Vispannetje met zomergroenten en tuinkruiden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vispannetje met zomergroenten en tuinkruiden

Een frisse en lichte zomermaaltijd, heel geschikt om restjes van verschillende soorten vis op te maken. Op zichzelf al erg lekker, maar combineert ook goed met brood of een gepofte aardappel.

Speciaal nodig: wok of hapjespan met deksel

Ingrediƫnten voor 3/4 personen:

4 ontdooide visfilets (zalm, verschillende soorten witvis (koolvis, kabeljauw, panga))
    1 courgette
    300 gram waspeen of 1/2 winterpeen in blokjes gesneden
    1 grote rode paprika of 2 kleintjes
    kruiden: (verse of gedroogde) bieslook, peterselie, klein beetje dille, snuf uienpoeder, snuf witte peper, zout

Dep de vis droog en snijd deze in blokjes. Laat deze even op kamertemperatuur komen.
    Snijd ondertussen de groenten in kleine blokjes (brunoise). Bak de groenten met een klein beetje olie in de wok tot deze gaar maar nog niet te zacht zijn. Zet de wok op een laag pitje met de deksel op de pan.
    Bak ondertussen de vis kort aan in een koekenpan. Het moet net gaar zijn maar beslist niet overgaar ivm de stevigheid. Schep de vis bij de groenten. Voeg aan dit mengsel een klein kopje kokend water toe. Breng op smaak met de kruiden en het zout en laat op een zacht pitje de smaken een kwartier intrekken met de deksel op de pan.

Smakelijk!

Lekker met gepofte aardappel:

Verwarm de oven voor op 180 graden. Aardappelen goed boenen en niet schillen, ogen en uitsteeksels verwijderen. Rol elke aardappel individueel in een klein stukje alufolie. Laat de aardappels in de oven een uur garen. Lekker met kruidenboter.
    Status: pakt het weer rustig aan op.

Lijkt me lekker met een beetje rijst, ga het zeker uitproberen!
    Building to a better me

Comment

Maak me gekkk! Dit lijkt me echt heel erg lekker.. Hou echt van vis.
      "Never let the fear of striking out, keep you from playing te game"

Comment

die gepofte aardappel duurt me te lang, de rest lijkt me lekker en snel kaar.

Comment

Originally posted by Snowfever View Post
          die gepofte aardappel duurt me te lang, de rest lijkt me lekker en snel kaar.
          aardappel is wel het minste moeite lijkt mij?:P
          "Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated."

Comment

Wanneer kan ik hiervoor eens aan tafel aanschuiven Ellie?

Comment

Originally posted by BuffAlo View Post
              aardappel is wel het minste moeite lijkt mij?:P
              Haha, dat is gewoon een kwestie van even goed boenen en in een stukje folie draaien. Voor de mensen die moeite hebben met schillen is dat superhandig. Bij schillen heb ik mijn pols altijd in een vervelende hoek, als je dan ook kracht moet zetten is dat helemaal leuk.

@Skien: Ben vereerd dat je hier voor helemaal naar Twente zou willen afreizen
              Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Originally posted by Ellie View Post
                @Skien: Ben vereerd dat je hier voor helemaal naar Twente zou willen afreizen
                Ha Ellie! Ik verwacht dan inderdaad nog wel een aperitiefje - voorgerecht - en desert bij natuurlijk .. Als het moet help ik wel effe

Comment

Klinkt goed! alleen eet ik dit ook wel in mn eentje op.. dus voor 3/4 personen moet t echt wel meer zijn

Comment

Bij schillen heb ik mijn pols altijd in een vervelende hoek, als je dan ook kracht moet zetten is dat helemaal leuk.
                    Je moet de aardappel bewegen, niet de mes

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X