Kipstoofpot, zo lekker is ie nog nooit geweest

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kipstoofpot, zo lekker is ie nog nooit geweest

Ik verzeker je dat wanneer je deze ophebt je verslaafd bent. Heb hem gister nog voor m'n familie gemaakt. Erg gemakkelijk en binnen 10 min. heb je het bakje gevuld en zet je hem in de oven.

Stoofpotje in de oven:

Nodig:
    - Schaal waar je het in doet
    - Olijfolie
    - Knoflook
    - Kipdrumsticks
    - Sweet chili saus
    - Ketjap manis
    - Gepureerde tomaten
    - Beetje spekreepjes (een must voor de smaak, je hoeft ze niet te eten)
    - Beetje zilverui (je kan ook gewone ui doen, maar neem niet teveel)
    - Beetje wortels (optioneel)

Doe olijfolie in het bakje zodat alles ruim ingesmeerd is. Dan maak je een saus van geperste knoflook (ongeveer 1 teentje per 4 drumsticks), ketjap (2 eetlepels voor 4 drumsticks), half bakje tomatenpuree, sweet chili saus (ongeveer 4 eetlepels voor 4 drumsticks). Dit mix je in het bakje met de kip. De wortels, zilverui en spek doe je ook in het bakje. Voeg nu de gepureerde tomaten toe voor opvulling zodra je de rest in de schaal hebt gestopt. Je hoeft hem niet tot de rand te vullen! Tot ongeveer halverwege de kippetjes bijvullen.
    1 kg = ongeveer een uur in de oven. Omdat het geen homp kip is hoeft het niet lang in de oven, wel minimaal 50 minuten. Als voorbeeld: Ik heb vandaag bijna 2kg. gemaakt door ze 5 kwartier in de oven te stoppen op 180 graden. Als ze erg beginnen te kleuren draai ze dan even tussendoor.

Je kan ook kiezen om er nog wat aardappeltjes (vooraf gekookt) doorheen te doen. De sap en spekjes smaken lekker bij aardappels.
    In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

een gezondere variant is:

olie in de pan,
    dan gooi je er kipfilet, uien, knoflook, olijven in, even roeren en aanbakken. dan citroensap + schoongeboende citroen in partjes en peterselie in de pan. goed roeren en ongeveer 20 minuten op laag vuur laten stoven.

verrukelijk!!!!!!!!!!!

lekker met rijst of brood met wat groente naar keuze.
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

klinkt goed zeker een deze dagen maken
      Een dag niet getraind...

Comment

Dat stoofpotje is zekers als cheatmaaltijd? :P

Comment

Spekreepjes en kipdrumsticks? Uhm..beetje te vet toch? Het recept met kipfilet en zonder spekreepjes lijkt mij verstandiger voor stricte bodybuilders.
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Leuk recept voor op een junkdag
            Blijf vooral je zelf, er zijn al zo veel anderen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X