Koolrolletjes

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Koolrolletjes

Ik ga ook maar eens mijn bijdrage doen aan recepten. Ben de laatste tijd toch al vrij creatief bezig in de keuken. Nieuw dieet vraagt om andere dingen te koken dan lasagne of chili .

Koolrolletjes is heel makkelijk te maken en je kunt ze precies zo samenstellen zoals je zelf wil qua vlees, rijst en kool.

Voorbereidingstijd: 10-15 minuten
    Bereidingstijd: 35-45 minuten

Ingredienten voor 8 stuks:

4 ons rundergehakt (ik neem tartaar voor een magerder variant)
    75 gram Rijst
    2 teentjes Knoflook
    Peper/zout
    1 ei
    handje cashewnoten (beetje kleiner vijzelen)
    klein handje rozijnen
    Kool met grote bladeren (zoals spitskool of savooiekool)

Kruiden:
    - zoals munt en djinten (gemalen komijn) voor een arabische variant
    - Chinese 5 kruidenpoeder en chili voor een oosterse variant
    - Salie en rozemarijn voor een westerse variant
    - Lekker veel chili en een klein beetje kaneel voor een mexicaanse variant

Zet eerst een grote pan met water op waar e.e.a. in moet gaan koken.

Je kunt met bovenstaande ingredienten zelf de samenstelling een beetje bepalen. Meer rijst, minder cashew, rozijnen weg, etc. Neem alle ingredienten behalve de kool en mix dat door elkaar.

Blancheer de koolbladeren: Pak de bladeren kool die je gaat gebruiken om het gehakt in in te pakken en doe deze een paar minuten in de pan met kokend water totdat ze buigbaar zijn en je er pakketjes van kan maken.

Maak nu de pakketjes: Pak een blad kool, doe daar wat van het gehakt in en maak er een pakketje van. Met een cocktailprikker kun je de kool zo nodig vast zetten.

Als alles klaar is, kun je ze ongeveer 35-45 minuten laten pruttelen in het water waar je de bladeren in hebt geblancheerd.

Lekker met een mix van kwark met knoflook om in te dippen. Ook goed koud te eten.

Eet smakelijk

Goed bezig phoebe!

Comment

Originally posted by The Phoenix View Post
      Goed bezig phoebe!
      Thanx! Een van de leukste dingen van dit dieet: je moet wel creatief in de keuken bezig zijn

Comment

Zal het eens proberen, vind het altijd wel leuk beetje rotzooien in de keuken.
        Blijf vooral je zelf, er zijn al zo veel anderen.

Comment

Originally posted by phoebe View Post
          Thanx! Een van de leukste dingen van dit dieet: je moet wel creatief in de keuken bezig zijn
          Kijk ook eens hier: HARDCORE FITNESS EN BODYBUILDING :: Index - YourBB.nl Gratis Forum Service en dan bij recepten. Ikl heb daar ook al wat geplaatst.

Comment

Originally posted by The Phoenix View Post
            Kijk ook eens hier: HARDCORE FITNESS EN BODYBUILDING :: Index - YourBB.nl Gratis Forum Service en dan bij recepten. Ikl heb daar ook al wat geplaatst.
            Lekker met die paprika, ga ik binnenkort eens proberen. Helaas houd ik niet zo van vis (m.u.v. tonijn gelukkig). Leuk dat je kok bent geweest.

Koken is een hobby van mij. Vind het leuk met kruiden te experimenteren enzo

Comment

Dus we hebben binnenkort 2 kokkies op ons nieuwe forum?
              HARDCORE FITNESS EN BODYBUILDING :: Index - YourBB.nl Gratis Forum Service
              gezellugggg
              1e Masters Superbody YBF 2011!
              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
                Dus we hebben binnenkort 2 kokkies op ons nieuwe forum?
                HARDCORE FITNESS EN BODYBUILDING :: Index - YourBB.nl Gratis Forum Service
                gezellugggg
                Zou leuk zijn!

dus phoebe, aanmelden!!!

Comment

Done!

En meteen een receptje geplaatst: klik

Comment

hehe... ik kwam hem pas ergens tegen... in de allerhande ofzo. Of anders in ieder geval iets wat er heel erg op lijkt
                    Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                      hehe... ik kwam hem pas ergens tegen... in de allerhande ofzo. Of anders in ieder geval iets wat er heel erg op lijkt
                      Niet iedereen leest allerhande ofzo, top luitjes blijven posten die recepten
                      Blijf vooral je zelf, er zijn al zo veel anderen.

Comment

was ook geen kritiek... vond het gewoon grappig om tegen te komen
                        Fear is the mind killer

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X