                              Iemand een idee waarom hij 5 ei eiwitten doet en 2 hele eieren?

Zit zelf te denken aan 3 eieren, 100g havermout, wat melk en pindakaas

Kan dit in een gewone koekenpan? mijn kleinste koekenpan heeft namelijk een diameter van zeg 30cm, dus ik ben bang dat die koek wel heel dun en groot wordt dan, een soort vieze pannekoek. :P

TIPS?
                              Maak je toch gewoon wat meer van het spul, zodat het een dikkere koek is?

Wat betreft die eieren, geen idee. Wellicht omdat de beste man niet 'zoveel' vet wilde? Probeer het eens gewoon met drie hele eieren, als het bagger wordt, weet je dat voor de volgende keer .
                              "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Pinada View Post
                                Maak je toch gewoon wat meer van het spul, zodat het een dikkere koek is?

Wat betreft die eieren, geen idee. Wellicht omdat de beste man niet 'zoveel' vet wilde? Probeer het eens gewoon met drie hele eieren, als het bagger wordt, weet je dat voor de volgende keer .
                                Ja ga ik ook doen.

Ben alleen bang dat als ik hele pan volgooi en ik die koek in de ijskast zet dat dat ei wat erin zet snel bederft en de koek dus niet meer verantwoord te eten is..
                                Stats: 1.87, 90kg, 15.3% vet

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X