pindasaus

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• pindasaus

We nemen een beetje water met een eetlepel suiker.
    Daar voegen we aan toe, snufje citroengras, gemberpoeder, knoflookpoeder. Roeren een half eetlepeltje sambal (badjak is het lekkerst), mespuntje garnalen pasta erdoor. Weer ff roeren, nu gaan we er pindakaas erbij doen tot dat het de gewenste dikte heeft. Op het laatst doe ik er nog een scheutje ketjap voor de kleur en smaak, chilisaus voor wat extra pit.

Eet smakelijk!!!!
    Ben liever lui dan moe, behalve om te sporten!!!!!!!

bij die eetlepel suiker vond ik het al nix sorry.
    Mind is everything.

Comment

Idem. Water bij de pindakaas, sambal en nog wat kruiden is all you need. Geen suiker nodig.

Comment

Sorry...voor de meeste bodynetleden bevat dit sausje teveel zout en suiker.
        Dusssss...back to the drawingboard!
        Geniet, en drink met maten!

Comment

Sorry en net als de rest, hoef hem echt niet..

Comment

Ag man, dat beetje zout is best gezond, en wat extra suiker kan ik wel hebben hoor. Ik ga het proberen

Comment

Overheerst de smaak van pindakaas hard? Zo niet ga ik het eens proberen

Comment

Als het puur voor de smaak is zou je de suiker kunnen vervangen voor zoetstof.
                Owner of the Iron Playground.

Comment

Originally posted by jordy View Post
                  Als het puur voor de smaak is zou je de suiker kunnen vervangen voor zoetstof.
                  zoete ketjap is naar mijn idee meer dan genoeg zoet. meer niet nodig!

Comment

Originally posted by wilczek View Post
                    Overheerst de smaak van pindakaas hard? Zo niet ga ik het eens proberen
                    Nee hoor,..bij pindasaus overheerst de smaak van aardbeien
                    You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Originally posted by Bilo View Post
                      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by mastervinz View Post
                        zoete ketjap is naar mijn idee meer dan genoeg zoet. meer niet nodig!
                        Kan ook, maar je hebt verschillende ketjap. Ze zijn niet allemaal heel zoet. Asin is bijvoorbeeld iets pittiger.

Comment

Originally posted by jordy View Post
                          Kan ook, maar je hebt verschillende ketjap. Ze zijn niet allemaal heel zoet. Asin is bijvoorbeeld iets pittiger.
                          ketjap asin is zoute ketjap , als je zoete ketjap wilt neem je ketjap manis. je hebt inderdaad veel verschillende soorten soja sauzen. deze zijn allemaal gefermenteerd. ik vind het superspul allemaal , van oestersaus tot kikkomansoja tot de ketjap varianten. chilisaus daarentegen moet je echt mee oppassen , heeeeel erg veel suikers die hierin zijn verwerkt , maar dat heb je ook met ketjap manis trouwens , alleen een stuk minder als chilisaus dan.

Comment

Weet ik. Behalve van die chilisauzen dan. Dat wist ik dan weer niet.

Comment

Originally posted by Bilo View Post
                              Prima mogelijk dat pindakaas de bazis is van een saus en daarom hoeft de saus hier niet echt naar te proeven. Maarja als jij er een "grapje" wil over maken, iedereen zijn humor he

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X